Jag tror Sam är vår dyraste back. Och hans spetsegenskap ska ju vara poängen framåt.. som inte trillat in.Bengan08 skrev:Jag köper att han inte varit så pass bra som vissa hade hoppats efter travkusken Challes lovord. Men han ligger ändå 8:a i den interna poängligan så att det är en flopp håller jag inte med om. Dessutom är han bara 23, jämfört med lagets dyraste och äldste spelare "100-åringen" aka Timmy Pettersson. Han måste ju ha kostat 50,000 per match denna säsong.SirDIFalot skrev:Haha, det var en udda reaktion angående en transatlant som floppat.Bengan08 skrev:Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Expert.
Det positiva är att man får tro och tycka som man vill, det är det fina med åsikter. Vet inte vad Sam tjänar men ett standard artistkontrakt brukar ligga på EUR 40,000 netto. Skulle gissa att Sam ligger där? Timmy va bäst betald av våra spelare ifjol i alla fall och han är ju kapten...SirDIFalot skrev:Jag tror Sam är vår dyraste back. Och hans spetsegenskap ska ju vara poängen framåt.. som inte trillat in.Bengan08 skrev:Jag köper att han inte varit så pass bra som vissa hade hoppats efter travkusken Challes lovord. Men han ligger ändå 8:a i den interna poängligan så att det är en flopp håller jag inte med om. Dessutom är han bara 23, jämfört med lagets dyraste och äldste spelare "100-åringen" aka Timmy Pettersson. Han måste ju ha kostat 50,000 per match denna säsong.SirDIFalot skrev:Haha, det var en udda reaktion angående en transatlant som floppat.Bengan08 skrev:Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!
Jo tack visst sjutton är det det, men likväl tycks det på mig som att vi saknar just den spelartypen och inte bara en utan 2-3 stycken.minalman skrev:Du beskriver något som verkar vara ovanligt men som jag trodde var grundförutsättningen för att få spela back.Kall-El skrev:En back som kan hålla rent framför mål, få bort spelare och returer och som dessutom kan trycka upp en spelare i sarghörnet.
Ungefär som att säga att en målvakt ska stoppa puckar och lämna få returer.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låter bra, har också något svagt minne av att det är så.-daniel- skrev:Transferfönstret är ju öppet hela februari ut i år om jag minns rätt, så chansen är ju betydligt större att vi lyckas ro något i land.BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite tråkigt men samtidigt spännande. Sam har haft en vikande formkurva sedan, tja, första omgångarna.Sjöwall skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -vag-bort/
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Skulle faktiskt byta Sam rakt av mot en spelartyp som Bobbo.
Snabb, stark och spelskicklig. Tar sig ur egen zon på ett lätt sätt.
Vi skulle må riktigt bra av att få tag i en riktigt bra back. Men ska vi verkligen hinna få tag i en sådan innan transferfönstret stänger? Vill inte uppleva en Klasén-vår igen.
Hursom, vore riktigt kul om vi kunde stärka upp defensiven. Det är ingen bra situation att hålla Sam som sjundeback och dessutom ha Arnesson och Norell på ingång efter JVM.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag förstår verkligen inte hur man kan prioritera Arnesson/Falk före Sam. Är kissnödig varje gång #41 och #8 är på isen.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Informationen från förbundet gällande transferfönstret:BOMBOM BOUCHARD skrev:Låter bra, har också något svagt minne av att det är så.-daniel- skrev:Transferfönstret är ju öppet hela februari ut i år om jag minns rätt, så chansen är ju betydligt större att vi lyckas ro något i land.BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite tråkigt men samtidigt spännande. Sam har haft en vikande formkurva sedan, tja, första omgångarna.Sjöwall skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -vag-bort/
Vi skulle må riktigt bra av att få tag i en riktigt bra back. Men ska vi verkligen hinna få tag i en sådan innan transferfönstret stänger? Vill inte uppleva en Klasén-vår igen.
Hursom, vore riktigt kul om vi kunde stärka upp defensiven. Det är ingen bra situation att hålla Sam som sjundeback och dessutom ha Arnesson och Norell på ingång efter JVM.
Sista övergångsdatum 2014-02-27 klockan 23.59: Spelare från representationslag i SHL, HA, Division 1, Riksserien och Allettan Damer.
