Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Ahlén, Sörensen, Mattsson och Huddingetrion är de som har kontrakt till 14/15. Vare nån mer? Nyberg fick 1+1. Jag tycker hittills att alla är bra val. Norell har väl också en säs till?
Även fast Jocke E har sina dåliga stunder (vilket nästan alla i laget har haft!) så ser jag gärna att han är kvar - bra ledare! Delar även SirDIFalots mening i att Timmy känns viktig på nåt sätt och kan gärna stanna om han kan gå ner lite i lön. Ska Timmy inte förlänga så ser jag jättegärna att Honken stannar om vi blir kvar i AS en säsong till.
Senast redigerad av ciirree den 2014-01-04 21:06:47, redigerad totalt 1 gånger.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Många vill ju ha bort Zabel men hur ser hans kontrakt ut? Har han även över nästa säsong?
7/4-2014
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Självfallet låga odds på det. Unga och utvecklingsbara och spelare som skulle kunna mer i bättre omgivning.

Inga konstigheter om de lirar SHL nästa år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Tobbe350 skrev:Många vill ju ha bort Zabel men hur ser hans kontrakt ut? Har han även över nästa säsong?
Han ingår inte i min stomme (se ovan) i vilket fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

Varenda spelare som går från oss till Elitserien känns som ett slag rätt i ansiktet. Ge fan i att inte gå upp i år, Djurgårn. Ge fan i det.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.

Självfallet låga odds på det. Unga och utvecklingsbara och spelare som skulle kunna mer i bättre omgivning.

Det intressanta är att vi år efter år har så många spelare som kan prestera mer "i en bättre omgivning". När ska vi få tillbaks de spelartyper som istället gör omgivningen bättre? Det behövs minst 1-2 såna spelare på varje position i laget. Typexempel är väl Ragge som härförare på backsidan ...
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Jag hoppas man förlänger med Alexander Falk, tycker han och hans backkollega Arnesson är ett riktigt stabilt backpar.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Violator77 skrev:När ska vi få tillbaks de spelartyper som istället gör omgivningen bättre? Det behövs minst 1-2 såna spelare på varje position i laget. Typexempel är väl Ragge som härförare på backsidan ...
En riktigt bra fråga!
I väntan på nästa Ragge (S. Kronwall?) så måste vi bygga ett lag, där alla gör varandra bättre. Möjligen är det Zabels långsiktiga plan med sin ibland överdrivet positiva syn på matchresultaten och bevisat bra byggda kamratanda under hela försäsongen fram till och med nu. Men han tar litet för god tid på sig.
Challe skulle behöva lägga allt krut på att hitta en ledande back. Timmy har den rollen nu, men räcker inte ända fram. Han har viljan Timmy, men inte skillsen.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Är vi kvar i allsvenskan ryker nog även Arnesson.

På backsidan skickar jag gärna Lofquist, Timmy och Lidström. Lofquist är ju en jätteflopp.

Bland forwards är det svårare då det är ganska jämngrått men svårt se att Kruger Jr eller Sundberg kan färga. Johner och Henrik Eriksson presterar inte heller som förväntat.

Viktigast är att få in en förstemålvakt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Violator77 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Det intressanta är att vi år efter år har så många spelare som kan prestera mer "i en bättre omgivning". När ska vi få tillbaks de spelartyper som istället gör omgivningen bättre? Det behövs minst 1-2 såna spelare på varje position i laget. Typexempel är väl Ragge som härförare på backsidan ...
Jag delar din och minalmans syn. Vi skulle verkligen behöva en ledande stjärna till laget. En bra kille både på och utanför isen. Sådana får hela lag att lyfta sig, såväl gamla som unga.
Senast vi hade det var ju när Ragge kom tillbaka. Han var den enskilt största orsaken till silversäsongen (sedan hade våra juniorer en otrolig utveckling det året också).
Gnaget vände ju uppåt som en raket när Dick Tärnström vände hem från NHL. Kenny Jönsson lyfte Rögle osv.

Så, vem ska vi hoppas på. Douglas Murrays attityd skulle vara önskvärd, dessutom rätt bra i spelet om än ingen Ragge. Men någon av bröderna Kronwall vore ju en våt dröm, särskilt innan de bränt allt för mycket krut.

Staffan håller ju på att trygga ekonomin nu men borde väl inte vara orimlig inom de närmsta två åren?

