Tjärnqvist är så jävla kass...förevigtdjurgården skrev:Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan de vara andra perioden redan om matchen började 19:00???Donkels skrev:Tjärnqvist är så jävla kass...förevigtdjurgården skrev:Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hur fick du det till andra perioden?AdamPickard skrev:Hur kan de vara andra perioden redan om matchen började 19:00???Donkels skrev:Tjärnqvist är så jävla kass...förevigtdjurgården skrev:Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.
25/4-2025
förevigtdjurgården skrev:Hur fick du det till andra perioden?AdamPickard skrev:Hur kan de vara andra perioden redan om matchen började 19:00???Donkels skrev:Tjärnqvist är så jävla kass...förevigtdjurgården skrev:Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.

Den stämmer helt enkelt inte, första periodpaus nu.Axel_K skrev:förevigtdjurgården skrev:Hur fick du det till andra perioden?AdamPickard skrev:Hur kan de vara andra perioden redan om matchen började 19:00???Donkels skrev:Tjärnqvist är så jävla kass...förevigtdjurgården skrev:Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.
Skönt! Då kan rövhattarna fortfarande vända detta!
Knappast. Faktiskt helt usla.Axel_K skrev:Skönt! Då kan rövhattarna fortfarande vända detta!
Tveksamt 3 - 0 nu till MalmöAxel_K skrev:Skönt! Då kan rövhattarna fortfarande vända detta!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- Lee Harvey Oswald
Haha ..
Alltid en lika festlig del av säsongen detta.
När DIF inte själva klarat av att ta de poäng som krävs för att hänga med i toppen, då ska andra lag fixa det åt oss.
Hur pallar ni med att bli besvikna även på detta?
När DIF inte själva klarat av att ta de poäng som krävs för att hänga med i toppen, då ska andra lag fixa det åt oss.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du har rätt, men vad gör man? Hoppet är det sista...Lee Harvey Oswald skrev:Haha ..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Samma långsökta rationalisering som man försöker intala sig när det går dåligt i övrigt - all smärta och besvikelse är en emotionell investering man får skörda tillbaks flerfalt den dagen vi är tillbaks i toppen. Självbedrägeri kanske, kanske kommer nettolyckan aldrig hamna på plussidan men tomheten i att inte ha någon förening vore definitivt ännu längre ut på minussidan och att distansera sig från klubben känslomässigt skulle få en att känna sig falsk när man en dag gläds över framgångar.Lee Harvey Oswald skrev:Haha ..
Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Man kan ändå vara lite glad att rögle inte kommer närmare.
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Det är många som spekulerar i detta och det känns faktiskt helt fel när ni säger att det är "omöjligt".Schmosby skrev:Man inser hur orimligt topp tre är då vi om jag räknat rätt absolut inte får förlora mer än 10 poäng av de 51 som är kvar att spela för om vi ska hamna på ~98 poäng. Och det är ju inte ens säkert att det räcker...
Jag menar, vi har 11 poäng upp till förstaplats, kan bli 8 imorgon, dessutom så kommer vi möta alla topplag en gång till och topplagen kommer möta varandra - viktigaste punkten, alla slår alla. Gör Almtuna exempelvis sitt livs match så kan de sno poäng från alla topplag, även oss!