JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av SirDIFalot »

https://twitter.com/InteTomasRos

Inte Tomas Ros ?@InteTomasRos
Jag älskar verkligen kiss cam. Några cheerleaders på detta så är det en hockeyupplevelse i min stil. Se på NHL - utsålt hela tiden.

Tycker SHL borde se och lära av den här turneringen. Vilket TRYCK det blir när alla upprepar det som skriks ut i högtalarna. Gåshud!

Inte Tomas Ros ?@InteTomasRos 13m
Andra raka silvret. Svensk hockey har verkligen problem. Stäng serien nu, Jörgen!
Expert.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Raus »

Så jävla sjukt att han får ha kvar sitt jobb? Vad kan motivera en fortsatt anställning av den grisen?

Jämför han med tex Erik Niva eller Simon Bank i fotbollen.

Edit: Såg nu att det var ett fejkkonto, men det hade ju lika gärna kunnat vara han på riktigt..
Senast redigerad av Raus den 2014-01-05 22:13:00, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:https://twitter.com/InteTomasRos

Jag älskar verkligen kiss cam. Några cheerleaders på detta så är det en hockeyupplevelse i min stil. Se på NHL - utsålt hela tiden.

Tycker SHL borde se och lära av den här turneringen. Vilket TRYCK det blir när alla upprepar det som skriks ut i högtalarna. Gåshud!

Inte Tomas Ros ?@InteTomasRos 13m
Andra raka silvret. Svensk hockey har verkligen problem. Stäng serien nu, Jörgen!
Haha!

Skulle inte se skillnad om det inte var för namnet
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ganska lagom nivå detta märkte jag.
Det engagerar tillräckligt för att det ska vara kul att följa, men vid motgång är det inte alls lika blytungt efteråt.

Rättvist till slut, Finland var smartare, kyligare och följde sin gameplan till 100% medans Sverige sparade sin sämsta match tills finalen.
Tror jag räknad till typ 500 skottäckningar av finska spelare.
I 3:e perioden och i sudden var vi otroligt bleka, påminde lite om DIF vad det gäller prestationsångest

Aja, imorgon är det tillbaka till KorpHockey igen, kul
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi slår finnarna i fotboll och norrmännen i hockey och danskarna i slalom. Så varför deppa?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

minalman skrev:Både Norell och Arnesson spelar SHL nästa år.
Med Djurgården!

Helt rätt inställning, naturligtvis hoppas jag att du har rätt!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kan säga att när man varit o sett på matcher i fem dagar inklusive idag så är det jävligt bittert just nu.
Rösten är lika paj som humöret.
Som ni andra skriver, snurren i hörnen o för få skott. Där torskar vi idag. Sen var det inte direkt så att Dansk var omutlig idag.

Återigen. Fan vad bra Norell var i den här tuneringen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tycker oerhört synd om Hägg. En av turneringens backar får avsluta såhär snöpligt. Riktigt resolut kille i övrigt, men där vart det pannkaka. Om man jämför med en back som Olofsson som jag störde mig på hela turneringen. Satan va dålig han var på blålinjen. Norell imponerade stort!

Tragiskt dock att våra stjärnor viker ner sig en sån här match. Forsberg är en helt annan person idag, Lindholm känns klen, De La Rose är osynlig, Wennberg och Burakowsky agerar ensamma. Hyll dock till Johnsson, Wallmark och även till en av turneringens stora besvikelser Collberg, som faktiskt gör sin bästa match idag.

Tung torsk, usch. Som några redan påpekat. Sverige påminner starkt om DIF i tredje perioden samt förlängning. Ångestladdat, fegt och mesigt. Ser ut som skolflickor därute. En brutal förvandling av det vi sett tidigare i JVM. Otroligt synd! Hade vi mött Kanada så kan jag lova att vi firat guld just nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Tycker oerhört synd om Hägg. En av turneringens backar får avsluta såhär snöpligt. Riktigt resolut kille i övrigt, men där vart det pannkaka. Om man jämför med en back som Olofsson som jag störde mig på hela turneringen. Satan va dålig han var på blålinjen. Norell imponerade stort!

