Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Lee Harvey Oswald skrev:
seppuko skrev: Fasiken vad häftigt. Men tänkte lite på just det där igår. Har inte världens kolla på europa, men ni som har, finns det andra lag som har denna typ av stämning. Alltså fotbollslik stämning med sånger och ramsor? Om inte är vi helt unika och det borde man i sådana fall höja upp lite. gnaget har ju potential men kommer aldrig till skott, så tillvida det inte är derby.
Har för mig att det finns några tyska lag som iaf falla har väldigt stor klack, om än inte lika drivna och välsynkad som DIF:s.

Finns säkert bättre exempel om man orkar leta

Här är t ex Pippi-ramsan! Riktigt bra faktiskt :D
Skulle vara roligt att möta dem i någon viktig match med två stora klackar :)

Edit: Ändrade tiden till det bättre
PeterPan

Inlägg av PeterPan »

DIFtomppa skrev:Skulle ju va magiskt ifall vi skulle få uppleva detta ännu en gång!

Typ i kvalserien eller nåt ifall vi kommer dit, att det skulle delas ut röda tröjjor så att klacken skulle se mer sammansvetsat ut!

Vad säger ni? något att tänka på?

Helt underbart! Tårögd...
Användarvisningsbild
Byström
Säsongskort: Ja

Inlägg av Byström »

DIFtomppa skrev:Skulle ju va magiskt ifall vi skulle få uppleva detta ännu en gång!

Typ i kvalserien eller nåt ifall vi kommer dit, att det skulle delas ut röda tröjjor så att klacken skulle se mer sammansvetsat ut!

Om DIF Hockey återigen delar ut tröjor så visar det på enorm inkompetens och att man återigen inte lyssnar på sina fans. Tror knappast att det kommer hända då det vore det mest korkade DIF Hockey skulle kunna göra i det här läget när relationen återigen börjat byggas upp.

Tifon i olika former ska ALDRIG vara gjorda av föreningen i sig, och minns jag rätt lackade väl dåvarande FBR och även UCS rätt mycket på det under slutspelet 2010.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Det enda roliga med de där tröjorna var när idioterna i Jönköping skulle kopiera och delade ut vita tröjor. Såg ju ut som om att publiken hade på sig våra bortatröjor.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Underbara filmer från klacken igår... njöt i 20 minuter av att se det hela. Mumma för en djupfrusen hockeysjäl. Tack ännu en gång UCS.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Byström skrev:

Om DIF Hockey återigen delar ut tröjor så visar det på enorm inkompetens och att man återigen inte lyssnar på sina fans. Tror knappast att det kommer hända då det vore det mest korkade DIF Hockey skulle kunna göra i det här läget när relationen återigen börjat byggas upp.

Tifon i olika former ska ALDRIG vara gjorda av föreningen i sig, och minns jag rätt lackade väl dåvarande FBR och även UCS rätt mycket på det under slutspelet 2010.
Även JK. Framför allt så handlade det om att de röda tröjorna lanserades utan förankring i supporterledet. Vi stod i Göteborg efter sista omgången och läste på difhockey.se om tröjorna, helt utan förvarning.

Sen när vi körde ex. halsdukarna så var det delvis JK:s initiativ, och det godkändes även av tifogrupp m.m.

Allt handlar om att förankra saker och ting bland supportrarna.

Personligen vill jag dock inte ha något tröjjippo igen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tycker alla ska vara nakna i första hemmamatchen, om vi går till KS dvs.

Helt otroligt hur så många orkar ha åsikter om precis allt…. i alla lägen.
Imponerande.
Säkert sånt man kallar engagerade fans
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Lee Harvey Oswald skrev:Tycker alla ska vara nakna i första hemmamatchen, om vi går till KS dvs.

Imponerande.
Det kallas 80-, och 90-talister. Det är så våra ledningar är dragna.

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:Tycker alla ska vara nakna i första hemmamatchen, om vi går till KS dvs.

Imponerande.
Ja, det är ganska häpnadsväckande minst sagt. Vad spelar det för roll varifrån initiativen kommer? Det viktiga är ju att nånting görs. Givetvis bör ju en dialog föras med tanke på den läktarkultur Djurgården haft, men jag tycker att det gnälls så överdrivet så fort de etablerade supportergrupperna inte är de som har sista ordet.

Tröjorna var ett riktigt häftigt tilltag i precis rätt läge, innovativt för svensk hockey, och var idén kom ifrån gör detsamma för nog fan blev det succé.

Att emellertid försöka sig på att återuppliva detta moment kan i värsta fall bli ett bakslag och pannkaka, och faktiskt radera den sista udden av de nostalgiska klippen från 2010.

Ska det göras igen krävs fingertoppskänsla i min mening. Vilken match är det? Hur bra spelar Djurården? Känner vi oss lika oövervinnerliga som då?

Skulle kännas lagom lattjo att stå där med en tröja vars tryck lyder "Djurgården Kvalserien 2014" och nånstans tänka att syftet är "Minns ni hur trevligt det var förr?" och inte "Nu jävlar gör vi det igen!"
Säg den glädje som varar
Pang

Inlägg av Pang »

DIF_Soldier skrev:

Imponerande.
Ja, det är ganska häpnadsväckande minst sagt. Vad spelar det för roll varifrån initiativen kommer? Det viktiga är ju att nånting görs. Givetvis bör ju en dialog föras med tanke på den läktarkultur Djurgården haft, men jag tycker att det gnälls så överdrivet så fort de etablerade supportergrupperna inte är de som har sista ordet.

