Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014
Oväntat men roligt!
- Jim Morrison
Äh, inte så mycket att orda om. En rättvis ledning för ett mycket bättre lag. Vi har svårt att hänga med i deras tempo och dom känns vassare i alla moment. Riktigt imponerad av Vilda Väs, förlåt, Karlskrona. Jag tror jag börjar inse att vi faktiskt inte är ett topplag i den här serien än, och det kan nog ta några år för oss att komma dit. Men jag mår konstigt nog något bättre av det. Man kan ta laget för vad det är och ta varje match för sig.
Hoppas vi vänder detta dock, självklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Dra åt helvete vilken hockeylektion vi fick den här perioden. Och ja, jag tycker verkligen det var KHK som gjorde oss dåliga.
Expert.
Helt Krügers mål, ist för att dra hem pucken så sätter han egen press och väntar in sina spelare, bra jobbat! Skönt!!
Härlig screen av Nyberg där, härligt mål av en favoritformation (som dock var inne på den första kallduschen)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tack för målet!Honken skrev:Tack för förtroendet, måste dock ha missat att jag ska vara med.Axel_K skrev:Honken gör det 100e målet!

Frågan är hur stjärnspelare som Angell, Smotherman och Janohls hamnade i ett intetsägande lag som Khk? Har de pengar eller är det ingen annan som bjudit på dem?
Aja i vilket fall är Khk på pappret och i praktiken ett bättre lag än DIF. Bättre målvakt, bättre backar, bättre forward. Inte mycket att snacka om! Tyvärr väljer Zabel att fortsätta matcha Hank i sådana här matcher där han är mera intresserad av pedikyr och formen på sin jävla skitkorv än av att smutsa ner sig. Skiter i den där målpassen, enorm khk-tabbe som ligger bakom den där orättvisa kassen. Ruskigt vad han skämmer ur sig när han glider runt som en primadonna och tror att han kan spela hockey. Gör din roll eller dra åt helvete, du är totalt talanglös på allt annat, inse. Nyberg och Jakobs försöker. Honken ser stark ut!
I övrigt, PINSAMMA DJURGÅRN!
Aja i vilket fall är Khk på pappret och i praktiken ett bättre lag än DIF. Bättre målvakt, bättre backar, bättre forward. Inte mycket att snacka om! Tyvärr väljer Zabel att fortsätta matcha Hank i sådana här matcher där han är mera intresserad av pedikyr och formen på sin jävla skitkorv än av att smutsa ner sig. Skiter i den där målpassen, enorm khk-tabbe som ligger bakom den där orättvisa kassen. Ruskigt vad han skämmer ur sig när han glider runt som en primadonna och tror att han kan spela hockey. Gör din roll eller dra åt helvete, du är totalt talanglös på allt annat, inse. Nyberg och Jakobs försöker. Honken ser stark ut!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu möter vi ett topplag och vi kommer nästan ingenstans. Kan vi lyfta oss lite?
Hoppas det och att vi faktiskt kan bättre.
Trodde inte vi skulle bli så frånåkta idag.
Hoppas det och att vi faktiskt kan bättre.
Trodde inte vi skulle bli så frånåkta idag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Inte ett dugg konstigt egentligen.Jim Morrison skrev:Äh, inte så mycket att orda om. En rättvis ledning för ett mycket bättre lag. Vi har svårt att hänga med i deras tempo och dom känns vassare i alla moment. Riktigt imponerad av Vilda Väs, förlåt, Karlskrona. Jag tror jag börjar inse att vi faktiskt inte är ett topplag i den här serien än, och det kan nog ta några år för oss att komma dit. Men jag mår konstigt nog något bättre av det. Man kan ta laget för vad det är och ta varje match för sig.
Att kunna förhålla sig till det som är vardag, att orka med det och att acceptera det.
Då slipper man går under flera gånger i veckan
Men inte fan är hockey lika kul längre, känns mer som en plikt.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-01-14 19:37:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
En sak vi gör bra i matchen är tekningarna! Väldigt viktigt att vinna tekningar i en sådan här match, det kan löna sig när matchen är över!
Borde stått 3-0 till Karlskrona efter första 20.
FY helvete vad praktuselt detta lagbygge är.
En tränare och sportchef som har insett behovet av att åka skridskor medan ett annat inte alls har insett detta och kan snarast liknas vid ett gäng dinosaurier utvecklingsmässigt.
Lägg då dessutom till ett lagbygge som i mångt och mycket saknar pålitliga defensiva backar samt har namnkunniga forwards som inte bidrar med mycket kan man inte annat göra än att lägga sig ner i sängen, dra täcket över huvudet och vänta på att fotbollen skall dra igång igen.
FY helvete vad praktuselt detta lagbygge är.
En tränare och sportchef som har insett behovet av att åka skridskor medan ett annat inte alls har insett detta och kan snarast liknas vid ett gäng dinosaurier utvecklingsmässigt.
Lägg då dessutom till ett lagbygge som i mångt och mycket saknar pålitliga defensiva backar samt har namnkunniga forwards som inte bidrar med mycket kan man inte annat göra än att lägga sig ner i sängen, dra täcket över huvudet och vänta på att fotbollen skall dra igång igen.
Håller med om Hank. Han är en rollspelare som inte spelar sin roll. Ser ingen poäng i spela honom överhuvudtaget.Manijock skrev:Frågan är hur stjärnspelare som Angell, Smotherman och Janohls hamnade i ett intetsägande lag som Khk? Har de pengar eller är det ingen annan som bjudit på dem?
0-1 precis när jag satte på TVn. Tog konsekvenserna av detta och stängde av igen, men det verkar inte ha hjälpt?
Jävligt bittert att Karlskrona har den tränare jag ville att vi skulle satsa på redan förra hösten.
En tränare som kan denna serie och vet hur man får ut maximalt av sina spelare.
En tränare som kan denna serie och vet hur man får ut maximalt av sina spelare.
I ett eventuellt kval så har vi tyvärr inte mycket att hämta. Karlskrona och Karlskoga kommer att krossa oss. Malmö och Västerås tycker jag att vi kan matcha, men mot de andra två lagen blir det nog bara pinsamt. Vi kanske får vara med för att se och lära om vi har tur.
Vi blir totalt sönderägda i första perioden. Upp sju snäpp till de andra två perioderna, annars blir detta ruskigt pinsamt.
Första målet är helt Sam's fel. Han skiter i pucken helt enkelt. Gå för fullt och slå ut den ur zonen för h-vete. Andra målet får Adam ta på sig. Fast även där var det slött ingripande utav Jakobs och Ljungh.
Kämpa nu!!
Vi blir totalt sönderägda i första perioden. Upp sju snäpp till de andra två perioderna, annars blir detta ruskigt pinsamt.
Första målet är helt Sam's fel. Han skiter i pucken helt enkelt. Gå för fullt och slå ut den ur zonen för h-vete. Andra målet får Adam ta på sig. Fast även där var det slött ingripande utav Jakobs och Ljungh.
Kämpa nu!!
Senast redigerad av daaviid den 2014-01-14 19:48:19, redigerad totalt 1 gånger.