Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

Fick du någon info om deras kontrakt? Kan LHC&LIF ta hem dem när de vill?
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

BaronVonDif skrev:Hagelin och Jakobs har tömt hela vår kassa så vi ligger på noll igen.Är ni nöjda eller ska vi köra en kampanj för en sista minuten värvning i slutet av februari?
Det är ju alltid bra med mer stålar. Frågan är dock om inte konceptet med insamlingar blir lite urvattnat om man kör det hela tiden, kanske bättre med en kraftsamling en gång per säsong?

Jag tycker att vi fortsätter lira låtarna på Spotify/Itunes, köper biran på En Arena och Östra samt på Systembolaget när den kommer dit. Lite fler auktioner kanske?
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

BaronVonDif skrev:Hagelin och Jakobs har tömt hela vår kassa så vi ligger på noll igen.Är ni nöjda eller ska vi köra en kampanj för en sista minuten värvning i slutet av februari?
Vet du om vi får ha Hagelin hela säsongen?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Bengan08 skrev:
Vet du om vi får ha Hagelin hela säsongen?
Fick bara info att alla pengar var slut och att dom gått till nämnda spelare, vet att Jakobs är vår säsongen ut, har ingen info om Hagelin.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Enligt LHCs hemsida så gäller lånet "tillsvidare" vad det sen i praktiken innebär är en annan fråga...
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Eftersom dessa spelare är "lån" undrar jag vad det är vi betalar för?

Lån i hockey brukar väl oftast röra sig om att vi ger spelare som inte annars skulle få speltid just speltid.

Skall vi då verkligen betala pengar för att "utveckla andra lags spelare"?

Någonting med hela det resonemanget känns bara väldigt märkligt för min del.

Det hade varit en helt annan sak om vi signat upp en eller flera spelare som stått utan kontrakt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag pratade med Zabel nere i Berlin angående lånen. Bobbo och Dahlström var så gott som gratis, vi stod i princip enbart för resekostnader, material och boende.
Hagelin däremot var så som jag förstod det ett lån över hela säsongen. Kan säkert vara så att LHC kan ta tillbaka honom någon match vid akut skadekris, men han ska finnas att tillgå resten av säsongen.

"Lånet" av Jakobs är däremot bestämt över hela säsongen. Det innebär med andra ord att Djurgården tar en stor del av Jakobs lön i Leksand. Säg att han tjänade 100k i månaden i Leksand, så kanske vi betalar 50-60k i månaden nu och Leksand resterande summa. Har ingen aning om vilka siffror det rör sig om exakt, men det känns väl ganska naturligt att vi tar runt 50-60% av totala kostnaden för Jakobs för att frigöra pengar för Leksand. Annars hade dom ju inte tjänat något på utlåningen. Med all säkerhet kommer han och Leksand inför kommande säsong bryta kontraktet, vore märkligt annars. Någon framtid i Leksand lär han knappast ha i alla fall.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag vet inte med er men jag skulle iallafall vilja ha ett klargörande på hemsidan om vad som gäller exakt med både Jakobs och Hagelins kontrakt så man vet säkert!
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

ciirree skrev:Jag vet inte med er men jag skulle iallafall vilja ha ett klargörande på hemsidan om vad som gäller exakt med både Jakobs och Hagelins kontrakt så man vet säkert!
att Jakobs är "utlånad" hela säsongen är en sak, men Hagelins situation är den som oroar mest. Ponera att vi nu spelar in Hagelin i en av femmorna och han spelar fantastiskt, kan Linköping då ringa och säga att dom vill ha tillbaka honom dagen efter? Gällande Bobo och Dahlström va det endast ett lån där vi knappt betalade, då är det även rimligt att vårat "förhandlingsläge" är därefter. Men pröjas vi nu för Hagelin bör vi ställa lite krav på Linköping! När under våren kan vi faktiskt säga att han i alla fall stannar säsongen ut. Så en förklaring från DIF är absolut på sin plats!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bra jobb DH. Man kan inte begära spelare än vad vi fått. Det är spelare som potentiellt kan göra skillnad.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

ciirree skrev:Jag vet inte med er men jag skulle iallafall vilja ha ett klargörande på hemsidan om vad som gäller exakt med både Jakobs och Hagelins kontrakt så man vet säkert!
Jag är tämligen säker på att det stod, vid lånet av Hagelin, att det är för hela säsongen. Ett sådant lån kan man ju inte bryta om man nu inte skrivit in det som någon klausul. Men om man nu tänkt ta tillbaka en spelare så brukar man ju inte skriva en så lång låneperiod utan kanske flera kortare.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jepe skrev:Enligt LHCs hemsida så gäller lånet "tillsvidare" vad det sen i praktiken innebär är en annan fråga...
Tror inte att LHC även om Hagelin spelar bra kommer ta tillbaks honom till en eventuell kvalserie. Det är lite skillnad mellan att spela bra i SHL och "spela bra" i HA. Hagelin behöver bli bättre på den här nivån först och tror inte att LHC ser honom som något stort hot även om vi skulle mötas i kvalserien. Om vi däremot vill använda Hagelin som har kontrakt med LHC och då kanske följer med ner vid en eventuell degradering är en annan femma.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

www.djurgardshjalpen.com är uppdaterad.

Tack till alla som bidragit till värvningarna av Hagelin och Jakobs.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kära vänner!

Det är med stor glädje jag nu kan meddela att Djurgårdshjälpens utsökta lager Alberget 4A som produceras i samarbete med Grebbestad Bryggeri kommer att finnas tillgängligt i Systembolagets beställningssortiment från och med den 1 mars. Priset blir 28.65 varav 5 kronor går direkt till vår insamling. Bild av etiketten finner ni på www.djurgardshjalpen.com

Vill ni hjälpa Djurgården kan ni, vid sidan av att beställa hem ölen själva, tjata på era lokala krögare och Bolag så att de beställer in denna ädla dryck. Tänk på att det kan vara skadligt att konsumera alkohol, men om du ändå väljer att göra det så kan du numera göra det på ett sätt som bidrar till Djurgården.

Kanna på!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Andy skrev:Kära vänner!

Det är med stor glädje jag nu kan meddela att Djurgårdshjälpens utsökta lager Alberget 4A som produceras i samarbete med Grebbestad Bryggeri kommer att finnas tillgängligt i Systembolagets beställningssortiment från och med den 1 mars. Priset blir 28.65 varav 5 kronor går direkt till vår insamling. Bild av etiketten finner ni på http://www.djurgardshjalpen.com

Vill ni hjälpa Djurgården kan ni, vid sidan av att beställa hem ölen själva, tjata på era lokala krögare och Bolag så att de beställer in denna ädla dryck. Tänk på att det kan vara skadligt att konsumera alkohol, men om du ändå väljer att göra det så kan du numera göra det på ett sätt som bidrar till Djurgården.

Kanna på!
skulle vilja påstå att det är mer skadligt att se på dif hockey än art konsumera alkohol, ser det mer som en medicin mot dom hjärnskador och psykiska besvär man å drar sig under matcherna

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Skriv svar