Plus att vi möter BIK, Malmö och VIK på hemmaplan sista omgången vilket ger oss fördelenciirree skrev:Det är många som spekulerar i detta och det känns faktiskt helt fel när ni säger att det är "omöjligt".Schmosby skrev:Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Jag menar, vi har 11 poäng upp till förstaplats, kan bli 8 imorgon, dessutom så kommer vi möta alla topplag en gång till och topplagen kommer möta varandra - viktigaste punkten, alla slår alla. Gör Almtuna exempelvis sitt livs match så kan de sno poäng från alla topplag, även oss!
Allsvenskan 2013/2014
- Klaudius21
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
-
Blir dock tufft att möta BIK, Malmö OCH VIK i en och samma match.. Då är vi definitivt inte favoriter.Klaudius21 skrev:Plus att vi möter BIK, Malmö och VIK på hemmaplan sista omgången vilket ger oss fördelenciirree skrev:Det är många som spekulerar i detta och det känns faktiskt helt fel när ni säger att det är "omöjligt".Schmosby skrev:Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Jag menar, vi har 11 poäng upp till förstaplats, kan bli 8 imorgon, dessutom så kommer vi möta alla topplag en gång till och topplagen kommer möta varandra - viktigaste punkten, alla slår alla. Gör Almtuna exempelvis sitt livs match så kan de sno poäng från alla topplag, även oss!

Kommer vi möta 15 utespelare och 3 målvakter då? Känns ju lite fusk... och trångt.Alberget4A skrev:Blir dock tufft att möta BIK, Malmö OCH VIK i en och samma match.. Då är vi definitivt inte favoriter.Klaudius21 skrev:Plus att vi möter BIK, Malmö och VIK på hemmaplan sista omgången vilket ger oss fördelenciirree skrev:Det är många som spekulerar i detta och det känns faktiskt helt fel när ni säger att det är "omöjligt".Schmosby skrev:Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
-
Jag tror det är så det funkar. Kan nån bekräfta?Zephyrox skrev:Kommer vi möta 15 utespelare och 3 målvakter då? Känns ju lite fusk... och trångt.Alberget4A skrev:Blir dock tufft att möta BIK, Malmö OCH VIK i en och samma match.. Då är vi definitivt inte favoriter.Klaudius21 skrev:Plus att vi möter BIK, Malmö och VIK på hemmaplan sista omgången vilket ger oss fördelenciirree skrev:Det är många som spekulerar i detta och det känns faktiskt helt fel när ni säger att det är "omöjligt".Schmosby skrev:Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Re: Allsvenskan 2013/2014
Tabellen från omg 25 och framåt
Får ta och kontrollräkna den imorgon.
Leder tabellen och 39-19 i målskillnad +20, jämför den med övriga lag.
Nåt har hänt efter svackan.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, vi har ju fått in en hel del kvalite i laget under de omgångarna.Honken skrev:Tabellen från omg 25 och framåt
Bobbo, Jakobs, Hagelin mfl medan några svagare kort fått nöta bänk eller lånats ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag tar det här igen. Två år i rad har lag gått upp som spelat play-off. Vi ska inte bränna allt för att nå KS direkt. Vi ska planera för att vi antagligen först måste spela play-off, sedan KS. Med bra formtoppningen är det möjligt, men att vara helt slut och komma fyra är inget bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tror det med. Men dock så tror jag fortfarande att DIF aldrig kommer sikta på plats 4-7 när chanser till Topp 3 finns.minalman skrev:Jag tar det här igen. Två år i rad har lag gått upp som spelat play-off. Vi ska inte bränna allt för att nå KS direkt. Vi ska planera för att vi antagligen först måste spela play-off, sedan KS. Med bra formtoppningen är det möjligt, men att vara helt slut och komma fyra är inget bra.
Planering är allt, typ. Kolla Timrå året då vi åkte ur SHL. Dem hade klart för sig redan efter halva serien att de skulle spela KS, medans vi fick spela om det in i sista omgången.
- Ja-ke den andre
Aa okej, tack.BOMBOM BOUCHARD skrev:Skrevs korta avtal, med Bobbo var det på 5 matcher vill jag minnas och Dahlström(?) någon match extra.Ja-ke den andre skrev:Nu har jag varit ute och rest så verkar ha missat en del. Har Örebro-lånen lämnat? Varför?
Hatar verkligen hockeyns korta lån, känns så sjukt oseriöst.
Synd på backen Bobbo som var riktigt bra. Han hade jag gärna sett säsongen ut men fattar att Örebro vill ha honom tillbaka.
Jens Jakobs har varit en pigg nykomling som lovar mer.
Glöm allt vad direktplats så slipper ni bli besvikna.
MED VIK´s nuvarande snitt så behövs det 98 poäng för att komma före.
Vilket även är vad det har behövts de senaste åren för att nå en direktplats.
Det innebär att DIF behöver ett snitt på 2,56 för att få 98 poäng.
Max 7 poäng får DIF tappa, 2 förluster och en övertidsvinst på 16 matcher.
Det är mer eller mindre omöjligt.
Titta på tabellen jag la ut sist. Trots att DIF leden den är snittet "bara" 2,09
och det är ändå bara 0,2 p högre än vad KHK har på hela säsongen.
