Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Märkligt om så är fallet ändå. När vi spelade i Elitserien tyckte jag att mer eller mindre all spelare i allsvenskan som inte ens gjorde en poäng per match blev kvar där. Det var ju bara dom riktigt extrema som kunde gör 60-70 poäng på en säsong som fick ES-chans, och då floppade ändå hälften när dom väl kom dit.
Precis. Evan McGrath levande exempel.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:
Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.

Märkligt om så är fallet ändå. När vi spelade i Elitserien tyckte jag att mer eller mindre all spelare i allsvenskan som inte ens gjorde en poäng per match blev kvar där. Det var ju bara dom riktigt extrema som kunde gör 60-70 poäng på en säsong som fick ES-chans, och då floppade ändå hälften när dom väl kom dit.
Och på mitten 90-talet värvades ryssar i partier till ES. Tiderna förändras. Sämre ekonomi ger billigare värvningar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:
SirDIFalot skrev:

Och på mitten 90-talet värvades ryssar i partier till ES. Tiderna förändras. Sämre ekonomi ger billigare värvningar.
Ja för 20 år sedan ja, nu menade jag ju bara för ett par tre år sedan.
Expert.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:
Fricke skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja för 20 år sedan ja, nu menade jag ju bara för ett par tre år sedan.
Den generella ekonomin är betydligt sämre idag jämfört med fyra fem år sedan. Inte hela förklaringen men säkert bidragande.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ska Ljungh ha elitserieintresse? :lol: Ja du, lycka till om så är fallet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Ska Ljungh ha elitserieintresse? :lol: Ja du, lycka till om så är fallet.
Ljungh har varit en av våra bästa spelare denna säsongen. En klar stjärnspelare i vårat lag! Enorma steg han tagit bara från förra säsongen. Ser ut som han dubblerat i styrka. Inte allt särskilt förvånad, Ljungh kommer att bli en bra SHL-spelare framöver.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi har väldigt många spelare som skulle göra mycket bra ifrån sig i SHL med bättre medspelare och coachning. Sportcheferna i SHL ser sådant och HA-spelare är relativt billiga så de kan chansa. Ljung är absolut en sådan spelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Greato

Inlägg av Greato »

Om jag endast ska bedöma efter prestation så vill jag ha det såhär till nästa säsong:

Backar att behålla:
Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Philip Holm
Robin Norell

Backar att ersätta:
Alexander Falk
Sam Lofquist
David Lidström

Forwards att behålla:
Marcus Sörensen
Steve Saviano
Henrik Eriksson
Michael Holmqvist
Nicklas Heinerö
Henrik Nyberg
Joakim Hagelin
Mattias Kalin
Mikael Ahlén
Markus Ljungh

Forwards att ersätta:
Dustin Johner
Joakim Eriksson
Måns Krüger
Mattias Guter
Matthias Sundberg

Spelare jag inte sett tillräckligt av:
Jens Jakobs
Tobias Lindberg
Tobias Liljendahl
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Motivering på Måns Krüger och Guter vore intressant? Ser definitivt dom som framtidsmän för DIF. Svårt att se varför man inte skulle vilja ha kvar dom. Tycker nog du har någon brunkare för mycket på din "behålla" lista också.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Timmy måste bort från DIF snarast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Greato

Inlägg av Greato »

SirDIFalot skrev:Motivering på Måns Krüger och Guter vore intressant? Ser definitivt dom som framtidsmän för DIF. Svårt att se varför man inte skulle vilja ha kvar dom. Tycker nog du har någon brunkare för mycket på din "behålla" lista också.
Min motivering för Krüger är att hans spelsinne inte alls väger upp för sin dåliga skridskoåkning. Ska han vara kvar så måste han gnugga stenhårt på sin skridskoteknik och fart. Tveksam om han har den inställningen.

När det gäller Guter tycker jag att det är mer 50/50. En bra spelare, men jag tycker inte att han producerar tillräckligt.

Ja, det är en del brunkare. Men skulle vi kunna värva tre vassa forwards istället för dom fem jag inte vill ha kvar så ser det mer balancerat ut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Greato skrev:
SirDIFalot skrev:Motivering på Måns Krüger och Guter vore intressant? Ser definitivt dom som framtidsmän för DIF. Svårt att se varför man inte skulle vilja ha kvar dom. Tycker nog du har någon brunkare för mycket på din "behålla" lista också.
Min motivering för Krüger är att hans spelsinne inte alls väger upp för sin dåliga skridskoåkning. Ska han vara kvar så måste han gnugga stenhårt på sin skridskoteknik och fart. Tveksam om han har den inställningen.

När det gäller Guter tycker jag att det är mer 50/50. En bra spelare, men jag tycker inte att han producerar tillräckligt.

Ja, det är en del brunkare. Men skulle vi kunna värva tre vassa forwards istället för dom fem jag inte vill ha kvar så ser det mer balancerat ut.
Ok, jag ser gärna Krüger ett år till efter att ha fått ett år på sig att växa in i den allsvenska kostymen.

Guter tycker jag är en perfekt spelare för topp 6 om vi ska vara ett topplag. Rivig och producerar bra med poäng. Hittar kemi med många.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Timmy måste bort från DIF snarast.
Är nog inte heller så sugen att förlänga. Om han inte accepterar en lön som motsvarar hans prestation. Typ i stil med vad Falk tjänar eller dylikt.

Å andra sidan märktes det rätt rejält när han var skadad, mer än vad jag hade trott. Kanske är viktigare än vi tror? Eller viktigare än vad han visar på isen snarare..
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Greato skrev:

Krüger och Sundberg var inte en-säsongs-värvningar, de värvades för att få in en framtida stomme. Finns mycket potential i båda dessa spelare, därför måste de vara kvar.

Guter är en bra spelare, han känns som en Djurgårdare som kommer att stanna så länge han får. Även där en spelare för stommen i framtiden.

Det kommer aldrig att fungera att sparka spelare som är där för att bli nya Djurgården. Vi är ingen klubb som ska ha ett nytt lag varje säsong, vi ska enligt mig ha iallafall 5 spelare som kommer spela i DIF livet ut/tills de får ett NHL-kontrakt.
Jag tror att Guter kan bli en sådan spelare, Ahlén, Hank, Sörensen. Andersson verkar trivas, han skulle säkert kunna stanna länge. Lite osäkert med Andersson dock, då han kommer få några SHL-bud...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

En stomme! Det har jag saknat länge både i hockeyn och i fotbollen. Vore härligt om det fanns någon idé med att komma ihåg tröjnumren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst