Sant, låt killarna ta det lugnt någon vecka. Och med lugnt syftar jag på den mentala biten att vila från matcher. Sedan kan de gott få vila även fysiskt ett par dagar.Manijock skrev:
Angående Norell och Arnesson. Om det ens skulle någonstans vara lite lite liiiiiite möjligt att de kan lira imorgon, vill vi ens det? Har ett starkt minne från de senaste säsongerna, att spelare som kommer från ett långt JVM, tenderar att få en skaplig formsvacka när de återgår till seniorhockey. Cehlin som storspelade i JVM kom tillbaka och var sämre än någonsin i DIF, Zibanejad likaså. Nepp låt killarna få en veckas semester och landa lite innan de kastas in i hetluften igen.
Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jasså?Lee Harvey Oswald skrev:Jasså?Blueberry hill skrev:Aldrig vi torskar i denna match !
Skulle snarare säga tvärtom, med de 3 senaste årens facit ifrån "Högtryck/klack/publikmatcher".
Det tenderar alltid att vändas till vår nackdel, allt ifrån prestationsångest-deluxe hos spelarna till att domarna minsann ska visa sig opåverkbara.
Vet att det låter bittert inför en sån här glädjens dag, men jag är inställd på Big Time Party Pooper från TIK:s sida.
DIF-FBK 3-2 OT JK-Dagen 2/1-10
DIF-TIK 2-3 OT JK-Dagen 6/1-11
DIF-SAIK 3-2 JK-Dagen 7/1-12
DIF-Leksand 6-2 18/11-12
DIF-BIK 6-1 JK-Dagen 12/13
DIF-örebro 4-3 09/01-13
Förstår inte riktigt vad du menar med högtryck. Högtryck som i pressen är stor på spelarna eller bra tryck på läktaren? Iaf så har vi en förlust på de fyra senaste JK-Dagarna och två vinster förra säsongen på riktiga publikmatcher. Förstår inte resonemanget att det vänds till vår nackdel.
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
Klockrent. Detta borde rendera en Fields medalj.minalman skrev:Normalt är att multiplicera med minnesfaktorn Pi (3,14) när man förlorar. Alla vet ju att bittra nederlag fastnar i minnet.
Sedan när vi vinner kommer glömfaktorn Pi, eftersom man snabbt glömmer trevliga stunder och kämpar vidare i den grå vardagen (glömfaktorn är typiskt svensk till skillnad mot minnesfaktorn som är globalt förekommande).
Då blir det (förenklat) nio vinster dividerat med 3,14 och fyra gånger 3,14 förluster.
Alltså 13 förluster och 3 vinster i upplevd (inte reell) form när vi haft storpublik.

"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Re: Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014
Undra hur de kommer sätta kedjorna, vi är ganska många forwards nu!? När alla är friska så finns det 15 stycken. Två kommer ju få sitta varje match.
Vila de kallaste. Bra skit! Det skapar konkurrens om platserna = BRA SKIT!ciirree skrev:Undra hur de kommer sätta kedjorna, vi är ganska många forwards nu!? När alla är friska så finns det 15 stycken. Två kommer ju få sitta varje match.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jakobs - Eriksson - Sörensen
Guter - Ljungh - Hagelin
Krüger - Johner - Saviano
Ahlén - Holmqvist - Hank
Kalin - Nyberg (extra)
Ja tack!!!
Guter - Ljungh - Hagelin
Ahlén - Holmqvist - Hank
Kalin - Nyberg (extra)
Ja tack!!!
Sett fram emot denna match hela året och så kan jag inte gå p.g.a familjeskäl. Helvete, dubbelhelvete.
Sjung för mig, grabbar och kvinnor!
Sjung för mig, grabbar och kvinnor!

Jaha, jag som såg fram emot Avgå-ramsor och kravaller. Avgå DJ Yes kanske?
Klassisk 5-1:a på hemmaplan (har vi haft någon i år?), en start på något jävligt bra och en ljus framtid till mötes.
Oh when the saints...
Klassisk 5-1:a på hemmaplan (har vi haft någon i år?), en start på något jävligt bra och en ljus framtid till mötes.
Oh when the saints...
Losing all hope was freedom.
Re: Sv: Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 20
Exakt denna tänkte jag med eftersom Heinerö slog upp gammal skada och det känns inte som om han spelar imorrn. Men sen tycker jag att Nyberg har varit mycket bättre än både Hank och Ahlén sen han kom in, så jag ser gärna att Nyberg tar en av deras platser och skapar lite konkurrens i den rollen som de har!Manijock skrev:Jakobs - Eriksson - Sörensen
Guter - Ljungh - Hagelin
Ahlén - Holmqvist - Hank
Kalin - Nyberg (extra)
Ja tack!!!
- SirDIFalot
Jag var helt inställd på att matchen började kl 19 för att det är måndag. Var jag den enda?
Nog för att det är röd dag, men ändå lite ovanligt att en match börjar kl 16 på en måndag.
Nog för att det är röd dag, men ändå lite ovanligt att en match börjar kl 16 på en måndag.
Expert.
Haha, vilken jävla tur att du sa till. Jag var HELT säker på att den skulle börja 19...SirDIFalot skrev:Jag var helt inställd på att matchen började kl 19 för att det är måndag. Var jag den enda?
Re: Sv: Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 20
Norell och Arne syntes inte till på krogen nu efter finalmatchen. Spelar de i morgon?
Oj helvette, ibland är det tur att man läser på forumet. Jag var helt 100 på att den började sju. Tack för den informationen!SirDIFalot skrev:Jag var helt inställd på att matchen började kl 19 för att det är måndag. Var jag den enda?

- Daniel942
SÅ TAGGAD
Lite taggning för matchen om du inte sett videon innan:
Lite taggning för matchen om du inte sett videon innan:
DIF!