BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:"Jag vill ha en differensiering i det där läget eftersom det är på målvakten" om att han inte tar Wessner när han tar Kalin. Herrejävlagud vilken tomte. Står och stammar i TV: känns inte som en stabil snubbe att ha som en domare. Hugg honom direkt, tack.
Sen säger han: "Ja han trycker ner honom litegrann!" Fan va jag skrek här hemma, idiot. River av Kalins heltäckande visir och river han i nacken
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:"Jag vill ha en differensiering i det där läget eftersom det är på målvakten" om att han inte tar Wessner när han tar Kalin. Herrejävlagud vilken tomte. Står och stammar i TV: känns inte som en stabil snubbe att ha som en domare. Hugg honom direkt, tack.
Sen säger han: "Ja han trycker ner honom litegrann!" Fan va jag skrek här hemma, idiot. River av Kalins heltäckande visir och river han i nacken
Ja, domaren borde ha räddat oss. Det faktumet blir extra irriterande för att det behövs..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Och dålig känsla från coacherna också, Jocke Eriksson får spela nonstop, han är säkert viktig och så, pratar bra och allt sådär, men han gör fan inte mycket rätt på isen. Men jag tror nog Jocke bestämmer mer en Zabel faktiskt, Zabel vågar inte riktigt säga till honom.

Och Nyberg lämnar man hemma, bara sådär? För han är ju uppenbarligen inte skadad eftersom han spelade J20 idag, han är som gjuten för sånna här matcher man vet kommer innehålla mycket kamp, hade hellre lämnat hemma Guter och tagit med Nyberg och ersatt Guter med Jakobs i PP. Guter hade inte saknats ett jävla skit.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:
Alberget4A skrev:Seriöst nu. Jag vill inte höra ett ord till om att värva spelare innan vi har en bra tränare! Se Högmo för vad man kan göra med ett lag.
Jag nämnde det förut men då vare nån "smartis" som sa att en tränare inte kan förändra ett lag. Han menade på att det är skillnad i hockey och fotboll!
Jag tror definitivt att en tränare kan förändra ett lag.

Däremot tycker jag det är jävligt farligt att vi fick sån bra effekt av tränarbyte i fotbollen, känns som de flesta tror att bara för att vi byter tränare så kommer det vända... så är nog tyvärr inte fallet utan Högmo var förmodligen en på miljonen.
Jo precis! Men det känns som om vi bara värvar och värvar för bred trupp men Zabel då? Känns inte riktigt som om han har vad som krävs
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sen förstår jag också att man bara inte kan sparka hit och dit men man skriver i ilska.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Bort med Zabel - en rakt igenom usel matchcoach
Praetori

Inlägg av Praetori »

4.9.5 skrev:Jag har aldrig spelat hockey men lirat innebandy på högsta nivå, att dom zabel i tredje helt utan plan kasta om i femmorna och dom det verkar utan att ge spelarna några direktiv överhuvudtaget är det absolut sämsta du kan göra, antingen är man konsekvent och litar på att sova femmor gör det dom ska eller så ställer man tidigt upp Ehn plan för hur alla ska agera när man förändrar, zabel gör inget av detta och kan nog vara en av de sämsta matchcoacher jag skådat
Jag har lirat hockey även om jag gav upp långt innan elitnivå men nog fan snackar Zabel, frågan är snarare om han har pondus nog att få alla spelare att lyssna och om vi har en lagkapten i Timmy som är ledare nog att folk faktiskt gör som Zabel säger.

En coach behöver inte vara en Tichonov eller Hardy i båset för att spelarna skall gilla läget och trycka huvudet genom sargen för att få chefens vilja fram men att ruska om i kedjorna skickar i alla fall signaler om att "nu jävlar är det allvar!".

Zabel är förmodligen perfekt gubbe att ta fram våra nya juniorer (och vi har ändå en hel del av dem i laget) men jag tror inte han rår på "lirarna" i laget och här behövs en jävla klippa till andrecoach eller en lagkapten mer i Suddens klass (no offense Timmy).
Senast redigerad av Praetori den 2014-01-09 21:44:18, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Den här jävla föreningen gör mig deprimerad. Vi kommer aldrig någonsin att spela i SHL.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Challe.. vad drar du för slutsatser? Blir det fortsatt satsning på lättviktsspelare som "råkar" komma sist in i alla en-mot-en situationer även nästa år i allsvenskan?

Vi har inte en sportmössa mot lag som karlskoga på det humöret. None, what so ever.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sensei skrev:"Vi krigar inte" bla bla bla.

DIF har konsekvent värvat icke-krigande spelare, är det så konstigt?
Ihop med en coach som inte verkar bry sig nämnvärt vid förluster. Ett jävla skämt allting! DÖDA!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

ciirree skrev:
ciirree skrev:
Alberget4A skrev:Seriöst nu. Jag vill inte höra ett ord till om att värva spelare innan vi har en bra tränare! Se Högmo för vad man kan göra med ett lag.
Jag nämnde det förut men då vare nån "smartis" som sa att en tränare inte kan förändra ett lag. Han menade på att det är skillnad i hockey och fotboll!

Däremot tycker jag det är jävligt farligt att vi fick sån bra effekt av tränarbyte i fotbollen, känns som de flesta tror att bara för att vi byter tränare så kommer det vända... så är nog tyvärr inte fallet utan Högmo var förmodligen en på miljonen.
Jo precis! Men det känns som om vi bara värvar och värvar för bred trupp men Zabel då? Känns inte riktigt som om han har vad som krävs
Zabel har inte vad som krävs, så enkelt är det. Börjar störa mej mer och mer på honom. Vad kan vi göra för att DIF Hockey ska förstå?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, om man sansar sig en smula, efter några läppbitningar och tunga andetag.
Vi ligger 5:a (va?).
Råder ingen större tvekan om att detta lag inte tar sig till KS.
Så nästa år vid den här tiden, med en kraftigt skuren budget och ett ”den-som-vill-får-vara-med-lag ” typ.
Då kommer vi kanske minnas detta med glädje, vi låg 5:a och hade nästan häng på en 4:e plats!

Hur jävla illa det än ser ut så kan det faktiskt alltid bli ytterligare lite värre.
Så, känn efter nu ....och njut.
Vi är 5:a i 2:a ligan!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Alberget4A skrev:
ciirree skrev:
ciirree skrev:

Zabel har inte vad som krävs, så enkelt är det. Börjar störa mej mer och mer på honom. Vad kan vi göra för att DIF Hockey ska förstå?
dom tre vise männen? Ska inte behövas men frågan är hur länge "dom" har tålamod

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nu har ju allt "avgå-krut" från fansen förvisso lagts på Abbe istället.
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Avgå banderoller, har fungerat tidigare, men då kliver väl nån spelare ut och menar att nä vi har fullt förtroende för snabel och allt, det var det bästa med bombom, han vågade kritisera Hardy offentligt

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Skriv svar