Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Johan Svensson jämför vårt forum med björklövens....
Vi måste höja oss!
Vi måste höja oss!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Herregud vad du är märklig. Slappna av lite, hockey är inte en exakt vetenskap och olika infallsvinklar, åsikte och teorier är givande och inte något slags hot som måste förlöjligas som du verkar tycka.Manijock skrev:Johan Svensson, vad ser du i detta forum? Tyvärr sköljs vettiga personers åsikter över med sådana här som -daniel- citerar. Jaiks!-daniel- skrev:Ja känns ju bra att flytta på poängbästa backen i hela Hockeyallsvenskan...?sPTNC skrev:Bort med Nils i PP1 och in med Jakobs... BAAM, där snackar vi PP!
Nisse är seriens bästa PP-back och det finns personer härinne som på allvar söker ersättare. Kanske just Jeff Jakobs? Han väger mycket mer än Nisse...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Ryktet stämde den här gången. Snyggt jobbat Johan!
Är verkligen inte ute efter att sätta dit Johan, men det har varit fel flera gånger. Man kanske inte alltid ska lita på sina källor...
Tänker inte bara på Kim Johnsson, exempelvis var ju Särkijärvi klar som head coach förra året enligt Johan.
Skitsamma, jag har i alla fall lärt mig att ta allt med en nypa salt tills det står något på hemsidan. Fortsätt jobba på Johan, du har lyckats med det du gör och förtjänar hyll för det.
Och tack förresten för att du gillar vårt forum Johan, det är rätt bra snack här ofta.
Är verkligen inte ute efter att sätta dit Johan, men det har varit fel flera gånger. Man kanske inte alltid ska lita på sina källor...
Tänker inte bara på Kim Johnsson, exempelvis var ju Särkijärvi klar som head coach förra året enligt Johan.
Skitsamma, jag har i alla fall lärt mig att ta allt med en nypa salt tills det står något på hemsidan. Fortsätt jobba på Johan, du har lyckats med det du gör och förtjänar hyll för det.
Och tack förresten för att du gillar vårt forum Johan, det är rätt bra snack här ofta.
Senast redigerad av pulverapa den 2014-01-02 17:37:39, redigerad totalt 3 gång.
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Du har fel.Malto skrev:Haha, det är som vanligt, ingen tackar en när man har rätt, utan kommer bara ihåg när det spricker.Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Vi behöver inte göra en stor debatt av det eftersom det delvis är off topic.
Men det finns en del rätt schyssta saker som MrMadhawk.se kunnat släppa först.
Vic Bartley till DIF. Markus Ljungh till DIF, Huddingetrion till DIF, Stefan Nyman till DIF (Ja, det var en här på forumet som knäckte tanken på det, vet), när Challe avgick förra hösten, Nils Andersson valde mellan DIF och Malmö, Johan Mattsson till DIF...
Ta det inte som skryt. Jag vill bara svara upp att jag skulle ha ett dåligt track record.
Och ja, jag vet Kim Johnson-grejen
Jag brukar skita i vad som skrivs på forum.
Men DIF (tillsammans med Björklöven) har forum med bra skribenter och kunnigt folk. Därför vill jag gärna stå upp lite för mig själv.
Kul att denna satt. Var rätt säker från det att jag hörde slutförhandlingarna på nyår.
Tror Jakobs blir en maskin i Djurgården. Nu blir ni ruskigt farliga. Kan vara pusselbiten som saknats!
Inte meningen att förlöjliga. Använder bara samma tankesätt som du och några till använder, på samma nivå och allting. Sen att det inte går hem här är för att det i nuläget är väldigt trolligt. Vi har fått in Nyberg och Hagelin troligtvis hela säsongen. Bägge är tekniskt begränsade och ska bidra med sin "ut och gnugga"-mentalitet. Lägg därtill Dahlström som mycket väl kan få stanna han också, då Örebro säkerligen inte behöver honom. Sedan gammalt har vi Honken, Ahlén och Hank. Aldrig har vårat lag varit så byggt kring brunkare som nu. Du får ursäkta, men när du då skriver om avsaknaden av "tuffa" spelare så krävs det inte mycket för att du ska framstå som ett troll.sensei skrev:Herregud vad du är märklig. Slappna av lite, hockey är inte en exakt vetenskap och olika infallsvinklar, åsikte och teorier är givande och inte något slags hot som måste förlöjligas som du verkar tycka.Manijock skrev:Johan Svensson, vad ser du i detta forum? Tyvärr sköljs vettiga personers åsikter över med sådana här som -daniel- citerar. Jaiks!-daniel- skrev:Ja känns ju bra att flytta på poängbästa backen i hela Hockeyallsvenskan...?sPTNC skrev:Bort med Nils i PP1 och in med Jakobs... BAAM, där snackar vi PP!
