OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av DIF_Soldier »

Donkels skrev:Jimmie Eriksson och Tallinder jävla sosseuttagningar Mårts...
Popovic tryckte på Tallinders ledaregenskaper när frågan om Henriks medverkan dök upp; att det garanterar att det aldrig kommer att vara tyst i omklädningsrummet.

Jag har förståelse för uttagningen av den anledningen, men klart man saknar Brodin. Han kommer dock sannolikt vara en ledande back i nästa OS, så vi får väl ha tålamod, helt enkelt.

Jimmie Ericsson förstår jag inte. Kalla mig färgad Djurgårdare, men Hörnqvist borde fått hans plats.

Mårts verkar underskatta Bengan när han refererar till honom som en vass målskytt. Det är han förvisso, men hans arbetskapacitet är enorm och hade säkerligen tagit en mindre glamorös roll med glädje. Lägg därtill hans spetskompetens som kan komma till användning - en kompetens som Ericsson inte är i närheten av.

Nä, det känns mest som att Jimmie och Mårts är för bra polare för att de ska skiljas åt.
Säg den glädje som varar
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

DIF_Soldier skrev:
Donkels skrev:Jimmie Eriksson och Tallinder jävla sosseuttagningar Mårts...
Popovic tryckte på Tallinders ledaregenskaper när frågan om Henriks medverkan dök upp; att det garanterar att det aldrig kommer att vara tyst i omklädningsrummet.

Jag har förståelse för uttagningen av den anledningen, men klart man saknar Brodin. Han kommer dock sannolikt vara en ledande back i nästa OS, så vi får väl ha tålamod, helt enkelt.

Jimmie Ericsson förstår jag inte. Kalla mig färgad Djurgårdare, men Hörnqvist borde fått hans plats.

Mårts verkar underskatta Bengan när han refererar till honom som en vass målskytt. Det är han förvisso, men hans arbetskapacitet är enorm och hade säkerligen tagit en mindre glamorös roll med glädje. Lägg därtill hans spetskompetens som kan komma till användning - en kompetens som Ericsson inte är i närheten av.

Nä, det känns mest som att Jimmie och Mårts är för bra polare för att de ska skiljas åt.
Han tar alltså ut en 34 årig back som 7,8 back och en SHL spelare vars främsta egenskap är att böka framför mål tror att Hörnqvist, Viktor Hedman eller Jonas Brodin hade straffat dom alla dagar i veckan
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: OS-truppen - era förslag

Inlägg av pulverapa »

Prickade iaf alla forwards utom Jimmie Ericsson istället för våran Bengan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har egentligen inte så mycket att klaga på.
Visst finns det frågetecken, säkert 3-4 namn som skulle kunna bytas ut.
Men historiskt sett har väl inget Svenskt DreamTeam på pappret någonsin lyckats på isen (kanske 2006 då, dock med en skadad Foppa ur form)

Hur märkligt det än låter så kan man faktiskt ha för många bra spelare i truppen, svårt att få alla att på kort varsel acceptera sina nya roller rakt av.

Om Grå-Mårts lyckas med sitt bygge kommer få att klaga efteråt.

Släpp pucken, helst nyss!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jim Morrison skrev: Man tar väl ut spelare beroende på hur bra dom är? Eller vad menar du? Om till exempel Hedman eller Brodin blir bänkad pga denna uttagning så är det ju en smärre skandal. Man ska gå efter prestation, inte efter namn eller förhoppningar.
Som sagt. Skandal. Tallinder och Edler är fruktansvärt pinsamma uttagningar som inte har ett skit med prestationen på isen att göra. Detsamma med Jimmie jävla Ericsson. Fy fan vad besviken jag blir på Pelle Mårts. Jag ogillar den mannen så in i norden. Funderar tamejfan på bojkott. Varför ska man titta när det uppenbarligen inte har ett skit med hur bra man är att göra? Det är vem som är mest omtyckt av Mårts. Annars hade Tallinder och Jimmie Ericsson ALDRIG fått följa med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Håller med er, tycker till och med att Anton Strålman som faktiskt spelat bra i Rangers går före Tallinder. Hedman/Brodin/Strålman före Tallinder och Bengan före Ericsson.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mårts skämmer ju ut sig. Dels med uttagningen. Och sedan när han får frågan varför Eddie Läck inte var med i bruttotruppen så svarar han "Jag tror han var med". Sedan bekräftat Läcks agent att Eddie inte var med i bruttotruppen.

Framstår ju som en pajas.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mårts har ju alltid framstått som en "sosse-coach" som låter alla spela för att vara snäll samt har personliga favoriter.

Inte för inte som oerhört många propagerat för hans avgång, även om Sedinarna räddade hans jobb vid förra VM:et.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Du sa under presskonferensen att du inte var orolig för skadeläget. - Tre backar, Oliver Ekman Larsson, Alexander Edler och Jonathan Ericsson är i dag skadade. Alla tre är visserligen på väg tillbaka, men är du inte orolig för att dom inte får tillräckligt med tid att komma tillbaka i något som liknar en OS-form?

- Det hjälper inte att vara orolig. Jag vet inte riktigt, men jag är inte orolig i alla fall. Är dom med så är dom med, men är dom inte med så är dom inte det och jag kan inte göra någonting åt det.
Herre-jävla-gud. Vilket jävla svar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Blir lite fundersam på Silvferberg, killen har ju ett ruggigt skott, så det skulle vara intressant att se vad han och någon som Bäckström skulle kunna hitta på tillsammans. Men jag undrar var Mårts funderar på att stoppa in honom någonstans. För i en tredje/fjärdekedja utan en spelskicklig radarpartner vet jag inte riktigt vad han ska tillföra. Isåfall tror jag att både Marcus Johansson och Bengan varit bättre uttagningar.

Jim Morrison skrev:
Du sa under presskonferensen att du inte var orolig för skadeläget. - Tre backar, Oliver Ekman Larsson, Alexander Edler och Jonathan Ericsson är i dag skadade. Alla tre är visserligen på väg tillbaka, men är du inte orolig för att dom inte får tillräckligt med tid att komma tillbaka i något som liknar en OS-form?

- Det hjälper inte att vara orolig. Jag vet inte riktigt, men jag är inte orolig i alla fall. Är dom med så är dom med, men är dom inte med så är dom inte det och jag kan inte göra någonting åt det.
Vad var det för konstigt med det svaret?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:
Det är hans beslut om dom ska vara med eller inte. Vissa spelare var questionable även utan skador.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Edin skrev:Blir lite fundersam på Silvferberg, killen har ju ett ruggigt skott, så det skulle vara intressant att se vad han och någon som Bäckström skulle kunna hitta på tillsammans. Men jag undrar var Mårts funderar på att stoppa in honom någonstans. För i en tredje/fjärdekedja utan en spelskicklig radarpartner vet jag inte riktigt vad han ska tillföra. Isåfall tror jag att både Marcus Johansson och Bengan varit bättre uttagningar.

Jim Morrison skrev:

Finns det något mer passivt svar? Nu kanske inte det svaret var det värsta, men Mårts är alltid så jävla passiv.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:
Edin skrev:
Det är hans beslut om dom ska vara med eller inte. Vissa spelare var questionable även utan skador.
Vad ska ha svara då? Är de inte friska till OS får han byta ut dom. Vad skulle han svarat egentligen?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:
Jim Morrison skrev:
Edin skrev:
Vad ska ha svara då? Är de inte friska till OS får han byta ut dom. Vad skulle han svarat egentligen?
Okej, det är väl inte svaret i sig jag blir irriterad på, utan mer på Mårts framtoning.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Lyssnade precis på en intervju från SR med Carl Söderberg. Den enda han saknar i truppen är Patric Hörnqvist. Mårts har gjort så brutalfel att inte ta ut honom.
Skriv svar