Håller med. Det andra känns mer som oflyt i en svår situation. Han är ju där.SirDIFalot skrev:Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är i princip en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
- Lee Harvey Oswald
Absolut det andra också, kolla igen.SirDIFalot skrev:Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är i princip en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
Dålig vinkel med en lös backhand, den får inte gå in.
Själva 2-1 läget rinner ju ut i sanden och så fipplar han in den löst när chansen är över.
Neej, inte heller Adam håller måttet i såna här matcher.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser inte den storhet i Nils Andersson som
vissa gör( trots poängskörden) och Timmy orkar jag inte ens diskutera.
Sen julklapp i M.tellqvist tack!!!
vissa gör( trots poängskörden) och Timmy orkar jag inte ens diskutera.
Sen julklapp i M.tellqvist tack!!!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det blir ändå smått patetiskt om man ska kritisera något man inte har en aning om. Som att vi skulle hitta på att paussnacket är för dåligt.Fricke skrev:SirDIFalot skrev:Så du såg inte ens matchen men känner ändå att du har fog att kritiserade matchförberedelsen från coachen till spelarna? Jag var inte med på laggenomgången i alla fall. Men om du var där får du gärna spilla bönorna om vad som sades.minalman skrev:Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
Man behöver väl för fan inte vara med och lyssna för att förstå. Du ser väl för fan hur det ser ut?
1 jävla poäng mot Karlskrona. Zabel och hela det här jävla pisslaget kan dra åt helvete. Nu lägger jag ner säsongen.
Expert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja om man bara kollar på vart den går in i mål och hårdheten på skottet. Men det kan man ju inte göra. Man måste ju se helheten och vad som händer i situationen. Han har ju knappt hunnit resa sig från första skotten innan det målgörande avslutet är avfyrat.Lee Harvey Oswald skrev:Absolut det andra också, kolla igen.SirDIFalot skrev:Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Dålig vinkel med en lös backhand, den får inte gå in.
Själva 2-1 läget rinner ju ut i sanden och så fipplar han in den löst när chansen är över.
Neej, inte heller Adam håller måttet i såna här matcher.
Expert.
SirDIFalot skrev:Fricke skrev:SirDIFalot skrev:Så du såg inte ens matchen men känner ändå att du har fog att kritiserade matchförberedelsen från coachen till spelarna? Jag var inte med på laggenomgången i alla fall. Men om du var där får du gärna spilla bönorna om vad som sades.minalman skrev:Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
Man behöver väl för fan inte vara med och lyssna för att förstå. Du ser väl för fan hur det ser ut?
1 jävla poäng mot Karlskrona. Zabel och hela det här jävla pisslaget kan dra åt helvete. Nu lägger jag ner säsongen.
Jag vet inte om du ens förstår att detta inte är samma Karlskrona som förra året, det spelar ingen som helst roll om de heter Karlskrona eller Haninge, seriens bästa lag är seriens bästa lag!
hahaha, Zabel är en ungefär lika bra coachciirree skrev:Asså ba sluta med snacket om att vi måste byta tränare NU, för det första så har vi inte ekonomin att byta tränare bara vipps hur som helst, sen är inte allt Zabels fel. Man tröttnar så jävla mycket!
Jag hör nästan aldrig någon här inne som klagar på Nyman och han har ju hand om våra backar, which by the way inte vinner pris för årets prestation direkt!
som en hasch pundare, bara det att jocke i flera matcher varit den som väckt laget och tagit ton visar på den lama jävla skitstilen Zabel har, den kanske funkar med junisar men i ett elitlag måste tränaren vara befälhavaren, säg att du går ut i krig, vem följer du helst Clint Eastwood (någon annan tränare) eller Pamela Anderson (Zabel)
Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
+1 samt att han räddade ett par frilägen plus när Cruseman stod fri framför mål. Tycker man kan lägga ner snacket om Reideborn idag och vända blicken mot backar och forwards.SirDIFalot skrev:Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Bra tredjeperiod? Det var ju bara ren jävla score effect..
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Det är så jävla illa. Vart är diciplinen? Vem bestämmer? Nisse spelar så länge så han knappt orkar stå sista 20 sek, illa! Byt in nån med fräscha ben.
Skicka lofstrom åt helvete, knappt en enda pass rätt, träffar fanimej aldrig mål och sjabblar varannat puckinnehav.!
Keeprarna håller inte, punkt.
Lidström spelar för fan juniorhockey!
Näää, jag e så jävla irriterad på att det inte görs något åt saken.
Besviken som fan!
Skicka lofstrom åt helvete, knappt en enda pass rätt, träffar fanimej aldrig mål och sjabblar varannat puckinnehav.!
Besviken som fan!
HasseG skrev:Det är så jävla illa. Vart är diciplinen? Vem bestämmer? Nisse spelar så länge så han knappt orkar stå sista 20 sek, illa! Byt in nån med fräscha ben.
Besviken som fan!
Han heter Lofquist för det första! Dessutom har Lidström varit en av de bästa backarna en längre tid, han har spelat upp sig jättemkt!
