Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
YNWA
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Inlägg av YNWA »

ciirree skrev:Har ni märkt en ganska kul sak (som egentligen är ganska sorglig) är att det är dem senaste matcherna våra grovjobbare som gör de flesta poängen, Honken, och Hank exempelvis. Jag är besviken på alla som ens ska bli kallade sniprar och poänggörare! Vart är Guter, Saviano, Sörensen, Johner? Hallå vart är ni?
De verkar bara göra poäng i de matcher kollektivet fungerar.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det görs ju generellt för lite poäng. Spelare som Guter och Sörensen, som för övrigt får spela otroligt mycket PP dessutom, har gjort för lite poäng enligt mig. Sedan saknar vi en ledare bland backarna samt en stabil målvakt. På backsidan så är spelare som Falk, Pettersson och Lidström för dåliga tycker jag. Falk är väl egentligen den enda av de tre som faktiskt spelare rejält i närkamperna men har för dåligt spelsinne för att räcka till på denna nivå. Lofquist är bara en katastrof.
Senast redigerad av Djurgårn den 2014-01-15 00:16:49, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Total jävla makeover nästa säsong oavsett vilken serie vi spelar i. Bort med all jävla inkompetens. God natt
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Sluta dra varandra i håret nu gossar. Det tjänar intet till.

Jag har alltid ansett att hockeylirare är som bäst i spannet 24-30. De är i toppen av sin fysiska kapacitet. De bygger och läker snabbt. De har hungern kvar etc. Allt för många spelare under 24 = inget vidare och allt för många spelare över 30 = inge bra.

Vi har väldigt många under 24. Samt en del över 30. De lirare som är i "rätt" spann är få. Hank, Ahlén, Lidström + kanske nån till. Övriga är mer eller mindre en plantskola. De har inte vuxit klart än utan förväntas nå sin potential om 2-5 år.

Kollade nu.
6 av 8 backar är under 24.
9 av 18 forwards är under 24.
Samtliga keepers är under 24.
Sen är det hyfsat jämnt skägg mellan 24-30 och 30+.

Hur som helst så har vi ett lag som är ämnat för tillväxt, det är riktigt tydligt. I mina ögon.
KHK:s backar idag var alltså 34, 23, 20, 20, 20, 19.

SSK hade den bästa backsidan i Allsvenskan ifjol, och således också den yngsta.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

diftobbe89 skrev:
Boeman skrev:Inget ont mot någon men jag lägger min röst på att Skellefteå och KHK inte hade varit lika bra med en massa brunkare i laget. Jag tror de flesta är rörande överens om att dom ligger där dom ligger för att dom är skickliga och åker ENORMT mycket skridskor och hugger som kungskobror och utnyttjar sin skicklighet så fort dom får ett läge, i princip.

Troja har en massa brunkare och dom ligger där dom ligger.
Förstår inte vad du snackar om överhuvudtaget.
Jag tror mer det beror på att dom vet till punkt och prickar vad dom ska göra och varenda spelare följer den gameplanen, ett välfungerande maskineri som lever på sin skridskoåkning.
Dom har även en ruskigt bra tränare som har stor respekt bland samtliga i laget, en tränare jag förövrigt alltid har gillat.
''Brunkare'' i KHK som jag skulle klassa dom som är definitivt Viklund, Jimmie Svensson, Stefan Gråhns, m.fl...
Vi har ju knappast fler ''brunkare'' än KHK, vi har däremot betydligt fler tunna/mesiga karaktärer som inte vill göra skiten fullt ut, som väger och tappar puck för lätt runt sargerna i offensiv zon, och även en dålig ledare, samt en fruktansvärt kass sportchef när det kommer till att bygga ihop välfungerande lag.
I princip är det där jag pratat om tidigare.
Men nu handlade disskutionen om brunkares vara eller icke vara.

Tror du missförstod
Donkels

Inlägg av Donkels »

När tänker Djurgården rekrytera en tränare?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Donkels skrev:När tänker Djurgården rekrytera en tränare?
När Djurgården överger sin inavel-fetish?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Vikas skrev:
Donkels skrev:När tänker Djurgården rekrytera en tränare?
När Djurgården överger sin incest-fetish?
D.v.s aldrig...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:Jag gillar hur svart och vitt allting kan vara härinne ibland när det gäller brunkare vs övriga. Undrar hur detta lag sett ut utan spelare som Sörensen, Guter, Saviano och numera Jakobs...

