BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
Toarulle, helt seriöst? Snälla sluta! Barnsliga seniorer som skakar röven framför kameran. Idioter
Finns ingenting att analysera.
Du har helt rätt. Vi torskar "bara" med 3-1 mot BIK men det är inte det som är poängen.Staten skrev:Djurgårn som är femma möter Karlskoga som är etta. Då kan det se ut så här.
Det är inte BARA BIK som gör oss dåliga utan vi spelar ofokuserat, går inte in 100% i närkamperna, försöker inte vara först till varje puck, håller inte klubban i isen, tar dumma utvisningar, kommunicerar inte, åker inte i 110 till båset när det är dags att byta, driver inte på mål fastän det gör ont, slår förbjuda passningar i egen zon och ställer lagkamraterna i värre situationer än vad puckhållaren hade osv, osv osv.
Denna matchen vinner Karlskoga rättvist men det är inte för att de gör oss dåliga, det fixade vi nämligen på helt egen hand.
Senast redigerad av Praetori den 2014-01-09 21:31:15, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag har aldrig spelat hockey men lirat innebandy på högsta nivå, att dom zabel i tredje helt utan plan kasta om i femmorna och dom det verkar utan att ge spelarna några direktiv överhuvudtaget är det absolut sämsta du kan göra, antingen är man konsekvent och litar på att sova femmor gör det dom ska eller så ställer man tidigt upp Ehn plan för hur alla ska agera när man förändrar, zabel gör inget av detta och kan nog vara en av de sämsta matchcoacher jag skådat
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Huvudet på spiken. Tack.Praetori skrev:Du har helt rätt. Vi torskar "bara" mot BIK men det är inte det som är poängen.Staten skrev:Djurgårn som är femma möter Karlskoga som är etta. Då kan det se ut så här.
Det är inte BARA BIK som gör oss dåliga utan vi spelar ofokuserat, går inte in 100% i närkamperna, försöker inte vara först till varje puck, håller inte klubban i isen, tar dumma utvisningar, kommunicerar inte, åker inte i 110 till båset när det är dags att byta, driver inte på mål fastän det gör ont, slår förbjuda passningar i egen zon och ställer lagkamraterna i värre situationer än vad puckhållaren hade osv, osv osv.
Denna matchen vinner Karlskoga rättvist men det är inte för att de gör oss dåliga, det fixade vi nämligen på helt egen hand.
25/4-2025
-
Seriöst nu. Jag vill inte höra ett ord till om att värva spelare innan vi har en bra tränare! Se Högmo för vad man kan göra med ett lag.
- Jim Morrison
Tror du på fullt allvar att Zabel kastar om i femmorna utan att ge direktiv? Du skriver ju bara i nån jävla ilska. Svårt att tänka rationellt då, men försök för fan. Det handlar om att förlora man-mot-man kamper och oviljan att kriga in i det sista.4.9.5 skrev:Jag har aldrig spelat hockey men lirat innebandy på högsta nivå, att dom zabel i tredje helt utan plan kasta om i femmorna och dom det verkar utan att ge spelarna några direktiv överhuvudtaget är det absolut sämsta du kan göra, antingen är man konsekvent och litar på att sova femmor gör det dom ska eller så ställer man tidigt upp Ehn plan för hur alla ska agera när man förändrar, zabel gör inget av detta och kan nog vara en av de sämsta matchcoacher jag skådat
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ingen får godkänt. Bik fortsätter att vara som DIF borde vara. Skridskoåkningen, kreativiteten, fokuseringen rätt igenom. Även ett lag som visar att man kan vara tunga att möta fast de är byggt på små tekniska spelare. Hade vi spelat som Bik hade jag varit på Hovet betydligt oftare, det kan jag säga. Underhållande hockey där anfallsspelet står i fokus. Kalla Westerholmarna för vad ni vill, men de kan fan spela. Till skillnad från Wessner som bara är ful.
