Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av isolerad »

Det känns ändå skönt att vi har börjat med storsegrar mot de sämre lagen. Det är ju just de sämre lagen vi haft störst problem med i HA hittills. Fortsätt så!
i
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Raus »

Riktigt skön vinst såklart, men det krävs några segrar irad nu för att ha någon som helst chans att knipa topp tre. Därför är jag försiktig med att bli allt för glad idag, har blivit nedtagen på jorden allt för många gånger den här säsongen.
Synd för övrigt att vi inte spelar på hemmaplan hela säsongen, det är ju uppenbart att det är på Hovet spelarna får ut sin potential...Det är inte lika kul att möta Asplöven borta.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Raus skrev:Riktigt skön vinst såklart, men det krävs några segrar irad nu för att ha någon som helst chans att knipa topp tre. Därför är jag försiktig med att bli allt för glad idag, har blivit nedtagen på jorden allt för många gånger den här säsongen.
Synd för övrigt att vi inte spelar på hemmaplan hela säsongen, det är ju uppenbart att det är på Hovet spelarna får ut sin potential...Det är inte lika kul att möta Asplöven borta.
Vi har lång väg kvar till top 3, ser det nästan som omöjligt.

Mycket av säsongen har spelats och vi har helt enkelt inte varit tillräckligt bra.
Ser inte att två (Mif har 2 matcher färre) av lagen före oss helt plötsligt ska vika ned sig samtidigt som vi ska börja plocka en massa trepoängare.

Vi har t.o.m vunnit mindre fullpoängare än Löven.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Alltså helvete tänk om vi någon match skulle få sitta och höra på denna kommentator :lol: Skulle nog inte kunna ta matchen seriöst utan bara sitta och skratta..

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/7xgnunlgwg

"Igen, o det är Robin Press" stackare som pratar sådär
ciirree

Inlägg av ciirree »

Faktum är att det skiljer bara 11p upp till förstaplats (som kan bli 8p på Tisdag) och ni pratar om Topp-3 som omöjligt? Våra insatser kan inte bli sämre än vad vi haft i många matcher. Sen är det inte antalet trepoängare som ger en direktplats, det är poäng, my point: Löven kanske tagit fler trepoängare men de har också förlorat fler efter full tid, därav ligger vi där vi ligger och Löven där dem ligger! Ingen panik ännu grabbar
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Någon som kan bekräfta lite närmare hur många poäng DIF verkligen har i årets tabell? Enligt eversport har dom 56 men på aftonblaskan och hockeyallsvenskan står de 57.
7/4-2014
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Tobbe350 skrev:Någon som kan bekräfta lite närmare hur många poäng DIF verkligen har i årets tabell? Enligt eversport har dom 56 men på aftonblaskan och hockeyallsvenskan står de 57.
57.

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3906
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

#87 skrev:
Tobbe350 skrev:Någon som kan bekräfta lite närmare hur många poäng DIF verkligen har i årets tabell? Enligt eversport har dom 56 men på aftonblaskan och hockeyallsvenskan står de 57.
57.

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3906
Va bra, tack.
7/4-2014
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Ikväll håller vi på Rögle! Blir Rögle sånger framför tv:n. "Random bondes hjärta brinner!"

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

8 segrar på de senaste 11 matcherna är riktigt bra. Hoppas vi kan hålla i den poängskörden resten av våren.

Största anledningen, som jag ser det, till de goda resultaten på senare tid är förstärkningarna av laget.
Huddingelinan ut, Bobbo (dessvärre lämnat), Dahlström (lämnat), Hagelin, Jakobs och Nyberg in.

Tyvärr höll inte Huddinge måttet, i varje fall inte tillsammans.
Med en starkare fjärdelina är vi numera jobbiga att möta.

Saknar en riktigt bra back så skulle vi kunna bli riktigt farliga framöver.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Nu har jag varit ute och rest så verkar ha missat en del. Har Örebro-lånen lämnat? Varför?

Hatar verkligen hockeyns korta lån, känns så sjukt oseriöst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Ja-ke den andre skrev:Nu har jag varit ute och rest så verkar ha missat en del. Har Örebro-lånen lämnat? Varför?

Hatar verkligen hockeyns korta lån, känns så sjukt oseriöst.
Skrevs korta avtal, med Bobbo var det på 5 matcher vill jag minnas och Dahlström(?) någon match extra.
Synd på backen Bobbo som var riktigt bra. Han hade jag gärna sett säsongen ut men fattar att Örebro vill ha honom tillbaka.

Jens Jakobs har varit en pigg nykomling som lovar mer.
Användarvisningsbild
SebGla
Säsongskort: Ja

Inlägg av SebGla »

Raus skrev:Riktigt skön vinst såklart, men det krävs några segrar irad nu för att ha någon som helst chans att knipa topp tre. Därför är jag försiktig med att bli allt för glad idag, har blivit nedtagen på jorden allt för många gånger den här säsongen.
Let's bring Hovet till spelarna!!

Alla till Södertälje!!
medu82

Inlägg av medu82 »

SebGla skrev:
Let's bring Hovet till spelarna!!

Alla till Södertälje!!
Jag och pulver kommer!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tjärna tog matchstraff, Rögle tog en till utvisning och Malmö leder med 2-0 efter 8:13.
25/4-2025
Låst