Hoppas jag har fel, men det är nog en "superhemvändare" vi får hoppas på för att kunna gå upp igen. Det eller att någon av DIF-miljonärerna öppnar lädret så att vi kan göra som Leksand, nämligen köpa oss tillbaka med ett flertal skickliga spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Leksand

Inlägg av Leksand »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Violator77 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag delar din och minalmans syn. Vi skulle verkligen behöva en ledande stjärna till laget. En bra kille både på och utanför isen. Sådana får hela lag att lyfta sig, såväl gamla som unga.
Senast vi hade det var ju när Ragge kom tillbaka. Han var den enskilt största orsaken till silversäsongen (sedan hade våra juniorer en otrolig utveckling det året också).
Gnaget vände ju uppåt som en raket när Dick Tärnström vände hem från NHL. Kenny Jönsson lyfte Rögle osv.

Så, vem ska vi hoppas på. Douglas Murrays attityd skulle vara önskvärd, dessutom rätt bra i spelet om än ingen Ragge. Men någon av bröderna Kronwall vore ju en våt dröm, särskilt innan de bränt allt för mycket krut.

Staffan håller ju på att trygga ekonomin nu men borde väl inte vara orimlig inom de närmsta två åren?

Hoppas jag har fel, men det är nog en "superhemvändare" vi får hoppas på för att kunna gå upp igen. Det eller att någon av DIF-miljonärerna öppnar lädret så att vi kan göra som Leksand, nämligen köpa oss tillbaka med ett flertal skickliga spelare.
Öh, va? Tror du på riktigt att det var så det gick till? Förstår väl iofs att andra lag inte har järnkoll på oss, men den generella kompetensen på detta detta forum är hög och LITE koll har man ju på seriekonkurrenterna.

Det var precis tvärtom. Vi gjorde försök att köpa oss stjärnor, men det var när vi började skapa dem själva som vi gick upp. Alla stjärnsatsningar gick åt helvete med musik. Laget som gick upp bestod av egna juniorer, SHL-rejects, spelare från Österrike och tyska andraligan och liknande. Det som fick oss upp var en satsning på kontinuitet. Ettårssatsningarna gick snett varje gång.
Magistern

Inlägg av Magistern »

Leksand skrev:
Öh, va? Tror du på riktigt att det var så det gick till? Förstår väl iofs att andra lag inte har järnkoll på oss, men den generella kompetensen på detta detta forum är hög och LITE koll har man ju på seriekonkurrenterna.

Det var precis tvärtom. Vi gjorde försök att köpa oss stjärnor, men det var när vi började skapa dem själva som vi gick upp. Alla stjärnsatsningar gick åt helvete med musik. Laget som gick upp bestod av egna juniorer, SHL-rejects, spelare från Österrike och tyska andraligan och liknande. Det som fick oss upp var en satsning på kontinuitet. Ettårssatsningarna gick snett varje gång.

Lägg ner. 4 miljoner av era spelarlöner betalades direkt av skattepengar som ni slapp betala tillbaka. Sen vet jag inte hur stor del av resterande kostnader som eran kommun stod för men förmodligen en del. Vi i DIF fick ju pröjsa 10 000:- i förlorade intäkter till er.

Vårat supporterintiativ slet arslet av sig och skrapade ihop 400 000:- till våran trupp i år. Där snackar vi hjärta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Josh Soares verkar vilja lämna oik men har inte gått så bra hittills, senaste affären sprack.
Skulle gärna vilja ha in honom nu när Jakobs kom också!

Jakobs-Jocke-Sörensen
Saviano-Johner-Soares

Skulle inte vara helt fel!

Öppna plånboken, Charles! :wink:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

@Leksand: Men vad bra att er nyemission misslyckats då. Nu tar ni ju SM-guld om din analys stämmer även fortsättningsvis.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Magistern skrev:
Leksand skrev:

Lägg ner. 4 miljoner av era spelarlöner betalades direkt av skattepengar som ni slapp betala tillbaka. Sen vet jag inte hur stor del av resterande kostnader som eran kommun stod för men förmodligen en del. Vi i DIF fick ju pröjsa 10 000:- i förlorade intäkter till er.

Vårat supporterintiativ slet arslet av sig och skrapade ihop 400 000:- till våran trupp i år. Där snackar vi hjärta.
Jaha? Vi drog in fem miljoner till rekonstruktionen, om vi nu ska jämföra siffror och vad supportrarna kan samla in.

Men jag kan inte riktigt se vad det har med saken att göra. Någon hävdade att Leksand gick upp genom att köpa in stjärnor. Så var ju inte fallet, utan det var sådana idiotfasoner som tog oss till rekonstruktion, medan det var en helt annan typ av satsning som tog oss till SHL.

Men absolut, testa att ta er till SHL genom att köpa in dyra spelare, för all del. Har ju visat sig vara oerhört framgångsrikt för oss, Malmö och er, när ni körde NHL-racet förra säsongen...
Låst