Undantag: Spelare som tillhör, har sin registrering i Division 1 och har avslutat seriespel 2014-02-16 eller deltagit i Play Off 1 är undantagna från det senarelagda övergångsdatumet och kan inte byta förening förrän tidigast 2014-05-16.
- minalman
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Håller med dig fullständigt.Kall-El skrev:Jo tack visst sjutton är det det, men likväl tycks det på mig som att vi saknar just den spelartypen och inte bara en utan 2-3 stycken.minalman skrev:Du beskriver något som verkar vara ovanligt men som jag trodde var grundförutsättningen för att få spela back.Kall-El skrev:En back som kan hålla rent framför mål, få bort spelare och returer och som dessutom kan trycka upp en spelare i sarghörnet.
Ungefär som att säga att en målvakt ska stoppa puckar och lämna få returer.
Om sportchefen varit målvakt i stället för forward tänker han säkert annorlunda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Har hört rykten om att Karlskrona är intresserade av Sam men återstår väl att se om Challe är beredd att släppa honom till en konkurrent!
logiken i detta resonnemang är fantastisk av våran sportchef. Vi har en spelare som han inte tycker håller måttet för det man betalar. Därför vill man göra sig av med honom för att lätta på lönekostnaderna och kanske ersätta? Däremot vill man inte släppa honom till en konkurrent för att.....han är för dålig? Läs stor ironi!!!bastis7 skrev:Har hört rykten om att Karlskrona är intresserade av Sam men återstår väl att se om Challe är beredd att släppa honom till en konkurrent!
Moment 22
Antagligen är det för att Challe vet att Sam skulle göra det mycket bättre i en klubb där det finns absolut noll press på att gå upp! Men jag tror att Sam skulle vara nyttig i en kvalserie ifall han börjar komma igång!Bengan08 skrev:logiken i detta resonnemang är fantastisk av våran sportchef. Vi har en spelare som han inte tycker håller måttet för det man betalar. Därför vill man göra sig av med honom för att lätta på lönekostnaderna och kanske ersätta? Däremot vill man inte släppa honom till en konkurrent för att.....han är för dålig? Läs stor ironi!!!bastis7 skrev:Har hört rykten om att Karlskrona är intresserade av Sam men återstår väl att se om Challe är beredd att släppa honom till en konkurrent!
Moment 22
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tack för att du friskar upp forumgubbarnas minne.Jimmy Peterson skrev:Informationen från förbundet gällande transferfönstret:BOMBOM BOUCHARD skrev:Låter bra, har också något svagt minne av att det är så.-daniel- skrev:Transferfönstret är ju öppet hela februari ut i år om jag minns rätt, så chansen är ju betydligt större att vi lyckas ro något i land.BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite tråkigt men samtidigt spännande. Sam har haft en vikande formkurva sedan, tja, första omgångarna.Sjöwall skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -vag-bort/
Sista övergångsdatum 2014-02-27 klockan 23.59: Spelare från representationslag i SHL, HA, Division 1, Riksserien och Allettan Damer.
Undantag: Spelare som tillhör, har sin registrering i Division 1 och har avslutat seriespel 2014-02-16 eller deltagit i Play Off 1 är undantagna från det senarelagda övergångsdatumet och kan inte byta förening förrän tidigast 2014-05-16.

Nu är det bara att hoppas att Sam börjar hitta sitt spel eller att vi lyckas göra en förstärkande trade.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kanske byta Sam mot David Lundbohm en back som brukar producera bra i HAllsvenskan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Har han sadlat om till back?klintan85 skrev:Kanske byta Sam mot David Lundbohm en back som brukar producera bra i HAllsvenskan.
Ojdå tittat felbastis7 skrev:Har han sadlat om till back?klintan85 skrev:Kanske byta Sam mot David Lundbohm en back som brukar producera bra i HAllsvenskan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
Kom igen nu, och dessutom spelar poäng föga roll, ska det in någon back skiter jag i om han gjort noll poäng i tidigare klubbar, så länge han kan städa och sköta defensiven korrekt, det är det vi behöver.klintan85 skrev:Kanske byta Sam mot David Lundbohm en back som brukar producera bra i HAllsvenskan.
En billigare version av Printz skulle man kunna säga. Det skulle målvakterna och hela laget mår bra av.
Kämpa Charles.
Spela fult