Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Vad va han sa du?

Speciellt tung var han väl inte heller :P
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Spela fult
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

diftobbe89 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382 Ska tipsa Challe om denna herren.
Ben Blood =D Nu snackar vi.. =D
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Andspe skrev:
diftobbe89 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382 Ska tipsa Challe om denna herren.
Ben Blood =D Nu snackar vi.. =D
Han verkar ju leva upp till namnet om man ser på bilden!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Manijock skrev:
sensei skrev:
Manijock skrev: Jisses suttit i närheten av en snubbe på Hovet som mycket väl skulle kunna vara du. Isåfall känns denna diskussion allt mer hopplös!
Så pass. Så det känns hopplöst för dig, men vi som tvingas läsa dina insiktsfulla påståenden om att jag helst vill värva tandlösa och IQ-befriade kanadesare till laget samtidigt som vi skall argumentera mot hypotetiska förhållanden om våra spelarlån som du "har hört", ja vi är nu fulla av hopp och debattglädje.

Vidare gör du konstant en mycket märklig koppling mellan hålla med jockmaniac och nivå på deverbörandes inlägg. Håller man med jockmaniac så håller inlägget hög nivå, om inte så är nivån låg.

Man får ju inte direkt bilden av det sitter en supersympatisk person bakom ditt nick.
Jag tyckte debatten med dig var intressant i början. Helt klart, jag lovar! Men sen började du med någon konstig fixering som gjorde att jag(och många fler om jag förstått det hela rätt) började undra om du är allvarlig. Sen blev jag orolig över att det faktiskt är så som du säger. Vet att många tyckte jag överdrev gällande en viss nr 26 förr i världen vilket gjorde att jag, inte helt allvarligt alla gånger, tryckte på det lite extra i mina inlägg. När jag inte var allvarlig petade jag in en liten gubbe bakom. Men du verkar ju faktiskt vara allvarlig. Vilket gör mig fundersam, men du behöver inte oroa dig, ska försöka att inte argumentera med dig i fortsättningen om du tar illa upp. Inte min mening, det handlar ju trots allt bara om ett nick på ett forum!
Ha Ha, är den tokiga Manijock igång nu igen.... Heja Heja.

F.ö så gillar jag att du skriver: " Vet att många tyckte jag överdrev gällande en viss nr 26 förr i världen"

Manijock, det är han som håller upp forumet då han inte tycker som alla andra, även med #26 så var han ofta ute & cyklade men han stod alltid på sig.

Själv så är jag inte så imponerad av Nils, men jag kan hålla med om att han är DIF´s bästa back i PP.

Däremot så finns det en äldre spelare i laget som jag tycker är överskattad, han kan snacka taktik (men även det blir det för mycket av ibland), han kan teka, men sedan så händer det så mycket, han spelar "mjukt", tar onödiga avslutningar, sedan så har jag tappat räkningen på hur många anfall & PP han har slarvat bort.
macin

Inlägg av macin »

Att det finns folk som på ALLVAR klagar på att vårat powerplay är dåligt, att backar m.m skall bytas ut etc.

Vi har seriens andra bästa PP. Statistik ljuger inte. 23.13% i PP är riktigt jävla bra. Förra året hade Leksand (som gick upp) 24.23% PP. Vi låg förra året på 17.27% vilket är några procent i underkant.

2011/2012 hade vi i Elitserien 14.45%. (#1 24.89%).
2010/2011 hade vi i Elitserien 17.87%. (#1 23.83%).
2009/2010 hade vi i Elitserien 19.07%. (#1 27.03%).

Om man ser till spelarmaterial och förväntningar så har vi det bästa PP-spelet sedan många år tillbaka, sen kan jag hålla med om att väldigt många PP upplevs som rent ut sagt dåliga, men statistiken ljuger aldrig.

Kan även tillägga att vi är +4 i Shorthanded goals for vs Shorthanded goals against, vilket vi är #1 tillsammans med Almtuna. Vi har enbart släppt in 2 shorthanded goals medan tex Asplöven och Rögle släppt in 7 respektive 6.

Så nu kan vi väl släppa diskussionen när allt finns på papper och prata om någonting som är mer relevant, typ nyförvärv?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:

F.ö så gillar jag att du skriver: " Vet att många tyckte jag överdrev gällande en viss nr 26 förr i världen"

Manijock, det är han som håller upp forumet då han inte tycker som alla andra, även med #26 så var han ofta ute & cyklade men han stod alltid på sig.

Själv så är jag inte så imponerad av Nils, men jag kan hålla med om att han är DIF´s bästa back i PP.

Däremot så finns det en äldre spelare i laget som jag tycker är överskattad, han kan snacka taktik (men även det blir det för mycket av ibland), han kan teka, men sedan så händer det så mycket, han spelar "mjukt", tar onödiga avslutningar, sedan så har jag tappat räkningen på hur många anfall & PP han har slarvat bort.
Nemen se där, Caveman gör comeback, om än tillfälligt, i just denna debatten. Var ska sleven va om inte i grytan!

Spännande med "inte tycker som alla andra". Det statistiska underlaget som forumets egna lilla Watson som jag förstår sitter på, vore oerhört intressant att ta del av. Gällande 26:an var det två ganska stora läger som stod på varsin sida, därav det oändliga debatten. Hade jag varit ensam, hade den dött lika fort som denna som du nu gav dig in i.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

macin skrev:Att det finns folk som på ALLVAR klagar på att vårat powerplay är dåligt, att backar m.m skall bytas ut etc.

