Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Sjukt, men jag kan tycka att det är ett korrekt beslut. Han kostar med säkerhet mer än vad han presterat.
Skulle man kunna byta bort Sam och sedan använda hans lönekostnad till att plocka in en defensiv back hade alla parter gått ur detta som vinnare.
Hur funkar det om han skulle gå till låt säga Västerås. Med hans lön, kan vi ta in en ny spelare då?
Det är väl BARA om föreningen sparkar en tränare eller spelare som man fortfarande betalar lön?
Det är väl BARA om föreningen sparkar en tränare eller spelare som man fortfarande betalar lön?
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
EDIT. Låter lite som en dum fråga men jag har ingen aning! Vi lär ju ha en bra summa över isåfall eftersom hans lön är ganska hög.ciirree skrev:Hur funkar det om han skulle gå till låt säga Västerås. Med hans lön, kan vi ta in en ny spelare då?
Utgår ifrån att en överenskommelse förutsätter att avtalet helt enkelt avslutas.ciirree skrev:EDIT. Låter lite som en dum fråga men jag har ingen aning! Vi lär ju ha en bra summa över isåfall eftersom hans lön är ganska hög.ciirree skrev:Hur funkar det om han skulle gå till låt säga Västerås. Med hans lön, kan vi ta in en ny spelare då?
Vem tror ni ersätter Sam i pp om han sticker?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det hade varit den ultimata lösningen, lär ju inte hända dock, Challe verkar inte se behovet av den typ av back vi andra ser, tyvärr.Kall-El skrev:Skulle man kunna byta bort Sam och sedan använda hans lönekostnad till att plocka in en defensiv back hade alla parter gått ur detta som vinnare.
Spela fult
Spännande!
Ja, Lofquist har varit en besvikelse och kostar säkert mer än han smakar. Att vara 7:e back trots att Norell och Arnesson är borta är så klart inte bra. Samtidigt har han ju egenskaper i PP som är bra (men borde kunna utnyttjas mycket bättre). Annars är det väl bara Nisse som kan stå på blå...
Ja, Lofquist har varit en besvikelse och kostar säkert mer än han smakar. Att vara 7:e back trots att Norell och Arnesson är borta är så klart inte bra. Samtidigt har han ju egenskaper i PP som är bra (men borde kunna utnyttjas mycket bättre). Annars är det väl bara Nisse som kan stå på blå...
Att missa detta uppenbara behov samt inte inse vikten av att verkligen hitta en bra målvakt får i alla fall mig att tveka på Challe som sportchef.diftobbe89 skrev:Det hade varit den ultimata lösningen, lär ju inte hända dock, Challe verkar inte se behovet av den typ av back vi andra ser, tyvärr.Kall-El skrev:Skulle man kunna byta bort Sam och sedan använda hans lönekostnad till att plocka in en defensiv back hade alla parter gått ur detta som vinnare.
Jakobs skulle väl kunna ersätta Sam på blå. Bra skott, teknisk och högerfattad.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tror Sam är billigare än vad många tror, det kändes som att Challe fick en kråka på kontraktet till ett riktigt bra pris när han väl signades (vill minnas att han har nämnt det i något sammanhang). Vad kan han kosta? 50-55 / månaden skulle jag gissa.
Dock borde de pengarna räcka till en stabil defensiv back istället. Får se vart det här slutar.
Dock borde de pengarna räcka till en stabil defensiv back istället. Får se vart det här slutar.
- SirDIFalot
I såna här lägen tycker jag Challe agerar konstigt.
Han säger att Lofquist är mycket prisvärd och ska spela 25-30 min per match. Då såg han honom förra året i Oskarshamn i egenskap av att vara coach/sportchef i DIF. Året innan såg han Sam från sin position som expertkommentator på Viasat. Mer välscoutad än de flesta andra utländska spelarna alltså. Ändå så går det åt helvete. Och efter bara några månader jobbar man på en lösning att bryta kontraktet då han är för dyr. Allt känns bara så kortsiktigt, oproffisigt och hafsigt..
Han säger att Lofquist är mycket prisvärd och ska spela 25-30 min per match. Då såg han honom förra året i Oskarshamn i egenskap av att vara coach/sportchef i DIF. Året innan såg han Sam från sin position som expertkommentator på Viasat. Mer välscoutad än de flesta andra utländska spelarna alltså. Ändå så går det åt helvete. Och efter bara några månader jobbar man på en lösning att bryta kontraktet då han är för dyr. Allt känns bara så kortsiktigt, oproffisigt och hafsigt..
Expert.
- -daniel-
Visst, fast samtidigt förstår jag honom också. Sam har ju bevisligen inte fungerat i DIF, och han tror inte att det kommer hinna bli en vändning på de futtiga månader som är kvar av säsongen.
Ibland verkar det liksom inte spela så stor roll hur välscoutad en spelare är, när de drar på sig ett annat lags dress så tappas 90% av spelet. Det har hänt lite oroväckande många gånger i DIF dock.
Ibland verkar det liksom inte spela så stor roll hur välscoutad en spelare är, när de drar på sig ett annat lags dress så tappas 90% av spelet. Det har hänt lite oroväckande många gånger i DIF dock.
- SirDIFalot
Har hört att Sam inte riktigt gillar Zabels instruktioner. Kanske svårt att få ut max ur sitt eget spel om man tvingas spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med.-daniel- skrev:Visst, fast samtidigt förstår jag honom också. Sam har ju bevisligen inte fungerat i DIF, och han tror inte att det kommer hinna bli en vändning på de futtiga månader som är kvar av säsongen.
Expert.