Sen kan ju inte Zabel skräddarsy laget så det passar Sam. Funkar det inte så funkar det inte. Det är tyvärr så.SirDIFalot skrev:Har hört att Sam inte riktigt gillar Zabels instruktioner. Kanske svårt att få ut max ur sitt eget spel om man tvingas spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med.-daniel- skrev:Visst, fast samtidigt förstår jag honom också. Sam har ju bevisligen inte fungerat i DIF, och han tror inte att det kommer hinna bli en vändning på de futtiga månader som är kvar av säsongen.
Ibland verkar det liksom inte spela så stor roll hur välscoutad en spelare är, när de drar på sig ett annat lags dress så tappas 90% av spelet. Det har hänt lite oroväckande många gånger i DIF dock.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Då borde det vara dålig scoutat eller dålig kommunikation! Challe borde väl veta hur Zabel vill spela?Jim Morrison skrev:Sen kan ju inte Zabel skräddarsy laget så det passar Sam. Funkar det inte så funkar det inte. Det är tyvärr så.SirDIFalot skrev:Har hört att Sam inte riktigt gillar Zabels instruktioner. Kanske svårt att få ut max ur sitt eget spel om man tvingas spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med.-daniel- skrev:Visst, fast samtidigt förstår jag honom också. Sam har ju bevisligen inte fungerat i DIF, och han tror inte att det kommer hinna bli en vändning på de futtiga månader som är kvar av säsongen.
Ibland verkar det liksom inte spela så stor roll hur välscoutad en spelare är, när de drar på sig ett annat lags dress så tappas 90% av spelet. Det har hänt lite oroväckande många gånger i DIF dock.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lite tråkigt men samtidigt spännande. Sam har haft en vikande formkurva sedan, tja, första omgångarna.Sjöwall skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -vag-bort/
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Skulle faktiskt byta Sam rakt av mot en spelartyp som Bobbo.
Snabb, stark och spelskicklig. Tar sig ur egen zon på ett lätt sätt.
Vi skulle må riktigt bra av att få tag i en riktigt bra back. Men ska vi verkligen hinna få tag i en sådan innan transferfönstret stänger? Vill inte uppleva en Klasén-vår igen.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Positivt om Zabel har stake nog att stå på sig, det är ändå han som bestämmer. Personligen har jag varit väldigt skeptisk till just den detaljen tidigare men det där tände mitt hopp något.SirDIFalot skrev:Har hört att Sam inte riktigt gillar Zabels instruktioner. Kanske svårt att få ut max ur sitt eget spel om man tvingas spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med.-daniel- skrev:Visst, fast samtidigt förstår jag honom också. Sam har ju bevisligen inte fungerat i DIF, och han tror inte att det kommer hinna bli en vändning på de futtiga månader som är kvar av säsongen.
- -daniel-
Transferfönstret är ju öppet hela februari ut i år om jag minns rätt, så chansen är ju betydligt större att vi lyckas ro något i land.BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite tråkigt men samtidigt spännande. Sam har haft en vikande formkurva sedan, tja, första omgångarna.Sjöwall skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -vag-bort/
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Skulle faktiskt byta Sam rakt av mot en spelartyp som Bobbo.
Snabb, stark och spelskicklig. Tar sig ur egen zon på ett lätt sätt.
Vi skulle må riktigt bra av att få tag i en riktigt bra back. Men ska vi verkligen hinna få tag i en sådan innan transferfönstret stänger? Vill inte uppleva en Klasén-vår igen.
Borde väl snarast vara Nyman Sam har problem med då Nyman ansvarar för backarna eller?
Oavsett vilket kan man ju inte bygga ett helt försvarsspel kring hur en back vill spela. Om det ligger något i dessa rykten tyder väl det snarast på att Sam inte gillar att bli styrd som spelare. Något i alla fall jag menar är absolut nödvändigt för backar att bli och framför allt backar i DIF just nu.
Är VIK villiga att ta över hans kontrakt rakt av säger jag släpp killen direkt och börja sedan arbetet med att hitta en defensivt skicklig back. En back som kan hålla rent framför mål, få bort spelare och returer och som dessutom kan trycka upp en spelare i sarghörnet. Vi har nog av småväxta "spelskickliga primadonnor" i detta lagbygge.
Ge mig en Micke Magnusson typ NU!
Oavsett vilket kan man ju inte bygga ett helt försvarsspel kring hur en back vill spela. Om det ligger något i dessa rykten tyder väl det snarast på att Sam inte gillar att bli styrd som spelare. Något i alla fall jag menar är absolut nödvändigt för backar att bli och framför allt backar i DIF just nu.
Är VIK villiga att ta över hans kontrakt rakt av säger jag släpp killen direkt och börja sedan arbetet med att hitta en defensivt skicklig back. En back som kan hålla rent framför mål, få bort spelare och returer och som dessutom kan trycka upp en spelare i sarghörnet. Vi har nog av småväxta "spelskickliga primadonnor" i detta lagbygge.
Ge mig en Micke Magnusson typ NU!
- -daniel-
Jag tror folk överskattar en backcoachs roll (dvs andratränaren), är väl ändå ganska hierarkiskt i ett hockeylag där huvudtränaren har sista ordet. Så hoppas jag i varje fall att det fungerar.
Håller med dig till 100% om vad som skulle behövas in, vore en dröm.
Håller med dig till 100% om vad som skulle behövas in, vore en dröm.
Sam säger att han inte är på väg någonstans
- -daniel-
...och vad hade du förväntat dig att han skulle säga innan något är klart?Sjöwall skrev:Sam säger att han inte är på väg någonstans

Nu säger jag inte att det nödvändigtvis behöver hända någonting men ingen rök utan eld.
Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!
Absolut inte, förmedlade bara vad han sa!-daniel- skrev:...och vad hade du förväntat dig att han skulle säga innan något är klart?Sjöwall skrev:Sam säger att han inte är på väg någonstans
Nu säger jag inte att det nödvändigtvis behöver hända någonting men ingen rök utan eld.
- SirDIFalot
Haha, det var en udda reaktion angående en transatlant som floppat.Bengan08 skrev:Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!
Expert.
Proportionerna.Bengan08 skrev:Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!
- minalman
Du beskriver något som verkar vara ovanligt men som jag trodde var grundförutsättningen för att få spela back.Kall-El skrev:En back som kan hålla rent framför mål, få bort spelare och returer och som dessutom kan trycka upp en spelare i sarghörnet.
Ungefär som att säga att en målvakt ska stoppa puckar och lämna få returer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag köper att han inte varit så pass bra som vissa hade hoppats efter travkusken Challes lovord. Men han ligger ändå 8:a i den interna poängligan så att det är en flopp håller jag inte med om. Dessutom är han bara 23, jämfört med lagets dyraste och äldste spelare "100-åringen" aka Timmy Pettersson. Han måste ju ha kostat 50,000 per match denna säsong.SirDIFalot skrev:Haha, det var en udda reaktion angående en transatlant som floppat.Bengan08 skrev:Gör vi oss av med Sam förnyar inte jag mitt säsongskort. Va e detta för dynga egentligen, Avgå!