Han verkar ha ett gott öga till oss. Synd att han inte gick till oss när vi jagade honom för ett antal år sedan. Trevlig spelartyp att ha.-daniel- skrev:Tweet från Tollefsen (inte första DIF-relaterade han skriver):
Kult at svenske fans tar turen ned til Berlin. Står stor respekt over 500 djurgården fans. Dere holder #shl klass. "systrarna Abbots... "
Underbart.
DIF i Media
Re: DIF i Media
Född till sportchef.
Lite kul hur vi alltid pratar om att Sportbladet är en tråkig blaska som inte kan göra något annat än att överdriva. Började tänka lite på när vi mötte Toronto i en träningsmatch och hittade artikeln, Där i hittade jag detta:
"Förnedringen fortsatte i den tredje perioden. Mål sex, sju och åtta ramlade in bakom Petter Rönnqvist, som ersatte Björn Bjurling efter halva matchen, innan Sundin avrundande Torontos målorgie genom att göra 9-1 i mitten av slutperioden"
Trodde dem allvarligt att vi skulle vinna eller vadå?
Kul att Sportbladet oavsett år fortfarande håller lika "hög" klass
"Förnedringen fortsatte i den tredje perioden. Mål sex, sju och åtta ramlade in bakom Petter Rönnqvist, som ersatte Björn Bjurling efter halva matchen, innan Sundin avrundande Torontos målorgie genom att göra 9-1 i mitten av slutperioden"
Trodde dem allvarligt att vi skulle vinna eller vadå?
Kul att Sportbladet oavsett år fortfarande håller lika "hög" klass

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF!
Lyssnade på Radiosporten imorse. De rapporterade att M Nilson nu lämnat in en stämningsansökan mot DIF Hockey. Fattade det som att detta var gjort för länge sedan. Är Radiosporten efter eller har det hänt mer saker?
Hur som helst. Tragiskt.
Hur som helst. Tragiskt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Inget nytt, bara nyhetstorka.Magnutz skrev:Lyssnade på Radiosporten imorse. De rapporterade att M Nilson nu lämnat in en stämningsansökan mot DIF Hockey. Fattade det som att detta var gjort för länge sedan. Är Radiosporten efter eller har det hänt mer saker?
Hur som helst. Tragiskt.
2014-04-07, vad hände?
Nu vet jag inte vad man sa på radisporten om något ändrats men rent allmänt annars: Stämningsprocessen har varit igång ett tag nu, så till den grad at huvudförhandlingar redan hållts och vi nu mest bara inväntar domen som förväntas avkunnas den 12e frebruari. (Kring 11 på ADs hemsida, men lär ju stå i tidningarna med.)
- Lee Harvey Oswald
Är inte alls insatt i frågan.
Men om vi bortser från det moraliska (visa DIF-hjärta och annat naivt trams) vem kommer få rätt i denna soppa egentligen, Nilson?
Dvs, det fans ingen klausul skriven om att kontrakten skrivs om vid degradering i seriesystemet?
Känns ju oerhört amatörmässigt om det från försvarets sida (DIF) bara hänvisas till att #4 ”borde förstå att en sån lön i HA inte är rimlig”
Men om vi bortser från det moraliska (visa DIF-hjärta och annat naivt trams) vem kommer få rätt i denna soppa egentligen, Nilson?
Dvs, det fans ingen klausul skriven om att kontrakten skrivs om vid degradering i seriesystemet?
Känns ju oerhört amatörmässigt om det från försvarets sida (DIF) bara hänvisas till att #4 ”borde förstå att en sån lön i HA inte är rimlig”
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Re: Sv: DIF i Media
Grejen är ju att han förstår det och säger sig varit beredd att omförhandla kontraktet... Jag är grymt orolig.Lee Harvey Oswald skrev:Är inte alls insatt i frågan.
Han har förstått det meb velat haft 200k i månaden i vilket fall, vilket DIF anser orimligt då andra spelare som följde med ner fick kapa sin lön med 50% och de hade inte lika hög lön som Nilson.
Det är en fördel för oss tycker jag!