Vi har seriens andra bästa PP. Statistik ljuger inte. 23.13% i PP är riktigt jävla bra. Förra året hade Leksand (som gick upp) 24.23% PP. Vi låg förra året på 17.27% vilket är några procent i underkant.

2011/2012 hade vi i Elitserien 14.45%. (#1 24.89%).
2010/2011 hade vi i Elitserien 17.87%. (#1 23.83%).
2009/2010 hade vi i Elitserien 19.07%. (#1 27.03%).

Om man ser till spelarmaterial och förväntningar så har vi det bästa PP-spelet sedan många år tillbaka, sen kan jag hålla med om att väldigt många PP upplevs som rent ut sagt dåliga, men statistiken ljuger aldrig.

Kan även tillägga att vi är +4 i Shorthanded goals for vs Shorthanded goals against, vilket vi är #1 tillsammans med Almtuna. Vi har enbart släppt in 2 shorthanded goals medan tex Asplöven och Rögle släppt in 7 respektive 6.

Så nu kan vi väl släppa diskussionen när allt finns på papper och prata om någonting som är mer relevant, typ nyförvärv?
"Det finns tre sorters lögner: lögner, förbannade lögner och statistik." -Benjamin Disraeli

8)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Så det finns alltså på allra högsta allvar folk som anser Nisse vara fladdrig och osäker på blå i PP. Killen som ensam ansvarat för att vi fått in skott på mål, behållt puck i PP och har troligtvis en av de högsta träffprocenten i ligan. Samma person som alla experter hyllar, som motståndare fruktar och som typ de flesta ser storheten i. Som dessutom inte borde vara så bra med tanke på förra säsongen.

Jösses på den kravbilden vissa har på denna förening och dess spelare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Tar tillbaka det jag sa, att mrmadhawk påstått att säcken var klar som head coach. Det stämmer inte. Jag har varit onödigt hård i min retorik. Mrmadhawk är en kille som förtjänar respekt för det han gjort. Han har skapat en blogg från ingenting. Om man jämför honom med Wennerholm... Det är inte ens samma division. Kör hårt madhawk, må vi slå er i kvalserien. ;)
Leksand

Inlägg av Leksand »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:
Kall-El skrev: Bra att truppen breddas, det behövs verkligen, men hade det inte varit mer akut att få in en defensivt tyngre och styggare back?
Det är möjligt, helst hade jag velat haft bägge (men inser det naturligtvis är omöjligt). Men håller helt med dig att framförallt defensiven skulle må bra av en riktig general.

Vad jag gillar här är att vi tar in en kille som bevisligen tidigare producerat framåt i den här serien, har en bra ålder där han fortfarande vill utvecklas. Det är liksom ingen transatlantchansning. Jag är ganska trygg med att Jakobs kommer göra ett bra jobb i DIF.

Men som någon skrev ovan, hur ser det ut här...är både Jakobs & Hagelin till 100% DIF spelare säsongen ut? Lagom roligt om de plockas bort i en eventuell kvalserie för att LIF eller LHC befinner sig i samma serie. Detta måste redas ut!

Vet inte om det krävs just en general till defensiven, men gärna en helst två slipade defensiva backar som kan hålla rent framför mål i varsina backpar. Spelare som vet hur det är att spela i Allsvenskan och alltid går in och gör sitt jobb.

Däremot håller jag med dig om att det är bra att vi plockar in spelare som är i rätt ålder ( 25-30 ) samt att de har ordentligt med rutin från serien ifråga kombinerat med att de faktiskt lyckats i densamma dessutom.

Däremot är jag fortsätt lätt tveksam till om en liten målskytt är vad detta lag behöver när det kommer till spelartypen. En center, back och även målvakt hade helt klart känns mer angeläget enligt mig. Ställer mig alltså liten frågande till om denna spelare är en sådan som ha förmågan att höja sin omgivning eller om han är "väldigt beroende" av sin omgivning för att lyckas.

Är det avslutningsvis för mycket att hoppas på att killen är bra på straffar för till straffläggning verkar vi ju ta oss i typ 25% av våra matcher minst och ännu har vi inte lyckats få fram en enda pålitlig skytt.
Är det något Jakobs är känd för att vara bra på så är det just straffar.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Manijock skrev:
Caveman skrev:

Nemen se där, Caveman gör comeback, om än tillfälligt, i just denna debatten. Var ska sleven va om inte i grytan!

Spännande med "inte tycker som alla andra". Det statistiska underlaget som forumets egna lilla Watson som jag förstår sitter på, vore oerhört intressant att ta del av. Gällande 26:an var det två ganska stora läger som stod på varsin sida, därav det oändliga debatten. Hade jag varit ensam, hade den dött lika fort som denna som du nu gav dig in i.
Det inlägget var ett försök till att hylla dig, för att då stå på dig, trots dina ibland tokiga inlägg.. Håll fanan högt Manijock.

"inte tycker som alla andra" med det menade jag att det inte bara är ryggdunkningar & gullande hela tiden.

Hej då!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om man är först med en åsikt och sedan håller alla med, så kan man väl inte tycka som alla andra?
Rent filosofiskt funderande från mig. Har inget att göra med ovanstående.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Om man är först med en åsikt och sedan håller alla med, så kan man väl inte tycka som alla andra?
Rent filosofiskt funderande från mig. Har inget att göra med ovanstående.
Nja du, den var knivig. Man tycker som alla andra men man håller inte med eftersom man är först :shock:

Det här blir något för forumets filosofer att sätta tänderna i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst