Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- Jim Morrison
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Jacob Josefson är den mest skadebenägna spelare jag någonsin hört talas om tror jag. Nu har han skadat sig igen, samtidigt som han var en så kallad "healthy scratch". Helt sjukt. Tycker synd om snubben, men fortsätter det såhär tror jag knappast han har en framtid i NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fast hockeyallsvenska klubbar har inget avtal med NHL att vi får plocka spelare från waivers.1962FenderStrat skrev:Det kan vi säkert göra, men då får vi betala hans lön resten av hans kontraktstid. Det är ju det som är hela grejen med Waivers, att laget som plockar upp spelaren betalar lön resten av kontraktstiden.
Expert.
Han är hur som helst klar för New Jersey (igen) och nedskickad till AHL (igen).SirDIFalot skrev:Fast hockeyallsvenska klubbar har inget avtal med NHL att vi får plocka spelare från waivers.1962FenderStrat skrev:Det kan vi säkert göra, men då får vi betala hans lön resten av hans kontraktstid. Det är ju det som är hela grejen med Waivers, att laget som plockar upp spelaren betalar lön resten av kontraktstiden.
http://www.hockeysverige.se/mobile/arti ... new-jersey
Victory is sweetest when you've known defeat.
5-2!Henke95 skrev:Han är hur som helst klar för New Jersey (igen) och nedskickad till AHL (igen).SirDIFalot skrev:Fast hockeyallsvenska klubbar har inget avtal med NHL att vi får plocka spelare från waivers.1962FenderStrat skrev:Det kan vi säkert göra, men då får vi betala hans lön resten av hans kontraktstid. Det är ju det som är hela grejen med Waivers, att laget som plockar upp spelaren betalar lön resten av kontraktstiden.
http://www.hockeysverige.se/mobile/arti ... new-jersey
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Det är bara till att komma hem Jacob! Nu!Jim Morrison skrev:Jacob Josefson är den mest skadebenägna spelare jag någonsin hört talas om tror jag. Nu har han skadat sig igen, samtidigt som han var en så kallad "healthy scratch". Helt sjukt. Tycker synd om snubben, men fortsätter det såhär tror jag knappast han har en framtid i NHL.
Går vi upp till våren så tror jag att vi absolut har en chans att locka hem honom. Samma sak med Engqvist.SkönaDjurgårn skrev:Det är bara till att komma hem Jacob! Nu!Jim Morrison skrev:Jacob Josefson är den mest skadebenägna spelare jag någonsin hört talas om tror jag. Nu har han skadat sig igen, samtidigt som han var en så kallad "healthy scratch". Helt sjukt. Tycker synd om snubben, men fortsätter det såhär tror jag knappast han har en framtid i NHL.
Jag vet. Jag får sluta drömma nu.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det vore nåt du!litto skrev:Går vi upp till våren så tror jag att vi absolut har en chans att locka hem honom. Samma sak med Engqvist.SkönaDjurgårn skrev:Det är bara till att komma hem Jacob! Nu!Jim Morrison skrev:Jacob Josefson är den mest skadebenägna spelare jag någonsin hört talas om tror jag. Nu har han skadat sig igen, samtidigt som han var en så kallad "healthy scratch". Helt sjukt. Tycker synd om snubben, men fortsätter det såhär tror jag knappast han har en framtid i NHL.
Jag vet. Jag får sluta drömma nu.

Teemu Lassila väggen i Växjö, Owuya vägg i Luleå.. kul! Roligt det hade varit om Owuya hade fått stått tidigare ikväll mot Lassila i Växjö!
Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.ciirree skrev:Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
De flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.Morwin skrev:ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.ciirree skrev:Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
kan ju dock inte suga på något sådant gammalt som idol och tavlan. Inte direkt så att hans sång har med hockey att göra och sen kan ju alla göra misstag, annars hade fbks målvakt aldrig fått spela mera efter målet han släppte in mot Leksand.seppuko skrev:De flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.Morwin skrev:ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.ciirree skrev:Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
-
Hela diskussionen känns lite underlig dåseppuko skrev:De flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.Morwin skrev:ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.ciirree skrev:Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
1) DIF inte har råd med en så bra målvakt
2) En så bra målvakt vill inte spela i HA
3) Forumet är inte ansvarigt för lagbygget
konstigt att alla andra lagen har fått in bra målvakter och att dem vill spela i HAErik af Sibirien skrev:Hela diskussionen känns lite underlig dåseppuko skrev:De flesta på detta forum baserar hela hans karriär på 1: Idol och 2: Tavlan mot gnaget. Sen att han vann målvaktsligan och var fenomenal i de 7 matcher mot Luleå i kvarten har alla glömt. Det är synd att man inte värderar spelare efter prestation och potential istället. Hade kanske varit ett roligare forum då.Morwin skrev:ja en anledning att vissa här ville ha honom i laget istället för hål1 och hål2 som vi har i dagsläget.ciirree skrev:Galen statistik på Owuya i Luleå, GALEN: 5 matcher, 0,6 GAA och 97% . Helvete!
1) DIF inte har råd med en så bra målvakt
2) En så bra målvakt vill inte spela i HA
3) Forumet är inte ansvarigt för lagbygget

Men att man bygger upp ett "hat" eller ogillar en spelare från tidigare misstag är inget nytt. Lidström som var skakig förra säsongen och i början på denna har verkligen spelat upp sig, men man bygger fortfarande på att han är för dålig trots att han är en av våra bästa backar för tillfället. Så att många hakade upp sig på Owuya va ju inget ovanligt.