Det kan ju stå i kontraktet att Nilson och DIF måste försöka omförhandla kontraktet eller något. Men DIF kan väl inte varit så slarviga att de skrivit in att han spelar med oss även i allsvenskan?
Det är en fördel för oss tycker jag!
Det kan ju stå i kontraktet att Nilson och DIF måste försöka omförhandla kontraktet eller något. Men DIF kan väl inte varit så slarviga att de skrivit in att han spelar med oss även i allsvenskan?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Att *vinet drar oss i smutsen för mellanskillnaden (om jag fattat det rätt) slår den sista spiken i hans kista för min del. Han misskötte sitt jobb under sin sista säsong (någonsin) i vår förening. Tog inte kaptensrollens uppgifter på allvar. Vek ner sig. Sedan, när vi åker ner och tappar halva budgeten, då vill han inte gå med på att sänka sin lön så att den passar den nya budget som blev kall verklighet iom degraderingen. Det saknar all heder. *vinet borde ha agerat med mer klass.
Sunkigt. Ovärdigt. Vidrigt.
Sunkigt. Ovärdigt. Vidrigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu är jag varken jurist eller tillräckligt insatt, men allmänt tänker jag att det sällan lär vara uppenbart vem som vinner det här på förhand. Man tvistar ju trots allt bara kring de punkter båda verkligen tänker att de har en hyfsat reell chans att få rätt på, allt annat löses ju genom de fackförhandlingar som föregått målet. En rättsprocess som sådan är trots allt ett väldigt dyrt förfarande såväl i kronor som tid, energi och resurser som binds upp i onödan från vårt kansli.Lee Harvey Oswald skrev:Är inte alls insatt i frågan.
Med det sagt så nja, det fanns ingen sådan klausul. Djurgården går snarare på att kontraktet i linje med sin rubrik bara behandlar spel i elitserien medan Unionen menar att det behandlade ishockeyspel i allmänhet. Eftersom det inte står helt entydigt och explicit direkt vilket som är den rätta tolkningen, hävdar Djurgården att det ändå fanns en gemensam partsvilja vid kontraktets ingående i så att bägge parter avsåg spel i elitserien med avtalet. För att styrka det hänvisar man bland annat till vilka lönenivåer som generellt finns i HA och att Nilsson torde förstå (och med avtalet avse) att det rimligtvis inte kunde behandla spel i HA. Det är nog snarast ur det perspektivet man får se pratet om orimliga lönenivåer, inte att det skulle vara ett argument i sig. I det fall att det föreligger ett avtal om spel allmänt, skulle ju Djurgården som arbetsgivare såklart inte bara kunna bryta det hursom med hänvisning till HAs löner.
Senast redigerad av sm910 den 2014-01-10 12:51:55, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas på en kvalserie mitt hv, då blir det till att klippa till en papersfigur med nummer fyra och hänga, hora
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det vore något, jag skulle bli lycklig som ett barn ifall Örebro går förbi och skickar HV till kvalserien.4.9.5 skrev:Hoppas på en kvalserie mitt hv, då blir det till att klippa till en papersfigur med nummer fyra och hänga, hora
Men i det helveteshål man befinner sig i som Djurgårdare finns bara två rimliga scenarier:
1. Hv hamnar i kvalserien, vi misslyckas i PO.
2. Vi går till kvalserien men Hv klarar sig undan.
Så är det i dessa dagar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nej det finns ett tredje scenario vi missar kvalserien men HV med riksludret Nilson i spetsen tokfloppar i kvalserien - kämpa Örebro!!!BOMBOM BOUCHARD skrev:Det vore något, jag skulle bli lycklig som ett barn ifall Örebro går förbi och skickar HV till kvalserien.4.9.5 skrev:Hoppas på en kvalserie mitt hv, då blir det till att klippa till en papersfigur med nummer fyra och hänga, hora
Men i det helveteshål man befinner sig i som Djurgårdare finns bara två rimliga scenarier:
1. Hv hamnar i kvalserien, vi misslyckas i PO.
2. Vi går till kvalserien men Hv klarar sig undan.
Så är det i dessa dagar.