sensei skrev:Vad kommer att bli den avgörande skillnaden med just denna version av blygsamma lättviktsforwards som laget redan är fyllt av? Har väldigt låga förhoppningar.
Ont att möta Djurgå'r, ja det gör ont att möta Djurgår'n, ont att möta Djuuurgår'n..
Ja det här är verkligen en så osexig värvning man kan komma, känns som någon blandning av Matte Carlsson och Mattias Guter.
Synd att vi inte lärt oss att det behövs kraft och attityd i denna ligan, dessum har vi redan nog med lätta ''lirare'' till forwards som har en tendens att fastna i sarghörnen allt som oftast..
Du tror inte anledningen till att det känns som att vi fastnar i hörnen hela tiden beror på något annat än vikt?
Tja, du tror ju att bristen på framgångar i vårt lättviktslag beror på något häxliknande ockult fenomen och "tyngden av skölden", ett nytt fenomen som inte har funnits tidigare skall tilläggas.
Laget är ju så felbalanserat att det är skrattretande. Hur tror du ärligt talat, att en till av samma spelartyp som vi redan fyllt laget av skulle gjort någon skillnad senast mot almtuna?
En sak att tro på något, men att banka huvudet mot samma träd om och om igen, det är ju bara för mycket. Challe skulle givetvis ha gjort något annorlunda med halva säsongens facit i hand.
Dessutom verkar Challe vara lite förvirrad. Först kommer Kalus in med en förklaring att vi behöver kraft och ytor. När det sedan skiter sig så glöms det bort så tar vi lite av det som dyker upp, trots att detta har förklarats med lugnande ord som att det kommer finnas bra spelare på marknaden framöver och behålla is i magen.
Jag känner lukten av en desperat opportunist i vår sportchef snarare än lugn och objektiv analys av vad fan det egentligen är vi behöver för att ha minsta chans att ens ta oss till kvalserien.
Ser ingen potential av frälsare/katalysator/energi/effekt/etc alls i denna värvning, men som vanligt hoppas jag att jag har fel när jag är måttligt hoppfull.
Kall-El skrev:
Bra att truppen breddas, det behövs verkligen, men hade det inte varit mer akut att få in en defensivt tyngre och styggare back?
Det är möjligt, helst hade jag velat haft bägge (men inser det naturligtvis är omöjligt). Men håller helt med dig att framförallt defensiven skulle må bra av en riktig general.
Vad jag gillar här är att vi tar in en kille som bevisligen tidigare producerat framåt i den här serien, har en bra ålder där han fortfarande vill utvecklas. Det är liksom ingen transatlantchansning. Jag är ganska trygg med att Jakobs kommer göra ett bra jobb i DIF.
Men som någon skrev ovan, hur ser det ut här...är både Jakobs & Hagelin till 100% DIF spelare säsongen ut? Lagom roligt om de plockas bort i en eventuell kvalserie för att LIF eller LHC befinner sig i samma serie. Detta måste redas ut!
sensei skrev:Dessutom verkar Challe vara lite förvirrad. Först kommer Kalus in med en förklaring att vi behöver kraft och ytor. När det sedan skiter sig så glöms det bort så tar vi lite av det som dyker upp, trots att detta har förklarats med lugnande ord som att det kommer finnas bra spelare på marknaden framöver och behålla is i magen.
Jag känner lukten av en desperat opportunist i vår sportchef snarare än lugn och objektiv analys av vad fan det egentligen är vi behöver för att ha minsta chans att ens ta oss till kvalserien.
Ser ingen potential av frälsare/katalysator/energi/effekt/etc alls i denna värvning, men som vanligt hoppas jag att jag har fel när jag är måttligt hoppfull.
Vi har ju för i helvete redan ersatt Kalus med Nyberg, Hagelin och till viss del Dahlström. Vi behövde en målskytt/målskytt som fan för att kunna vara med om kvalserie-kampen och ta oss vidare ur där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei skrev:Vad kommer att bli den avgörande skillnaden med just denna version av blygsamma lättviktsforwards som laget redan är fyllt av? Har väldigt låga förhoppningar.
