Allsvenskan 2013/2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Vi har verkligen fått bra utväxling på Markus Ljungh i år. Redan 10+10 efter 33 matcher. På hela förra året hade han endast 2+5 och många ville göra sig av med honom, men nu tror jag att han är på väg att toppa sina Västeråsnoteringar med 8+15 respektive 13+19.
-
Det som är det härligaste med honom är att han verkar vara en sådan sjuk vinnarskalle! Samtliga av hans mål har ju antingen kommit på övertid eller i galet viktiga matchskeenden! En eloge för detTúrin Turambar skrev:Vi har verkligen fått bra utväxling på Markus Ljungh i år. Redan 10+10 efter 33 matcher. På hela förra året hade han endast 2+5 och många ville göra sig av med honom, men nu tror jag att han är på väg att toppa sina Västeråsnoteringar med 8+15 respektive 13+19.

Såhär dagen efter måste man endå kunna smälta detta på ett någorlunda sätt när Almtuna tog 2 starka poäng borta mot seriens bästa hemmalag! Alla kan slå alla i den här serien. Jag blev så sjukt arg igår men efter nån timme med temperamentet i topp så lugnade jag ner mig och kom ihåg att jag själv trodde på en topp-7 plats, och det vet jag att många av er också gjort - just nu ligger vi alltså 5a med 8p till tredjeplatsen. Dock så står jag faktiskt fast vid att om laget inte kämpar och krigar i 60 min så ska man få bli besviken. . mer än rätt, och det var väl just därför matchen igår var en besvikelse!
Senast redigerad av ciirree den 2014-01-10 09:52:53, redigerad totalt 1 gånger.
Alla slår verkligen alla i denna serie. Jag förväntade mig inte att vi skulle dominera igår, men vi gjorde en blek insats. BIK gjorde oss dåliga igår och vi gick rakt in i den fällan. Synd, för tåget till topp 3 gick troligtvis igår. Topp sju tror jag vi klarar, vore dock najs att komma fyra.ciirree skrev:Såhär dagen efter måste man endå kunna smälta detta på ett någorlunda sätt när Almtuna tog 2 starka poäng borta mot seriens bästa hemmalag! Alla kan slå alla i den här serien. Jag blev så ajukt arg igår men efter nån timme med temperamentet i topp så lugnade jag ner mig och kom ihåg att jag själv trodde på en topp-7 plats, och det vet jag att många av er också gjort! Dock så står jag faktiskt fast vid att om laget inte kämpar och krigar i 60 min så ska man få bli besviken. . mer än rätt!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
Allsvenskan 2013/2014
Helst vill jag att vi spelar och vinner både playoff och kvalserie eftersom jag älskar att se på hockey, speciellt när DIF vinner!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Daniel942
Men om DIF spelar playoff innebär det att vi även torskar innan dess?minalman skrev:Helst vill jag att vi spelar och vinner både playoff och kvalserie eftersom jag älskar att se på hockey, speciellt när DIF vinner!

DIF!
- minalman
De får fördela förlusterna över året för att maximera antalet matcher, vilket sannolikt är precis vad Zabel pysslar med!Daniel942 skrev:Men om DIF spelar playoff innebär det att vi även torskar innan dess?minalman skrev:Helst vill jag att vi spelar och vinner både playoff och kvalserie eftersom jag älskar att se på hockey, speciellt när DIF vinner!

-
Det här tyckte jag var lite intressant. Järnkaminernas dag-matchen från domarperspektiv: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le30076.ab
EDIT: Såg nu att det just hade postats i DIF i media, jaja, jag låter väl det ligga kvar här.
EDIT: Såg nu att det just hade postats i DIF i media, jaja, jag låter väl det ligga kvar här.
-
Hur vill man egentligen att MIF-VIK ska sluta? Jag skulle nog säga OT-vinst för Malmö så att ingen får 3p och VIK som ligger före bara tar 1p.
Eller så kanske man ska hoppas på VIK 3p så att vi iaf kan knipa fjärdeplatsen från Malmö... Beror väl på hur optimistisk man är.
Eller så kanske man ska hoppas på VIK 3p så att vi iaf kan knipa fjärdeplatsen från Malmö... Beror väl på hur optimistisk man är.

Jag röstar på sudden-seger för VIK.Skidlöparn skrev:Hur vill man egentligen att MIF-VIK ska sluta? Jag skulle nog säga OT-vinst för Malmö så att ingen får 3p och VIK som ligger före bara tar 1p.
- minalman
Superviktigt att inte tokrusa efter en tredjeplats nu och sedan falla pladask i playoff om vi blir fyra eller femma. Bättre att planera för att vi går till SHL den långa vägen.
- SirDIFalot
Vad pratar du om? Vi tar väl bara en match i taget och försöker vinna varje match och får se hur långt det räcker.minalman skrev:Superviktigt att inte tokrusa efter en tredjeplats nu och sedan falla pladask i playoff om vi blir fyra eller femma. Bättre att planera för att vi går till SHL den långa vägen.
Expert.
Håller med SirDIFalot! En match i taget!
Skulle vilja dra det till ett mål i taget till och med!
Skulle vilja dra det till ett mål i taget till och med!

- minalman
Jag förstår vad du säger, men du pratar emot hela forumets logik där vi alltid målar upp visioner och strategier. Det sannolika är, när vi missat tredje plats i sista omgången, att vi hänger med huvudet i de första playoffmatcherna. Bättre att ladda för att det inte blir någon vila efter 52 matcher redan nu.SirDIFalot skrev:Vad pratar du om? Vi tar väl bara en match i taget och försöker vinna varje match och får se hur långt det räcker.minalman skrev:Superviktigt att inte tokrusa efter en tredjeplats nu och sedan falla pladask i playoff om vi blir fyra eller femma. Bättre att planera för att vi går till SHL den långa vägen.
- SirDIFalot
Ja, talar du ur ett supporterperspektiv kan jag hålla med. Skulle inte förvänta mig en direktplats på något sätt.minalman skrev:Jag förstår vad du säger, men du pratar emot hela forumets logik där vi alltid målar upp visioner och strategier. Det sannolika är, när vi missat tredje plats i sista omgången, att vi hänger med huvudet i de första playoffmatcherna. Bättre att ladda för att det inte blir någon vila efter 52 matcher redan nu.SirDIFalot skrev:Vad pratar du om? Vi tar väl bara en match i taget och försöker vinna varje match och får se hur långt det räcker.minalman skrev:Superviktigt att inte tokrusa efter en tredjeplats nu och sedan falla pladask i playoff om vi blir fyra eller femma. Bättre att planera för att vi går till SHL den långa vägen.
Expert.