Nisse är seriens bästa PP-back och det finns personer härinne som på allvar söker ersättare. Kanske just Jeff Jakobs? Han väger mycket mer än Nisse...
Jeff Jakobs är förövrigt faktiskt en spelare jag tror du skulle gilla. Skäggig, stor, tung och fysisk. Dessutom lite halvfarlig mentalitet!
Jag har svårt för Nisse... Säger inte att han är dålig men jag har väldigt svårt för honom.
Seriens bästa powerplay back? Nja, absolut inte "bästa" men däremot bland de poängbästa och det mycket tack vare vårat fungerande PP1 där han står som Point. För några matcher sedan hade Sam och Nisse gjort exakt lika många mål och assist i powerplay, gör det då att vi har TVÅ av seriens bästa powerplay backar?
Ingenting är bra nog för att inte kunna göras bättre.
Nils = 12 PP-poäng.
Sam = 9 PP-poäng.
Att vi sedan ska ha Allsvenskans bästa Powerplay back är inte helt enligt sanningen då Björklövens Per Hållberg också gjort 12p. Seriens bästa powerplay back borde sedermera vara Mikael Vikstrand i Mora då han gjort 15 PP-poäng. (Om man nu ska gå efter poäng och inte efter andra egenskaper).
Seriens bästa powerplay back? Nja, absolut inte "bästa" men däremot bland de poängbästa och det mycket tack vare vårat fungerande PP1 där han står som Point. För några matcher sedan hade Sam och Nisse gjort exakt lika många mål och assist i powerplay, gör det då att vi har TVÅ av seriens bästa powerplay backar?
Ingenting är bra nog för att inte kunna göras bättre.

Nils = 12 PP-poäng.
Sam = 9 PP-poäng.
Att vi sedan ska ha Allsvenskans bästa Powerplay back är inte helt enligt sanningen då Björklövens Per Hållberg också gjort 12p. Seriens bästa powerplay back borde sedermera vara Mikael Vikstrand i Mora då han gjort 15 PP-poäng. (Om man nu ska gå efter poäng och inte efter andra egenskaper).
Han är rörlig, passningsskicklig och han har ett bra skott. Inte hårt skott som Sam lever på utan ett bra skott. Ett smart skott som alltid träffar mål. Han levererar poäng! Du har rätt, vi har ett bra powerplay. För att ett powerplay ska vara bra så måste alla komponenter funka bra. Nisse är den kanske viktigaste av dem alla för att ett PP ska vara funktionellt. Vilket det är, mycket på grund av Nisse Andersson.sPTNC skrev:Jag har svårt för Nisse... Säger inte att han är dålig men jag har väldigt svårt för honom.
Seriens bästa powerplay back? Nja, absolut inte "bästa" men däremot poängbästa och det mycket tack vare vårat fungerande PP1 där han står som Point. För några matcher sedan hade Sam och Nisse gjort exakt lika många mål och assist i powerplay, gör det då att vi har TVÅ av seriens bästa powerplay backar?
Ingenting är bra nog för att inte kunna göras bättre.![]()
Nils = 12 PP-poäng.
Sam = 9 PP-poäng.
På vilken grund tycker du att han ska bort? För att han inte faller dig personligen i smaken?
Vad yrar du om? Vilken då nivå?Manijock skrev:Inte meningen att förlöjliga. Använder bara samma tankesätt som du och några till använder, på samma nivå och allting. Sen att det inte går hem här är för att det i nuläget är väldigt trolligt. Vi har fått in Nyberg och Hagelin troligtvis hela säsongen. Bägge är tekniskt begränsade och ska bidra med sin "ut och gnugga"-mentalitet. Lägg därtill Dahlström som mycket väl kan få stanna han också, då Örebro säkerligen inte behöver honom. Sedan gammalt har vi Honken, Ahlén och Hank. Aldrig har vårat lag varit så byggt kring brunkare som nu. Du får ursäkta, men när du då skriver om avsaknaden av "tuffa" spelare så krävs det inte mycket för att du ska framstå som ett troll.sensei skrev:Herregud vad du är märklig. Slappna av lite, hockey är inte en exakt vetenskap och olika infallsvinklar, åsikte och teorier är givande och inte något slags hot som måste förlöjligas som du verkar tycka.Manijock skrev:Johan Svensson, vad ser du i detta forum? Tyvärr sköljs vettiga personers åsikter över med sådana här som -daniel- citerar. Jaiks!-daniel- skrev:Ja känns ju bra att flytta på poängbästa backen i hela Hockeyallsvenskan...?sPTNC skrev:Bort med Nils i PP1 och in med Jakobs... BAAM, där snackar vi PP!
