Leksand skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, det är bara en i raden av listor. Sedan kan säkert några i DIF bättre.
Men till alla som tycker vi underpresterar och borde ligga högre upp i tabellen så kan detta vara nödvändig läsning för att balansera upp tillvaron. En del är riktigt enögda och bedömer endast spelare och namn i DIF. Att det finns betydligt bättre spelare i övriga lag har en del inte insett.
Så, håll till godo, Och Gott nytt år på er alla kära Djurgårdare.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... tjarnorna/
Stämmer det då, att ni inte har en gubbe på topp tio?
Är ju ett otroligt underbetyg till Challe i så fall. Nog för att ni har ansträngd ekonomi, men säkert ändå bara något enstaka lag i AS som har haft mer pengar att tillgå. Då borde man ha åtminstone någon spelare på en sådan där lista.
Enligt mig så är det inga större konstigheter att vi saknar spelare på denna lista.
Den som jag tycker vore närmast är väl gammelgubben Jocke Eriksson som varit bättre än förväntat. Inte lätt att göra rättvisa listor och till Jockes nackdel hör väl att han liksom laget varit ojämn. Men sett över säsongen vår klart mest lysande stjärna tillsammans med Nisse.
Challes lagbygge kostar mer än det smakar, det skrev jag utförligt om redan innan säsongsstart. Trodde vi skulle få slåss för top 7, och lite där är vi, om än att jag fått revidera min åsikt till det positivare hållet. Tycker vi emellanåt visat kvalité för att utmana top 3.
Zabel är godkänd, Challe är underkänd.
Att man inte lyckas skapa en bättre trupp med en så bra Allsvensk budget kan väl delvis skyllas på att vi fortfarande är tagna på sängen över vår degradering.
Men Lidström och Lofqvist är två herrar som lyfter för hög lön i förhållande till hur de presterar.
Men lagbygget skulle kräva en egen tråd i sig.