Den ända eventuella möjligheten till direktplats vore om Jonas Fransson i VIK,
eller Justin Pogge i BIK blev långtidsskadade, och att deras reserv målvakter spelar skakigt.
Bättre att sikta på plats 4-5 och lägga upp träningsschemat efter det.
MED VIK´s nuvarande snitt så behövs det 98 poäng för att komma före.
Vilket även är vad det har behövts de senaste åren för att nå en direktplats.
Det innebär att DIF behöver ett snitt på 2,56 för att få 98 poäng.
Max 7 poäng får DIF tappa, 2 förluster och en övertidsvinst på 16 matcher.
Det är mer eller mindre omöjligt.
Titta på tabellen jag la ut sist. Trots att DIF leden den är snittet "bara" 2,09
och det är ändå bara 0,2 p högre än vad KHK har på hela säsongen.
Den ända eventuella möjligheten till direktplats vore om Jonas Fransson i VIK,
eller Justin Pogge i BIK blev långtidsskadade, och att deras reserv målvakter spelar skakigt.
Bättre att sikta på plats 4-5 och lägga upp träningsschemat efter det.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
All cred till din statistik, verkligen, gillar all den statistik du gör och det stämmer ju, Om man håller samma snitt.
Men aldrig att Zabel och Nyman går nu och planerar Play-Off när man ligger 11 p från förstaplats, det finns liksom inte. Dessutom tror inte jag att alla topplag kommer hålla samma snitt hela vägen! Sen hur Vi på forumet tänker, att Vi siktar in oss på en play-off, det är en annan femma.
Men aldrig att Zabel och Nyman går nu och planerar Play-Off när man ligger 11 p från förstaplats, det finns liksom inte. Dessutom tror inte jag att alla topplag kommer hålla samma snitt hela vägen! Sen hur Vi på forumet tänker, att Vi siktar in oss på en play-off, det är en annan femma.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det går ju aldrig att planera för en formtopp, jag tror dock det är viktigt att få in en stabilitet i spelet där vi inte faller igenom och där spelarna känner att de bidrar framåt. Top 3 gav jag upp efter 15-20 omgångar, det känns enkelt inte ens realistiskt i fantasin. Visst att lagen i toppen möter varandra flera gånger och vi har allt i egna händer osv, men det kommer inte räcka.
Placera sig så bra som möjligt utan att ödsla all energi laget har, det är rätt melodi. Gå runt på så mycket folk som möjligt i de sista matcherna innan förkvalserien börjar.
Vet faktiskt inte vilka lag jag föredrar att DIF skall möta i i det där playoffet, Rögle (i form med mer folk tillbaka än vad de har för stunden) samt Malmö är mardrömsmotståndare. Tror vi får sjukt svårt att vinna nere i Ängelholm & Malmö. Nä den där förkvalserien kommer bli löjligt svettig...
Placera sig så bra som möjligt utan att ödsla all energi laget har, det är rätt melodi. Gå runt på så mycket folk som möjligt i de sista matcherna innan förkvalserien börjar.
Vet faktiskt inte vilka lag jag föredrar att DIF skall möta i i det där playoffet, Rögle (i form med mer folk tillbaka än vad de har för stunden) samt Malmö är mardrömsmotståndare. Tror vi får sjukt svårt att vinna nere i Ängelholm & Malmö. Nä den där förkvalserien kommer bli löjligt svettig...
Det blir ett jävla resande i alla fall om plats 4-7 står sig.
4 IF Malmö Redhawks 60
5 Djurgårdens IF 57
6 Rögle BK 52
7 Asplöven HC 51
Men jag antar att det mest blir flyg så det är väl en fördel.
4 IF Malmö Redhawks 60
5 Djurgårdens IF 57
6 Rögle BK 52
7 Asplöven HC 51
Men jag antar att det mest blir flyg så det är väl en fördel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Melodin är att fortsätta på den trend vi varit inne i senaste 10 matcherna. Hitta en vinnarkänsla. Kan vi dessutom få till ett vägvinnande bortaspel har vi goda möjligheter att nå kvalserien via PO.
Men jag fortsätter hävda att det är en nackdel att gå via PO även om det varit framgångsrikt senaste två säsongerna.
Har inte orkat kolla upp det, men jag tror Rögle och Örebro varit undantagen som bekräftar regeln.
Men jag fortsätter hävda att det är en nackdel att gå via PO även om det varit framgångsrikt senaste två säsongerna.
Har inte orkat kolla upp det, men jag tror Rögle och Örebro varit undantagen som bekräftar regeln.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sen förkvalserien till kvalserien infördes 07' har 3 grundserieettor, 1 grundserietvåa, 1 grundserietrea och 2 PO-lag tagit steget till Elitserien. Snittplacering var för respektive 3,2 (ettan) - 4,0 (tvåan) - 4,8 (trean) - 4,1 (PO-lag) - 4,0 ( medel för direktplacerad lag) . Intressant är förvisso att det gått bättre för PO-lag än både 3:e och 2:a-placerade i avancemang, 3:e i snittplacering, nästan lika med de direktplacerad lagen överlag i snittplacering och med fler avancemang än de direktplacerade om man delar deras med 3 för att väga in att de är 3 gånger fler lag. Samtidigt är ju knappast 7 serier något större underlag, och de direktplacerades snitt förstörs rejält av ett under den här perioden rejält underpresterande Leksand i kvalserien.