Djurgården spelar fantasilöst, trögt, stillastående och ofokuserat. Spelare som Ahlén, Hank, Jocke E, Johner, Honken osv är totalt intetsägande. Totalt värdelösa på spel-delen av sporten. Blir bara värre när de inte ens tacklar och bara glider omkring och väntar på bättre tider. Nyberg har åtminstone fart när han lirar.
Så skäms man återigen över hur Djurgården spelar... Man hade chansen att ta steget till toppen, men orkade inte betala priset!
Djurgården spelar fantasilöst, trögt, stillastående och ofokuserat. Spelare som Ahlén, Hank, Jocke E, Johner, Honken osv är totalt intetsägande. Totalt värdelösa på spel-delen av sporten. Blir bara värre när de inte ens tacklar och bara glider omkring och väntar på bättre tider. Nyberg har åtminstone fart när han lirar.
Så skäms man återigen över hur Djurgården spelar... Man hade chansen att ta steget till toppen, men orkade inte betala priset!
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-09 21:33:58, redigerad totalt 1 gånger.
-
"Jag vill ha en differensiering i det där läget eftersom det är på målvakten" om att han inte tar Wessner när han tar Kalin. Herrejävlagud vilken tomte. Står och stammar i TV: känns inte som en stabil snubbe att ha som en domare. Hugg honom direkt, tack.
25/4-2025
Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
han kastade inte om en gång utan flera gånger i samma period, tyder på desperation och sy han saknar plan och mer hoppas att något ska lyckasJim Morrison skrev:Tror du på fullt allvar att Zabel kastar om i femmorna utan att ge direktiv? Du skriver ju bara i nån jävla ilska. Svårt att tänka rationellt då, men försök för fan. Det handlar om att förlora man-mot-man kamper och oviljan att kriga in i det sista.4.9.5 skrev:Jag har aldrig spelat hockey men lirat innebandy på högsta nivå, att dom zabel i tredje helt utan plan kasta om i femmorna och dom det verkar utan att ge spelarna några direktiv överhuvudtaget är det absolut sämsta du kan göra, antingen är man konsekvent och litar på att sova femmor gör det dom ska eller så ställer man tidigt upp Ehn plan för hur alla ska agera när man förändrar, zabel gör inget av detta och kan nog vara en av de sämsta matchcoacher jag skådat
Senast redigerad av 4.9.5 den 2014-01-09 21:34:25, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
Jag nämnde det förut men då vare nån "smartis" som sa att en tränare inte kan förändra ett lag. Han menade på att det är skillnad i hockey och fotboll!Alberget4A skrev:Seriöst nu. Jag vill inte höra ett ord till om att värva spelare innan vi har en bra tränare! Se Högmo för vad man kan göra med ett lag.
Är Måns skadad?
Förbundet måste förbjuda bonnaktigt beteende i omklädningsrummet när TV är närvarande. Dessa landsorts-spelare har knappast klass som ledstjärna, detta är dåligt för sporten.
Kan man coacha bort toarulls-tramset så byter jag dock gärna ut Challes lagbygge mot det som Karlskoga har byggt.
Kan man coacha bort toarulls-tramset så byter jag dock gärna ut Challes lagbygge mot det som Karlskoga har byggt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Var någonstans var Andreas Englund och Henrik Nyberg idag? Spela de bra spelarna, Zabel.
-
Jag tror definitivt att en tränare kan förändra ett lag.ciirree skrev:Jag nämnde det förut men då vare nån "smartis" som sa att en tränare inte kan förändra ett lag. Han menade på att det är skillnad i hockey och fotboll!Alberget4A skrev:Seriöst nu. Jag vill inte höra ett ord till om att värva spelare innan vi har en bra tränare! Se Högmo för vad man kan göra med ett lag.
Däremot tycker jag det är jävligt farligt att vi fick sån bra effekt av tränarbyte i fotbollen, känns som de flesta tror att bara för att vi byter tränare så kommer det vända... så är nog tyvärr inte fallet utan Högmo var förmodligen en på miljonen.
25/4-2025