Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014

Inlägg av Örebroarn »

Mäklaren skrev:Och då var den matchen körd.

Hur man kan vara så impotenta och usla med detta manskap vi förfogar över tycker jag är helt sjukt.

Skrämmande att höra att Zabel var nöjd med matchen mot Almtuna. Det verkar inte vara spel och poäng som är viktigt för Tony. Det viktigaste verkar vara att vi visar ''attityd'' och ''fysiskt spel''.

Jävla piss-DIF. Ännu en fredag förstörd.
Det säger nånting om vilken nivå Zabel befinner sig på. Han tycker allt är bra oavsett om vi släpper in 50 mål eller vinner med 1-0 så är det lika bra. Hoppas Zabel får gå nästa säsong även om jag tycker om honom som person. Han har helt enkelt ingen vinnarskalle. Men tycker man ändå ska ge en känga till de rutinerade spelarna den här matchen. Tycker att de som varit helt klart sämst är Jocke, Holmqvist och Timmy.

PS. Skicka Sörensen till gymmet som till och med ser tanig ut med skydd.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Antingen är våra spelare helt inkompetenta och helt odugliga eller har vi tränare som inte kan utveckla en spelidé eller ha någon taktik, jag menar Mora, de har ingenting trots massor av pp, självmål....vi skapar nada...
Hemskt att se :evil:
För f-n DIF, vad händer ?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tony seriöst, kasta in handduken nu din loser. Orkar inte mer... Har aldrig sett ett så bedrövligt lag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bortsett från att vårt lag inte klarar av att hänga dit pucken...

Plingman, lärkan med knätofsar i polisongerna, har nog en helt vanlig (RÖVUSEL) kväll på fritidsgården. Fyfan så han river sönder matchen med sin Kellogs Cornflakes-pipa. Orkar fan inte se skiten, nästan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014

Inlägg av Mindrocker »

pulverapa skrev:Domaren verkar vara riktigt Jävla efterbliven.
Förvånad? Han kommer ju från Dalarna.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Undrar om nån på allvar trodde att det skulle bli bättre bara för att vi vände blad till 2014.
Har sagt det sedan omgång 7, fixar vi en playoffplats med denna samling livrädda pojkar så är det en stor bonus (åh vilken fest det kommer bli sen)
Inte ens mot ett skadeskjutet Mora förmår vi att skapa en enda vettig målchans.
T R A G I S K T

Sista matchen för mig nu på måndag, för denna säsong
Faktiskt rätt så skönt
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-01-03 20:37:17, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Blueberry hill

Hänga dit pucken ? haft ett läge, nr 18 i första, stolpskott, sen då, vi har ju inga anfall !uote="Magnutz"]Bortsett från att vårt lag inte klarar av att hänga dit pucken...

Plingman, lärkan med knätofsar i polisongerna, har nog en helt vanlig (RÖVUSEL) kväll på fritidsgården. Fyfan så han river sönder matchen med sin Kellogs Cornflakes-pipa. Orkar fan inte se skiten, nästan.[/quote]
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag blir inte ledsen ifall vi förlorar denna match, vi har vunnit en annan "match" idag. En mycket viktigare "match" som kommer leda till fler poäng på hemmaplan! Men så klart skulle tre poäng kännas bra.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:Undrar om nån på allvar trodde att det skulle bli bättre bara för att vi vände blad till 2014.
Har sagt det sedan omgång 7, fixar vi en playoffplats med denna samling livrädda pojkar så är det en stor bonus (åh vilken fest det kommer bli sen)
T R A G I S K T

Faktsikt rätt så könt
Ha ha ja, hade glömt bort att Mora spelar på fyra (!!!) backar och ändå håller oss på utsidan, enkelt och stabilt med lätta knuffar. Våra forwards har enorma problem att få med sig pucken eftersom 98 % av dem inte kan ta emot enkla passningar Oj vad uselt detta är. Inte en enda het målchans på 40 minuter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Undrar om nån på allvar trodde att det skulle bli bättre bara för att vi vände blad till 2014.
T R A G I S K T

Faktsikt rätt så könt
Inte ett enda strategiskt väl utfört anfall med två, tre passningar + skott. Bara kladd i gröten av spelare. Hemskt och sjukt uselt. De kan bättre än så här!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Blueberry hill

Magnutz skrev:Bortsett från att vårt lag inte klarar av att hänga dit pucken...

Plingman, lärkan med knätofsar i polisongerna, har nog en helt vanlig (RÖVUSEL) kväll på fritidsgården. Fyfan så han river sönder matchen med sin Kellogs Cornflakes-pipa. Orkar fan inte se skiten, nästan.
Hänga dit pucken ? ett läge har vi haft, nr 18 i första...tyvärr görs inte många mål i bp eller om man anfaller med en spelare, katastrof...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag som fick ett stort hopp om en ljusare framtid efter 0-5 VIK borta. Men ännu en gång blir man besviken och sen efter måndag tänds väl hoppet igen och sen börjar det om igen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Zabel inför matchen på hemsidan:
"- Nu går vi in på nya året och vill starta upp med en seger på bortaplan. Det kommer att bli en tuff match i kväll men vi ska åka därifrån med tre poäng, det har vi bestämt oss för."
Verkar inte ha varit rätt tändvätska. Snarare har det knutit sig för allihop.
Vi behöver en coach som klarar att sätta upp laget till match och driva igenom sin plan under matchen. Inte en juniortränare som håller på att lära sig. Skulle hellre se
Montén till och med nu.
OK att laget måste vara de som avgör på isen, att de äldre ska träda fram o.s.v.
Men jag är en stark supporter av idén att det är coachen som sätter dit de allra sista, avgörande tankarna i sitt lag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag är inte arg, jag är besviken.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Stulle skrev:Jag är inte arg, jag är besviken.
besviken...men inte det minsta förvånad...
Skriv svar