Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Man har samma åsikt som alla andra men man har inte fått den åsikten på grund av grupptryck utan det är vad personen verkligen tycker själv!
hur tror ni laget nästa år kommer se ut? spekulerande uppställningar till både allsvenskan och elitserien uppskattas. är kanske inte så uppskattad att göra, men om nån har ballarna, så kör på.
mvh mårten
mvh mårten
Du får debattera hur mycket du vill, det jag retar mig på är dina mobbningstendenser. Använda löjliga nidbilder i argumentationen i syfte att på något sätt få med sig massan. Du är inne på det ovan också i och med ditt "..och många fler..", och det är bara irriterande som jag ser det.Manijock skrev:Jag tyckte debatten med dig var intressant i början. Helt klart, jag lovar! Men sen började du med någon konstig fixering som gjorde att jag(och många fler om jag förstått det hela rätt) började undra om du är allvarlig. Sen blev jag orolig över att det faktiskt är så som du säger. Vet att många tyckte jag överdrev gällande en viss nr 26 förr i världen vilket gjorde att jag, inte helt allvarligt alla gånger, tryckte på det lite extra i mina inlägg. När jag inte var allvarlig petade jag in en liten gubbe bakom. Men du verkar ju faktiskt vara allvarlig. Vilket gör mig fundersam, men du behöver inte oroa dig, ska försöka att inte argumentera med dig i fortsättningen om du tar illa upp. Inte min mening, det handlar ju trots allt bara om ett nick på ett forum!sensei skrev:Så pass. Så det känns hopplöst för dig, men vi som tvingas läsa dina insiktsfulla påståenden om att jag helst vill värva tandlösa och IQ-befriade kanadesare till laget samtidigt som vi skall argumentera mot hypotetiska förhållanden om våra spelarlån som du "har hört", ja vi är nu fulla av hopp och debattglädje.Manijock skrev: Jisses suttit i närheten av en snubbe på Hovet som mycket väl skulle kunna vara du. Isåfall känns denna diskussion allt mer hopplös!
Vidare gör du konstant en mycket märklig koppling mellan hålla med jockmaniac och nivå på deverbörandes inlägg. Håller man med jockmaniac så håller inlägget hög nivå, om inte så är nivån låg.
Man får ju inte direkt bilden av det sitter en supersympatisk person bakom ditt nick.
Fler borde lära sig att medhåll och ryggdunkande är ett svaghetstecken, inte en styrka

Jaja, i sak så kan mitt propagerande ses som ensidigt, men den större bilden är att balansen i laget har försämrats senare år och det har blivit otroligt mycket tråkigare att gå på matcher. Hade vi bara haft tandlösa goons i laget, så hade jag med andra ord skrikit efter Tim Eriksson.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Såg DIF - Almtuna i veckan...
Alen Bibic är faktiskt en backtyp som vi behöver..
Ingen stor hockeyspelare på något sätt, men gör sitt där ute och är inte rädd att lägga näsan i blöt om så behövs.
Trist (trots att jag förstår Leksand) att han inte blev utlånad till oss istället för till Almtuna. Undrar om Challe var beredd att "köpa loss han"..
Ingen stor hockeyspelare på något sätt, men gör sitt där ute och är inte rädd att lägga näsan i blöt om så behövs.
Trist (trots att jag förstår Leksand) att han inte blev utlånad till oss istället för till Almtuna. Undrar om Challe var beredd att "köpa loss han"..
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Hoppas du inte menar "stor" bokstavligt talat.. han är väl cirka 195 cm och väger nästan 100 kilo?_Skogis skrev:Såg DIF - Almtuna i veckan...
Sen tycker jag mest han är klumpig, tar onödiga utvisningar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det har ju med tiden visat sig att Challe bygger lag framifrån. Tar gärna in forward efter forward._Skogis skrev:Såg DIF - Almtuna i veckan...
Hoppas fler såg hur mycket Bobbo lyfte backspelet och med det även farten i anfallen.
Kan du komma ur egen zon snabbt med pucken under kontroll och slå ett bra pass så får man fart i anfallen.
Igår såg man när vår juniorback och exempelvis Falk gång på gång blev lätta byten för rätt mediokra anfallare i Mora. T.o.m deras fjärdelina snurrade på friskt i vår zon.
Nu väntar vi in ytterligare två juniorbackar som ska stabilisera upp, det räcker självklart inte i längden.
Men, det är bevisligen inte i år vi ska utmana på allvar om jag förstått det hela rätt.
Falk, Arnesson och Norell kan alla bli riktigt duktiga AS-backar med tiden. Utvecklingen kan gå fort över en säsong i den åldern.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Problemet är att andra ser deras potential och ger dem ett bättre kontrakt, så att de får sista året innan totalt genombrott i en liga högre upp.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men, det är bevisligen inte i år vi ska utmana på allvar om jag förstått det hela rätt.
Falk, Arnesson och Norell kan alla bli riktigt duktiga AS-backar med tiden. Utvecklingen kan gå fort över en säsong i den åldern.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, det är tyvärr så. I de flesta fall. Vi fick behålla Holm ett år extra vilket vi får vara glada för.minalman skrev:Problemet är att andra ser deras potential och ger dem ett bättre kontrakt, så att de får sista året innan totalt genombrott i en liga högre upp.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Det gäller att hitta spelare av rätt ålder, med rätt ambition och som är sådär lagomt bra (läs Karlskoga). Sedan ha budget att krydda med lite spets för att verkligen kunna utmana i en kvalserie.
Till det krävs en skicklig sportchef.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja och jag hoppas att Challe erbjuder Holm ett bra kontrakt till nästa år. Tror att han kommer bli ännu bättre till nästa säsong och hoppas då att han inte är det i en annan klubb.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, det är tyvärr så. I de flesta fall. Vi fick behålla Holm ett år extra vilket vi får vara glada för.minalman skrev:Problemet är att andra ser deras potential och ger dem ett bättre kontrakt, så att de får sista året innan totalt genombrott i en liga högre upp.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Det gäller att hitta spelare av rätt ålder, med rätt ambition och som är sådär lagomt bra (läs Karlskoga). Sedan ha budget att krydda med lite spets för att verkligen kunna utmana i en kvalserie.
Till det krävs en skicklig sportchef.
Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Baserat på vad? Hört något konkret eller bara din egna tro?Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.
7/4-2014
Det finns Elitserieintresse för alla tre...Tobbe350 skrev:Baserat på vad? Hört något konkret eller bara din egna tro?Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.
Finns inte så många riktiga klubbhjärtan i svensk elitidrott längre, varken i Leksand eller annorstädes, men Bibic är en kille som jag inte tror hade spelat en match mot Leksand i en kvalserie, så det var nog det bästa för alla inblandade parter att det blev som det blev._Skogis skrev:Såg DIF - Almtuna i veckan...
Återstå att se om dom nappar på det. Challe får va tidig å betala lite mera för att behålla dom. Holm å Nisse har ju gjort det ganska bra hittills.Fricke skrev:Det finns Elitserieintresse för alla tre...Tobbe350 skrev:Baserat på vad? Hört något konkret eller bara din egna tro?Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.
7/4-2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Märkligt om så är fallet ändå. När vi spelade i Elitserien tyckte jag att mer eller mindre all spelare i allsvenskan som inte ens gjorde en poäng per match blev kvar där. Det var ju bara dom riktigt extrema som kunde gör 60-70 poäng på en säsong som fick ES-chans, och då floppade ändå hälften när dom väl kom dit.Fricke skrev:Holm, Ljungh och Nisse är, vad jag förstår, historia om vi inte går upp.
Expert.