Tröjorna var ett riktigt häftigt tilltag i precis rätt läge, innovativt för svensk hockey, och var idén kom ifrån gör detsamma för nog fan blev det succé.

Att emellertid försöka sig på att återuppliva detta moment kan i värsta fall bli ett bakslag och pannkaka, och faktiskt radera den sista udden av de nostalgiska klippen från 2010.

Ska det göras igen krävs fingertoppskänsla i min mening. Vilken match är det? Hur bra spelar Djurården? Känner vi oss lika oövervinnerliga som då?

Skulle kännas lagom lattjo att stå där med en tröja vars tryck lyder "Djurgården Kvalserien 2014" och nånstans tänka att syftet är "Minns ni hur trevligt det var förr?" och inte "Nu jävlar gör vi det igen!"
Precis så snackar en person med noll koll bakgrunden till detta äckliga kommersiella spektakel.
Det var varken innovativt, häftigt eller någon speciell succé med tanke på efterspelet.
En ren spark i skrevet på de personer som lägger sina liv på att främja DIFs läktarkultur och har gjort bättre tifon i hockeyn än någon annanstans i hela världen.

Men jag vet inte, det kanske är fett me innovativt och häftigt för svensk hockey om vi skulle köra lite lets go DIF hockey, pumpa Avicii, styra aftonbladethänder och köra vågen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hahaha! Glöm inte super fan.

Dock skulle jag betala bra pengar för Joker-tröjan i ljusblått.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

fick sådan jäkla ångest när jag såg det där klippet att jag bara kom till när de berättade att han, superfan, är scoutad från Kanada.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
ednertz

Inlägg av ednertz »

Viktory skrev:
Byström skrev:

Även JK. Framför allt så handlade det om att de röda tröjorna lanserades utan förankring i supporterledet. Vi stod i Göteborg efter sista omgången och läste på difhockey.se om tröjorna, helt utan förvarning.

Sen när vi körde ex. halsdukarna så var det delvis JK:s initiativ, och det godkändes även av tifogrupp m.m.

Allt handlar om att förankra saker och ting bland supportrarna.

Personligen vill jag dock inte ha något tröjjippo igen.
Vad gäller de röda tröjorna var det förankrat med Magnus Örman i januari. Målsättningen med det "jippot" var att involvera långsidorna och att de skulle känna att det var slutspel. Att så många valde att ta på sig röda tröjor i klacken var således inte vår avsikt. Det som dock inte var förankrat var att färga hemsidan röd och ha ett rött tema inför kvartsfinalen. Den lanserades samma kväll som vi hade mött Frölunda i gbg och det var helt och hållet mitt fel. Personligen tycker jag inte att det är fel att skapa aktiviteter som gör att vi får med sittplats och all övrig publik, om det är tröjor halsdukar eller bara att vi kör sfg på jumbon det är skit samma. Vitalt är dock att vi gör det tillsammans. Man lär sig av misstagen och jag ber om ursäkt till de som kände sig kränkta och överkörda på grund av det röda temat.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det är verkligen en ny härlig dialog på forumet! Här vimlar det av vd:ar som vill visa ansvar! Underbart!!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Förutom att sälla mig till det allmänna lovpriset, tycker jag ändå två saker kan vara värda att ta upp som jag inte sett diskuteras:

1. Dj:andet, har Dj Yes avgått? Plockade man in någon tillfällig under JK-dagen? Eller riktades bara en skarp admonition mot honom om att inte riskera skapa ytterliggare onödig friktion med tanke på matchen? Något måste ju hänt, för vad som strömmade ur högtalarna måste ju vara det bästa jag hört på länge på hovet: Tystnad! Eller snarare, vem det än var som stod bakom mixerbordet så var denne lyhörd inför publiken, tonade ner och dämpade när ståplats gjorde sig hörd och när det väl spelades så var det ändå med fingertoppskänsla. Att det dessutom överlag var mycket mer DIF-betonad musik än det vanliga technodunkandet blev någonstans grädden på moset. Hatten av!

Är det för mycket begärt att hoppas på fortsatt likadant i serielunken? Man kan alltid argumentera att det skulle bli stendött då om inte UCS och allmän JK-dagsstämning råder - att det iaf är bättre med sådan musik än inget - men jag ser det som en investering. Att slänga på massa dussinhouse varje avbrott dödar effektivt alla små sporer till att försöka bygga upp lite egen läktarkultur, oavhängigt UCS ev. närvaro. Att slänga på sådan musik för att kompensera för dålig läktarstämning är som att ta SMS-lån för att betala sina skulder. Bättre att leva snålt ett tag och bygga från grunden för att på sikt bli livskraftigt.

2. Vad var det för stök nere vid räcket i slutet? Jag utgår från att det var allmänt feströj från UCS, men från min position på lite avstånd såg det ut som det lika väl skulle kunna vara fullt slagsmål med flaggor och annat. Hade flertalet vänner som kommenterade det sen som var betydligt mer skeptiska och insinuerade att det var ett försök att försöka trigga vakter och annat till att ingripa och hetsa fram misstag eller liknande från DIF-säks sida. Jag vill inte tro det, men sprids det sådana rykten bland mina vänner pratas det säkert på samma sätt hos andra också så om någon vill bara bringa lite klarhet vore ju trevligt. Ryktesspridning blir trots allt oftast grunden annars för missuppfattning och onödig polarisering.

Edit: Om nicket Pang är Pang och nicket Ednertz är Ednertz så är jag lite smått betagen just nu - man räknade väl inte direkt med att få både dåvarande VD/Publikansvarig, UCS och JK diskuterandes tröj-frågan på det här forumet direkt.
Skriv svar