Så du såg inte ens matchen men känner ändå att du har fog att kritiserade matchförberedelsen från coachen till spelarna? Jag var inte med på laggenomgången i alla fall. Men om du var där får du gärna spilla bönorna om vad som sades.minalman skrev:Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
Expert.
Haha, vi tar med oss sista perioden..
Då var alla chanser till top 3 borta, känns tungt. Svider att säga det, men satan va bra Karlskrona är. Dom lär säkert gå upp, känns lite som en Växjö nummer två. Helt otroligt att dom lyckats få ett bra spel från i princip ingenting.
Förhoppningsvis slutar vi fyra, sen är det bara att hålla tummarna för ett mirakel.
Förhoppningsvis slutar vi fyra, sen är det bara att hålla tummarna för ett mirakel.
Tycker vi ska ta med oss 1&2:a perioden.. Så får vi fan inte spela.. Allt känns billigt..Malto skrev:Haha, vi tar med oss sista perioden..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jag tycker vi ska försöka behålla de spelarna vi har i första hand men lägga krutet på en riktigt bra coach och en back som står upp när det blåser och är riktigt stabil. Bort med Timmy och Sam.Jim Morrison skrev:Vi spelar bra sista perioden, men det räcker tyvärr inte. Karlskrona är mycket bättre än oss och jag har svårt att se hur vi ska klara oss i en kvalserie, där alla lag är lika bra som Karlskrona. Börja kolla spelare inför nästa säsong. Börja med ett nytt speltänk, nya idéer. Det gäller att börja tidigt så vi får ett riktigt bra lag.
En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
Senast redigerad av ciirree den 2014-01-14 21:17:46, redigerad totalt 1 gånger.
Zabel måste bort, NU, vi kommer fan aldrig avancera till shl, det är bara och glömma, khl kommer vara vår framtid. Bara och inse, och våra jävla idioter till supporterförening som klagar bort vår enda chans till shl.
Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Kasst! Snacka om att vakna till försent. Bäst på isen ikväll var Nick Angell. Kämpa DIF!
- SirDIFalot
Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är i princip en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
Expert.
SirDIFalot skrev:Så du såg inte ens matchen men känner ändå att du har fog att kritiserade matchförberedelsen från coachen till spelarna? Jag var inte med på laggenomgången i alla fall. Men om du var där får du gärna spilla bönorna om vad som sades.minalman skrev:Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
Man behöver väl för fan inte vara med och lyssna för att förstå. Du ser väl för fan hur det ser ut?
1 jävla poäng mot Karlskrona. Zabel och hela det här jävla pisslaget kan dra åt helvete. Nu lägger jag ner säsongen.
Asså ba sluta med snacket om att vi måste byta tränare NU, för det första så har vi inte ekonomin att byta tränare bara vipps hur som helst, sen är inte allt Zabels fel. Man tröttnar så jävla mycket!
Jag hör nästan aldrig någon här inne som klagar på Nyman och han har ju hand om våra backar, which by the way inte vinner pris för årets prestation direkt!
Jag hör nästan aldrig någon här inne som klagar på Nyman och han har ju hand om våra backar, which by the way inte vinner pris för årets prestation direkt!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker som jag vill. Det snackas mycket om statistik och i kväll visade den mig att vi inte var tillräckligt förberedda på vad som skulle ske.SirDIFalot skrev:Så du såg inte ens matchen men känner ändå att du har fog att kritiserade matchförberedelsen från coachen till spelarna? Jag var inte med på laggenomgången i alla fall. Men om du var där får du gärna spilla bönorna om vad som sades.minalman skrev:Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
[quote="Salas"]Då var alla chanser till top 3 borta, känns tungt. Svider att säga det, men satan va bra Karlskrona är. Dom lär säkert gå upp, känns lite som en Växjö nummer två. Helt otroligt att dom lyckats få ett bra spel från i princip ingenting.
Förhoppningsvis slutar vi fyra, sen är det bara att hålla tummarna för ett mirakel.[/quote
Ja har man en av Sveriges bästa hockeytränare ser allt lätt ut. Snacka om bra coachat när han tog timeout i tredje. Så agerar en klasstränare. DIF skulle behöva en rutinerad tränare. Då skulle mycket lossna. Men så länge Zabel är huvudtränare kommer det se ut så här.
Förhoppningsvis slutar vi fyra, sen är det bara att hålla tummarna för ett mirakel.[/quote
Ja har man en av Sveriges bästa hockeytränare ser allt lätt ut. Snacka om bra coachat när han tog timeout i tredje. Så agerar en klasstränare. DIF skulle behöva en rutinerad tränare. Då skulle mycket lossna. Men så länge Zabel är huvudtränare kommer det se ut så här.
Det är en retur, och han är vid stolpen innan pucken når målet, då ska han ta den, skillnad om han vore i en förflyttning när skottet kommer, vilket han inte var!SirDIFalot skrev:Första målet kan jag hålla med om. Men aldrig i livet det andra. Dom kommer ju i en kontring typ 3 mot 2 eller något och det är väl andra returen eller något som går in i mål. Kan aldrig kräva att han ska ta den.ciirree skrev:En till sak man kanske ska ha i åtanke är att hur dåligt vårat försvar ens spelade vid båda målen så SKA Adam ha första stolpen, det är uselt att släppa den och nu har han gjort det i 3 mål på de senaste 3 matcherna.
Förra matchen var ett reportage med våran målvaktstränare och han påpekade samma sak, skott från sån dålig vinkel och det blir mål, det är i princip en tavla. Och jag håller med, han måste göra dem insatserna bättre. Om vi väl kommer till KS, eller ta PO exempelvis, där kan ett sådant mål vara A och O på om vi går upp eller inte. Notera att jag också såklart menar att våra backar måste göra ett bättre jobb och inte lämna spelaren fri vid stolpen sådär.
EDIT: Kollade reprisen igen och han kommer vid stolpen typ samtidigt, drar tillbaka de om andra målet!
Senast redigerad av ciirree den 2014-01-14 21:22:53, redigerad totalt 2 gång.
Kan ju inte direkt klandra Adam i den här matchen? Han var ju grym idag. Bara synd att spelarna inte förstår att man inte vinner matcher genom att snurra i hörnorna. Tyvärr något som vi gjort alldeles för många säsonger. Tycker ändå att man kan se vissa ljusglimtar i förlusten:rikkard skrev:Dags att göra förändringar nu! Vi har kört fast. Ny coach. Bort med Lofqvist. In med en vinnarskalle i mål.
+En naiv gameplan är alltid skojig att se på. Ungefär som när Norge lirar JVM.
+Filip Cruseman, Vem trodde att det skulle bli en bra spelare av honom?
+Sam Lofquist, vilken lirare som spelar i både hemma och bortalag.
+Kylaggregatet på Hovet är en fröjd för alla oss som älskar sorbet.
Skål!