Tragiskt dock att våra stjärnor viker ner sig en sån här match. Forsberg är en helt annan person idag, Lindholm känns klen, De La Rose är osynlig, Wennberg och Burakowsky agerar ensamma. Hyll dock till Johnsson, Wallmark och även till en av turneringens stora besvikelser Collberg, som faktiskt gör sin bästa match idag.

Tung torsk, usch. Som några redan påpekat. Sverige påminner starkt om DIF i tredje perioden samt förlängning. Ångestladdat, fegt och mesigt. Ser ut som skolflickor därute. En brutal förvandling av det vi sett tidigare i JVM. Otroligt synd! Hade vi mött Kanada så kan jag lova att vi firat guld just nu.
Det de misslyckas med är att luckra upp 5-manna-försvaret de fick möta hela jävla tiden. Sen har acne en sjuk målvakt. Snacka om att han stod på skallen.

Tydligt tecken på det ovan är att vi behövde PP för att orka spela bra hockey i deras zon. Jävla korvgryta där i 5-5-spelet.

Sedan blev våra killar märkbart sega i benen under förlängningen. Förlamade. Spelade på fel killar där kanske.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:
Manijock skrev:Tycker oerhört synd om Hägg. En av turneringens backar får avsluta såhär snöpligt. Riktigt resolut kille i övrigt, men där vart det pannkaka. Om man jämför med en back som Olofsson som jag störde mig på hela turneringen. Satan va dålig han var på blålinjen. Norell imponerade stort!

Det de misslyckas med är att luckra upp 5-manna-försvaret de fick möta hela jävla tiden. Sen har acne en sjuk målvakt. Snacka om att han stod på skallen.

Tydligt tecken på det ovan är att vi behövde PP för att orka spela bra hockey i deras zon. Jävla korvgryta där i 5-5-spelet.

Sedan blev våra killar märkbart sega i benen under förlängningen. Förlamade. Spelade på fel killar där kanske.
Precis som DIF när vi möter något randomiserat bonnlag ala Almtuna, Troja eller Mora. 5-manna-försvar med en målvakt som ALLTID står på huvudet mot oss. Vi behöver PP för att orka spela bra hockey i deras zon, och det ser alltid ut som en krovgryta i 5-5-spelet. Fann mig själv småleendes åt likheterna faktiskt.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Förvånar mig inte att Norell var dagems bästa back, han och Arnesson är vana vid det där försvaret!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fyfan vad jag inte tål Tomas Ros. Han visar varför idag igen när han intervjuar Hägg
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gäsp, så mycket brydde jag mig visade det sig i efterhand. Är mer sur efter ett random insläppt mål i Hockeyallsvenskan med DIF än vad jag var när finnen grundlurade Hägg och tryckte in pucken bakom Dansken.

DIF berör i vilket fall fortfarande mer än landslag i alla dess former. :?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Glory1 skrev:Fyfan vad jag inte tål Tomas Ros. Han visar varför idag igen när han intervjuar Hägg
Visst fan är han äcklig, ingen som helst sympati, utan fortsätter att gnugga in misären i ansiktet.
Bästa med hela intervjun var när han frågar den äckliga frågan hur känns det och får svaret va fan tror du.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

emilin skrev:
Glory1 skrev:Fyfan vad jag inte tål Tomas Ros. Han visar varför idag igen när han intervjuar Hägg
Visst fan är han äcklig, ingen som helst sympati, utan fortsätter att gnugga in misären i ansiktet.
Bästa med hela intervjun var när han frågar den äckliga frågan hur känns det och får svaret va fan tror du.
Sant, äckeljävel! :evil:
Skriv svar