Jeff Jakobs är förövrigt faktiskt en spelare jag tror du skulle gilla. Skäggig, stor, tung och fysisk. Dessutom lite halvfarlig mentalitet!
Två av de spelare du hänvisar till är ju temporära lån, jag förstår inte vad du pratar om när du försöker använda det till någon slags hypotetisk poäng som i nuläget inte ens är giltig.
Hade vi haft Hagelin och Robin klara så hade jag vart en happy camper, men så är ju inte fallet.
"Alltid träffar mål" är väl ändå en överdrift?Manijock skrev:Han är rörlig, passningsskicklig och han har ett bra skott. Inte hårt skott som Sam lever på utan ett bra skott. Ett smart skott som alltid träffar mål. Han levererar poäng! Du har rätt, vi har ett bra powerplay. För att ett powerplay ska vara bra så måste alla komponenter funka bra. Nisse är den kanske viktigaste av dem alla för att ett PP ska vara funktionellt. Vilket det är, mycket på grund av Nisse Andersson.sPTNC skrev:Jag har svårt för Nisse... Säger inte att han är dålig men jag har väldigt svårt för honom.
Seriens bästa powerplay back? Nja, absolut inte "bästa" men däremot poängbästa och det mycket tack vare vårat fungerande PP1 där han står som Point. För några matcher sedan hade Sam och Nisse gjort exakt lika många mål och assist i powerplay, gör det då att vi har TVÅ av seriens bästa powerplay backar?
Ingenting är bra nog för att inte kunna göras bättre.![]()
Nils = 12 PP-poäng.
Sam = 9 PP-poäng.
På vilken grund tycker du att han ska bort? För att han inte faller dig personligen i smaken?
Vet inte hur många gånger han skjutit sitt berömda dragskott med laddningstid på 3 sekunder för att träffa motståndarens benskydd och ut ur zon.
Jag tycker att han är för stresskänslig och fladdrig när det brinner till. Han ger mig ingen trygghet när han börjar fladdra utan mer en 50/50 känsla att antingen blir det kanon eller så blir det pannkaka.
Hans skott är bland de sämre i hela backuppsättningen enligt mig.
Säger som sagt inte att han är dålig, men jag har väldigt svårt att se storheten i honom som alla andra på forumet.
Hagelin är skadad, därför spelar han inte. Hagelin är efter vad jag har hört ett lån som sträcker sig över resterande del av säsongen. Linköping kommer inte behöva honom så länge det inte blir enorm skadekris. Robin är luddigare(frågan är om vi ens behöver honom när Heinerö är tillbaka?). Men du blundar fortfarande för värvningen av Nyberg. Räknas inte han?sensei skrev:
Vad yrar du om? Vilken då nivå?
Två av de spelare du hänvisar till är ju temporära lån, jag förstår inte vad du pratar om när du försöker använda det till någon slags hypotetisk poäng som i nuläget inte ens är giltig.
Hade vi haft Hagelin och Robin klara så hade jag vart en happy camper, men så är ju inte fallet.
Jisses suttit i närheten av en snubbe på Hovet som mycket väl skulle kunna vara du. Isåfall känns denna diskussion allt mer hopplös!
Skott bland de sämre i backuppsättningen? Vaa? Där tappade jag all form av intresse av att argumentera. Shit, vad händer med forumet?sPTNC skrev:
"Alltid träffar mål" är väl ändå en överdrift?
Vet inte hur många gånger han skjutit sitt berömda dragskott med laddningstid på 3 sekunder för att träffa motståndarens benskydd och ut ur zon.
Jag tycker att han är för stresskänslig och fladdrig när det brinner till. Han ger mig ingen trygghet när han börjar fladdra utan mer en 50/50 känsla att antingen blir det kanon eller så blir det pannkaka.
Hans skott är bland de sämre i hela backuppsättningen enligt mig.
Säger som sagt inte att han är dålig, men jag har väldigt svårt att se storheten i honom som alla andra på forumet.
Vad exakt är dåligt med hans skott. Att han träffar ben ibland i PP? Well guess what, sånt händer och kommer forsätta hända då och då. Så länge vi har den här procenten på vårt PP och Nisse fortsätter leverera, så klagar jag inte. Trodde jag var mr glaset halvtomt. Vem skjuter bättre? Timmy? Holm? SAM? Arnesson? Norell? Lidström? Sam hade skjutit bra om han kunde välja läge, samt sikta åtminstone okej. Lidström har ett bra skott. Borde skjuta oftare! Övriga? Njaa du måste skämta?
