SkönaDjurgårn skrev:Sörensen skulle kunna vara med på topp-tio-listan, men då ska han bannemig vara med på bott-tio-listan också.
Han blandar ju fantastiska prestationer med otroligt mycket slarv.
Absolut enig med dig.
Ikväll hade han några helt briljanta genomåkningar. Synd att han inte fick sätta den i slutet. Skulle betyda mycket för honom om det vill lossna i målskörden.
Han är ju en humörspelare, på gott och ont.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Amadeus skrev:Är det bara jag som tycker Sörensen kan vara med på den listan? Åtminstone som tia?
Sörensen är inte i närheten om du frågar mig.
Alldeles för ojämn och har mycket att lära innan han hamnar högt på sådan lista.
I sina bästa stunder helt magnifik och en av seriens största artister. Dessvärre är det väldigt långt mellan gångerna.
Han har enligt intervjuer knutit näven och börjat ta hockeyn på största allvar senaste säsongen.
Kanske är han riktigt bra om en 2-3 år, kanske inte.
Har lite Dick Axelsson vibbar med denna kille. Hoppas jag får fel.
Själv känner jag att Sörensen i motgång är ungefär som Marcus Nilsson i motgång. Helt jävla otroligt jobbig att ha att göra med på sitt egna lag.
Syns ju också tydliga tendenser så fort det går dåligt, han hänger med huvudet, tar onödiga utvisningar, massa soloprestationer som oftast rinner ut i sanden.
Hög högstanivå men minst lika låg lägstanivå tyvärr.
Amadeus skrev:Är det bara jag som tycker Sörensen kan vara med på den listan? Åtminstone som tia?
Alldeles för ojämn och har mycket att lära innan han hamnar högt på sådan lista.
I sina bästa stunder helt magnifik och en av seriens största artister. Dessvärre är det väldigt långt mellan gångerna.
Han har enligt intervjuer knutit näven och börjat ta hockeyn på största allvar senaste säsongen.
Själv känner jag att Sörensen i motgång är ungefär som Marcus Nilsson i motgång. Helt jävla otroligt jobbig att ha att göra med på sitt egna lag.
Syns ju också tydliga tendenser så fort det går dåligt, han hänger med huvudet, tar onödiga utvisningar, massa soloprestationer som oftast rinner ut i sanden.
Okej, han tog EN onödig utvisning idag. Annars tycker jag att han är en av väldigt få som verkligen visar att han vill något när det går som tyngst för oss. Så kan inte hålla med dig alls.
Okej, han tog EN onödig utvisning idag. Annars tycker jag att han är en av väldigt få som verkligen visar att han vill något när det går som tyngst för oss. Så kan inte hålla med dig alls.
Tycker hans tjurskalle är riktigt nyttig ibland när han precis som Sir skriver visar vägen. Men jag tycker nog att han lika ofta riktar energin fel. När han lär sig detta och får lite mer hårdhet och smartness i olika situationer är han en kille för en topplina i SHL.
Vi får hoppas han gör en riktigt bra vår, det behöver vi. Just nu spelar vi utan förstakedja som jag ser det. Viktigt att ha några som var och varannan kväll kan avgöra matcher.
Vi är fortfarande för beroende av PP.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Den här nya killen, som nyss petats från sitt förra lag, är spänd på att få komma till Stockholm och har en tendens för magsjuka blir nog tungan på vågen som tippar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Den här nya killen, som nyss petats från sitt förra lag, är spänd på att få komma till Stockholm och har en tendens för magsjuka blir nog tungan på vågen som tippar.
Och hans första match blir JK-dagen med en mental kurva. Hoppas han inte bajsar vatten!
Sörensen är vår bästa forward denna säsong. Men han tycks präglas mycket av självförtroende. Han var riktigt bra innan sin skada under första 1/3-delen av säsongen. Med skadan försvann självförtroendet. Råkar han nu hamna på en ny "självförtroendevåg" och får vara skadefri så kommer vi surfa hela till kvalserien. Åtminstone.
Det Sörensen måste göra är att få upp sin lägstanivå. För när han blixtrar till (2 gånger denna match?) så är han så fruktansvärt orädd och så fruktansvärt bra. Men det duger liksom inte att bara göra det lite då och då, utan det måste ske mest hela tiden. Sen tror jag att han är nog den förste att hålla med om just detta. Men han är nog en riktig känslospelare och därför rinner det över ibland och han överarbetar ibland.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Man är alltid extra bra i en miljö som svarar upp. När Sörensen "blixtrar till" ett par gånger per match är hans kedjekompisar ofta oförberedda och i värsta fall på väg att byta. Det ser ibland ut som han solokör, men det kan bero på att det kommer så plötligt. Nog därför han blir frustrerad också, att han blir så ensam när han gör något extra.
Detta är något som Zabel måste lösa. Kanske J.J. är den som bildar radarpar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sörensen har galet mycket hockey i sig, men får ju inte ens ut en tredjedel av kapaciteten. Gillar verkligen hans speltyp men som alla andra skriver så räcker det inte att vara bra i ett byte / match. Påminner faktiskt mig rejält mycket om Dick Axelsson till sättet; grym talang men otroligt ojämn och verkar inte riktigt alltid vilja göra jobbet.
Visst håller jag med om att Sörensen gärna får visa sina otroligt fina sidor oftare men om det nu ska gnällas kan jag tycka att Johner ligger före på listan när det gäller vad som uträttas på isen, framförallt sett till lön. Även han har en hel del hockey i sig men är, i min mening blek på tok för ofta.
JohanPez skrev:Visst håller jag med om att Sörensen gärna får visa sina otroligt fina sidor oftare men om det nu ska gnällas kan jag tycka att Johner ligger före på listan när det gäller vad som uträttas på isen, framförallt sett till lön. Även han har en hel del hockey i sig men är, i min mening blek på tok för ofta.
Mmm, vad är det för fel på Dustin i år egentligen? Han är egentligen min favorit i laget men jag känner inte alls igen honom. Trampar på bra stundtals men trampar oftast vatten tyvärr.