Ont att möta Djurgå'r, ja det gör ont att möta Djurgår'n, ont att möta Djuuurgår'n..
Ja det här är verkligen en så osexig värvning man kan komma, känns som någon blandning av Matte Carlsson och Mattias Guter.
Synd att vi inte lärt oss att det behövs kraft och attityd i denna ligan, dessum har vi redan nog med lätta ''lirare'' till forwards som har en tendens att fastna i sarghörnen allt som oftast..
Du tror inte anledningen till att det känns som att vi fastnar i hörnen hela tiden beror på något annat än vikt?
Tja, du tror ju att bristen på framgångar i vårt lättviktslag beror på något häxliknande ockult fenomen och "tyngden av skölden", ett nytt fenomen som inte har funnits tidigare skall tilläggas.
Laget är ju så felbalanserat att det är skrattretande. Hur tror du ärligt talat, att en till av samma spelartyp som vi redan fyllt laget av skulle gjort någon skillnad senast mot almtuna?
En sak att tro på något, men att banka huvudet mot samma träd om och om igen, det är ju bara för mycket. Challe skulle givetvis ha gjort något annorlunda med halva säsongens facit i hand.
Jag tror att bristen sitter i huvudet på spelarna jaa. Jag är inte någon sorts voodoo-anhängare men jag tror på att tyngden av favoritskap fortfarande sinkar våra spelare. Djurgården är inte Karlskrona, Bik eller något annat randomiserat bondlag, nej man är en storklubb precis som Jens själv säger i intervjun. Hur hanterar man då detta på bästa sätt frågar du? Bra fråga sensei, nej svaret ligger inte i att ta in talanglösa testosteronberg med attitydproblem. Svaret ligger i att ta in spelare som gillar att avgöra matcher, spelare som gillar att synas och som gillar strålkastaren. Sen för att citera Magnutz, en stor skopa tålamod. Nu säger jag inte att Jens är en sådan spelare som jag beskriver ovan, men det jag sett av honom som ändå är en hel del så är han åt det hållet. Svaret får vi inte förrän vi ser hur han agerar när han väl har tröjan på sig. (Nej jag tror inte att förbannelsen sitter i själva tyget utan snarare vad den representerar. FÖR ATT VARA ÖVERTYDLIG)
Det vi vet är att det är en kunnig spelare som alltid levererat poäng på den här nivån förut. Men "tyvärr" så saknar han utvisningsminuter sensei. Men en liten tröst för dig, han har en bror, Jeff Jakobs, som för inte så länge sedan åkte på en lång avstängning efter att ha slagit ner en domare. Kanske faller dig mera i smaken?
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-02 17:04:24, redigerad totalt 1 gånger.
sensei skrev:Dessutom verkar Challe vara lite förvirrad. Först kommer Kalus in med en förklaring att vi behöver kraft och ytor. När det sedan skiter sig så glöms det bort så tar vi lite av det som dyker upp, trots att detta har förklarats med lugnande ord som att det kommer finnas bra spelare på marknaden framöver och behålla is i magen.
Vi har ju för i helvete redan ersatt Kalus med Nyberg, Hagelin och till viss del Dahlström. Vi behövde en målskytt/målskytt som fan för att kunna vara med om kvalserie-kampen och ta oss vidare ur där.
Robin och Hagelin är ju lån.....!!!!!! Hade vi istället säkrat en/båda av dem över säsongen så hade det vart en annan sak.
Sällan DIF haft så många brunkare i ett lag, så begriper fortfarande inte vad du är ute efter. Eller jo, en NHL-star spelare som både tacklas, åker skridskor snabbt, har OK spelsinne samt gör mål. Men sensei, det är dags att vakna och inse att dessa spelare väljer andra ligor.
Undrar fortfarande alltså om du verkligen är seriös med dina åsikter?
Robin och Hagelin är ju lån.....!!!!!! Hade vi istället säkrat en/båda av dem över säsongen så hade det vart en annan sak.
Nyberg är inte ett lån och nu verkar det som att Hagelin lånas till oss för resten av säsongen. Ja, tills vidare i alla fall.
?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-01-02 17:17:41, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.