Så pass. Så det känns hopplöst för dig, men vi som tvingas läsa dina insiktsfulla påståenden om att jag helst vill värva tandlösa och IQ-befriade kanadesare till laget samtidigt som vi skall argumentera mot hypotetiska förhållanden om våra spelarlån som du "har hört", ja vi är nu fulla av hopp och debattglädje.Manijock skrev: Jisses suttit i närheten av en snubbe på Hovet som mycket väl skulle kunna vara du. Isåfall känns denna diskussion allt mer hopplös!
Vidare gör du konstant en mycket märklig koppling mellan hålla med jockmaniac och nivå på vederbörandes inlägg. Håller man med jockmaniac så håller inlägget hög nivå, om inte så är nivån låg.
Man får ju inte direkt bilden av det sitter en supersympatisk person bakom ditt nick.
-daniel- skrev:Det är möjligt, helst hade jag velat haft bägge (men inser det naturligtvis är omöjligt). Men håller helt med dig att framförallt defensiven skulle må bra av en riktig general.Kall-El skrev: Bra att truppen breddas, det behövs verkligen, men hade det inte varit mer akut att få in en defensivt tyngre och styggare back?
Vad jag gillar här är att vi tar in en kille som bevisligen tidigare producerat framåt i den här serien, har en bra ålder där han fortfarande vill utvecklas. Det är liksom ingen transatlantchansning. Jag är ganska trygg med att Jakobs kommer göra ett bra jobb i DIF.
Men som någon skrev ovan, hur ser det ut här...är både Jakobs & Hagelin till 100% DIF spelare säsongen ut? Lagom roligt om de plockas bort i en eventuell kvalserie för att LIF eller LHC befinner sig i samma serie. Detta måste redas ut!
Vet inte om det krävs just en general till defensiven, men gärna en helst två slipade defensiva backar som kan hålla rent framför mål i varsina backpar. Spelare som vet hur det är att spela i Allsvenskan och alltid går in och gör sitt jobb.
Däremot håller jag med dig om att det är bra att vi plockar in spelare som är i rätt ålder ( 25-30 ) samt att de har ordentligt med rutin från serien ifråga kombinerat med att de faktiskt lyckats i densamma dessutom.
Däremot är jag fortsätt lätt tveksam till om en liten målskytt är vad detta lag behöver när det kommer till spelartypen. En center, back och även målvakt hade helt klart känns mer angeläget enligt mig. Ställer mig alltså liten frågande till om denna spelare är en sådan som ha förmågan att höja sin omgivning eller om han är "väldigt beroende" av sin omgivning för att lyckas.
Är det avslutningsvis för mycket att hoppas på att killen är bra på straffar för till straffläggning verkar vi ju ta oss i typ 25% av våra matcher minst och ännu har vi inte lyckats få fram en enda pålitlig skytt.
Jag tyckte debatten med dig var intressant i början. Helt klart, jag lovar! Men sen började du med någon konstig fixering som gjorde att jag(och många fler om jag förstått det hela rätt) började undra om du är allvarlig. Sen blev jag orolig över att det faktiskt är så som du säger. Vet att många tyckte jag överdrev gällande en viss nr 26 förr i världen vilket gjorde att jag, inte helt allvarligt alla gånger, tryckte på det lite extra i mina inlägg. När jag inte var allvarlig petade jag in en liten gubbe bakom. Men du verkar ju faktiskt vara allvarlig. Vilket gör mig fundersam, men du behöver inte oroa dig, ska försöka att inte argumentera med dig i fortsättningen om du tar illa upp. Inte min mening, det handlar ju trots allt bara om ett nick på ett forum!sensei skrev:Så pass. Så det känns hopplöst för dig, men vi som tvingas läsa dina insiktsfulla påståenden om att jag helst vill värva tandlösa och IQ-befriade kanadesare till laget samtidigt som vi skall argumentera mot hypotetiska förhållanden om våra spelarlån som du "har hört", ja vi är nu fulla av hopp och debattglädje.Manijock skrev: Jisses suttit i närheten av en snubbe på Hovet som mycket väl skulle kunna vara du. Isåfall känns denna diskussion allt mer hopplös!
Vidare gör du konstant en mycket märklig koppling mellan hålla med jockmaniac och nivå på deverbörandes inlägg. Håller man med jockmaniac så håller inlägget hög nivå, om inte så är nivån låg.
Man får ju inte direkt bilden av det sitter en supersympatisk person bakom ditt nick.