Khk har inga riktiga "brunkare" det är skillnaden. De har inga spelare som tar dumma utvisningar eller spelare som är tunga och inte kan åka skridskor. De vevar inte ner någon spelare bara för att densamma snodde pucken av mig förra bytet. De fokuserar på att bibehålla farten över hela banan istället. Därav tacklas man inte nämnvärt mycket, då det tenderar att allt som oftast dra ner tempot snarare än tvärtom.

Den gemensamma nämnaren för Karlskrona stavas skridskoåkning och smartness i åkningen. Inget annat! Det är inte svårare än så.
Fast, Viklund gjorde ju precis det, tog en enormt korkad utvisning för att han blev arg på Johner och gav igen, han fullföljde dessutom tacklingar i större delen av matchen, och är ingen bättre skridskoåkare än Hank för att nämna någon. Så det så.

Det finns även i KHK, sen om ni kallar det ''brunkare, grovjobbare, kanske till och med powerforward, får stå för er. Viktiga är dom iallafall, precis som Ahlén, Hank och Nyberg är för oss.
Spela fult
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Självklart ska det finnas olika spelartyper i ett lag, men vissa här inne åberopar att helst hela laget ska bestå av brunkare.
Mash

Inlägg av Mash »

Mash skrev: Sörensen.

3-1, typisk 2-0 ledning efter första. I andra reducerar KHK och den tredje blir enbart försvarsspel där vi slår ifrån och spelar typiskt Djurgår'n á la November 2013. KHK tar ut målvakten 18:47. Guter skrinar sig fri vid 19:20 och sätter avgörande 3-1.

KÄMPA!
Nästan "bullseye".. Fast åt fel håll.

Karlskrona är ett hockeyskickligt lag, inse det. DIF mäter sig inte upp till samma nivå helt enkelt. Life is a bitch.
Sen på det sättet man förlorar går att diskutera. Karlskrona tog vara på sina chanser, jämfört med vad vi gjorde. Dräll och bajsnödigt i defensivzon. Inte många som får godkänt i defensiven efter kvällens match, skrämmande att se.

Bättre lycka nästa gång. Eller vad säger man? Ett förkval har jag ställt mig in på, en kvalserie är ytterst tveksam. Men ett förkval blir det i alla fall!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Mash skrev:
Mash skrev: Sörensen.

3-1, typisk 2-0 ledning efter första. I andra reducerar KHK och den tredje blir enbart försvarsspel där vi slår ifrån och spelar typiskt Djurgår'n á la November 2013. KHK tar ut målvakten 18:47. Guter skrinar sig fri vid 19:20 och sätter avgörande 3-1.

KÄMPA!
Nästan "bullseye".. Fast åt fel håll.

Karlskrona är ett hockeyskickligt lag, inse det. DIF mäter sig inte upp till samma nivå helt enkelt. Life is a bitch.
Sen på det sättet man förlorar går att diskutera. Karlskrona tog vara på sina chanser, jämfört med vad vi gjorde. Dräll och bajsnödigt i defensivzon. Inte många som får godkänt i defensiven efter kvällens match, skrämmande att se.

Bättre lycka nästa gång. Eller vad säger man? Ett förkval har jag ställt mig in på, en kvalserie är ytterst tveksam. Men ett förkval blir det i alla fall!
...och det är kattskit om våra ambitioner endast är att nå ett förkval då kan vi lika bra avgå alla
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Boeman skrev:Självklart ska det finnas olika spelartyper i ett lag, men vissa här inne åberopar att helst hela laget ska bestå av brunkare.
Det vill såklart ingen ha, och det tror jag ingen här inne har sagt heller.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Angående ambitioner, vad sa Zabel egentligen om det på upptaktsträffen?
(förutom att han inte såg DIF som favoriter).
Var det inte typ nåt om att vi skulle bli jobbiga att möta?
Med facit delvis i hand kan man väl säga att vi är ganska jobbiga att möta, det är väl bara mot TIK borta som vi skämt ut oss
(0-6)
Annars är det oftast uddamål, vinst eller förlust

Märkligt ändå att ett möjligt Play Off numera ses som säsongsfinal, lite av säsongens höjdpunkt.
Vilken jävla loser-förening vi blivit, helt sjukt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Christijjan

Inlägg av Christijjan »

In med en ny tränare! Vi har allt annat förutom en bra tränare!
Hade vi haft någon annan hade det här lager legat 1,2,3 i tabellen
Skriv svar