- Lee Harvey Oswald
Helheten, tjaaa.SirDIFalot skrev: Ja om man bara kollar på vart den går in i mål och hårdheten på skottet. Men det kan man ju inte göra. Man måste ju se helheten och vad som händer i situationen. Han har ju knappt hunnit resa sig från första skotten innan det målgörande avslutet är avfyrat.
På det stora hela räcker ingen av våra målvakter till när det hettar till.
Men det visste vi ju redan.
Tycker han ska ta den iaf, bara för att liksom
Att gå in i kvalspel med nuvarande målvaktspar känns.......så där.
Precis som hela DIF, lite pissljummet lagom
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-01-14 21:30:42, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Dom där khk är ett rejält lag med en god inställning och bra tränare. Vi är däremot ett svajigt och halvmesigt lag som saknar en stor vilja att vinna matcher.
Detta kan aldrig gå vägen men man måste fortsätta tro på det ändå. Vi ger aldrig upp. Håll tron!
Detta kan aldrig gå vägen men man måste fortsätta tro på det ändå. Vi ger aldrig upp. Håll tron!
Tveksam på playoff med det här spelet. Så sjukt djupa dalar att det är skrämmande. Vi har ett par spelare som dessutom ensamma kan förlora matcher åt det här laget och det måste åtgärdas direkt. Lofquist är en spelare som jag inte skulle vilja ha ens om han spelade gratis. En loser rätt igenom som dessutom Zabel slänger ut när matchen ska avgöras? Det är du som sätter nivån Tony.
Reideborn är en annan. Två mål som han ska ha. Det första målet går Sam visserligen bort sig på men återigen så tappar Adam stolpen. Det enda han behöver fokusera på i det läget. Ser ut som en treåring som leker bandy på gatan. Andra målet är enbart Reideborns!!! Mer än det första, det inser en jävla bakvänd toaborste. Återigen, han tappar stolpen, en lös sketen backhand från ingen vinkel alls. Brist i att läsa spelet. Hans grundspel är ju rent katastrofalt. Titta på honom, han täcker inte en jävla tredjedel av kassen när han kryper ihop som han gör. Där har vi en kille som utstrålar andrakeeper i Allsvenskan. Släpper in ett par lätta. Tar det han ska ta i övrigt. Vinner inga matcher åt laget!
I övrigt, Karlskrona är fantastiska att se. Vilken skridskoåkning! Tekniska lirare som bara sköljer över, gång på gång på gång. Blir fanskapen aldrig trötta? Även ett lag som, liksom Luleå gjort de senaste åren, visat att man kan hamna i toppen med små spelare och utan att spela direkt fysiskt. Man åker, åker, åker och med smartness och timing vinner puckarna utmed sargerna och på så sätt bibehåller farten i spelet. Häftigt att se, sådant spel det känns som Djurgården har alla medel till att spela. Men av någon anledning gör vi inte det. Vi spelar fantasilöst, stångar oss blodiga signerat Hank utmed sarghörnen. Tar ner farten på våra egna spelare genom att spela på riktningspass istället för att lira direkt på rättvända spelare. Är matchplanen galen? Eller är våra spelare bara så vansinnigt mycket sämre tränade än Karlskronas?
Reideborn är en annan. Två mål som han ska ha. Det första målet går Sam visserligen bort sig på men återigen så tappar Adam stolpen. Det enda han behöver fokusera på i det läget. Ser ut som en treåring som leker bandy på gatan. Andra målet är enbart Reideborns!!! Mer än det första, det inser en jävla bakvänd toaborste. Återigen, han tappar stolpen, en lös sketen backhand från ingen vinkel alls. Brist i att läsa spelet. Hans grundspel är ju rent katastrofalt. Titta på honom, han täcker inte en jävla tredjedel av kassen när han kryper ihop som han gör. Där har vi en kille som utstrålar andrakeeper i Allsvenskan. Släpper in ett par lätta. Tar det han ska ta i övrigt. Vinner inga matcher åt laget!
I övrigt, Karlskrona är fantastiska att se. Vilken skridskoåkning! Tekniska lirare som bara sköljer över, gång på gång på gång. Blir fanskapen aldrig trötta? Även ett lag som, liksom Luleå gjort de senaste åren, visat att man kan hamna i toppen med små spelare och utan att spela direkt fysiskt. Man åker, åker, åker och med smartness och timing vinner puckarna utmed sargerna och på så sätt bibehåller farten i spelet. Häftigt att se, sådant spel det känns som Djurgården har alla medel till att spela. Men av någon anledning gör vi inte det. Vi spelar fantasilöst, stångar oss blodiga signerat Hank utmed sarghörnen. Tar ner farten på våra egna spelare genom att spela på riktningspass istället för att lira direkt på rättvända spelare. Är matchplanen galen? Eller är våra spelare bara så vansinnigt mycket sämre tränade än Karlskronas?
Allt känns billigt.. spelet, keprarna, gruppdynamiken, avsaknaden av trygghet osv..
Tror ens spelarna på det här? Jag har varit positiv hela säsongen, men just nu.. känns det mörkt som natten!
Tror ens spelarna på det här? Jag har varit positiv hela säsongen, men just nu.. känns det mörkt som natten!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB