Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag tar för givet att man sätter Jakobs i en förstakedja med Jocke & Sörensen. Kommer bli riktigt bra tror jag.
-
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Vi behöver inte göra en stor debatt av det eftersom det delvis är off topic.
Men det finns en del rätt schyssta saker som MrMadhawk.se kunnat släppa först.
Vic Bartley till DIF. Markus Ljungh till DIF, Huddingetrion till DIF, Stefan Nyman till DIF (Ja, det var en här på forumet som knäckte tanken på det, vet), när Challe avgick förra hösten, Nils Andersson valde mellan DIF och Malmö, Johan Mattsson till DIF...
Ta det inte som skryt. Jag vill bara svara upp att jag skulle ha ett dåligt track record.
Och ja, jag vet Kim Johnson-grejen

Jag brukar skita i vad som skrivs på forum.
Men DIF (tillsammans med Björklöven) har forum med bra skribenter och kunnigt folk. Därför vill jag gärna stå upp lite för mig själv.
Kul att denna satt. Var rätt säker från det att jag hörde slutförhandlingarna på nyår.
Tror Jakobs blir en maskin i Djurgården. Nu blir ni ruskigt farliga. Kan vara pusselbiten som saknats!
- Jim Morrison
Du är grym Johan. Saker kan spricka i sista sekund, det vet alla. Ta inte åt dig.Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Vic Bartley till DIF. Markus Ljungh till DIF, Huddingetrion till DIF, Stefan Nyman till DIF (Ja, det var en här på forumet som knäckte tanken på det, vet), när Challe avgick förra hösten, Nils Andersson valde mellan DIF och Malmö, Johan Mattsson till DIF...
Ta det inte som skryt. Jag vill bara svara upp att jag skulle ha ett dåligt track record.
Men DIF (tillsammans med Björklöven) har forum med bra skribenter och kunnigt folk. Därför vill jag gärna stå upp lite för mig själv.
Kul att denna satt. Var rätt säker från det att jag hörde slutförhandlingarna på nyår.
Tror Jakobs blir en maskin i Djurgården. Nu blir ni ruskigt farliga. Kan vara pusselbiten som saknats!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vad kommer att bli den avgörande skillnaden med just denna version av blygsamma lättviktsforwards som laget redan är fyllt av? Har väldigt låga förhoppningar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Man KAN inte få sparken från ett hockeylag i den vanliga bemärkelsen. Spelarna har kontrakt och klubbarna är skyldiga att fullgöra sin del av dem, d v s betala pengar till spelarna, oavsett om de spelar eller inte. Så det är inget typo, utan mer så att media har beskrivit det på fel sätt från början.Bengan08 skrev:Snyggt noterat, det tänkte jag inte ens på själv. Helt orimligt att han endast blir utlånad då han faktiskt fick sparken från Leksand. Måste vara ett "typo"mb81 skrev:Står lånas ut i aftonbladet. Han fick väl kicken från Leksand?
Det som känns bra förutom att han är en riktigt bra spelare på allsvensk nivå är att han borde inte vara så fruktansvärt dyr då han får(eller fått en engångsbetalning) lön från leksand.
Kommer få tre bra offensiva kedjor nu!
Jakobs hade runt 90 000 i månaden i Leksand (vilket låter sjukt mycket, men är runt snittet för en SHL-spelare numera). Har dock ingen aning om hur stor del av det ni tar, så det säger väl inte så mycket egentligen.
Tror att det kan bli bra för Jakobs i DIF. Han har mycket hockey i sig, men fick aldrig till det i Leksand, vilket säkert till stor del berodde på omgivningen. Han hade kunnat bli bra i förstakedjan med Ryno och Micke Johansson, men i andrakedjan har ingen lyckats överhuvudtaget i Leksand i år.
Känns givetvis lite jobbigt att släppa honom till en trolig KS-motståndare, men man kan inte sitta och klämma på spelare man inte vill ha för att ingen annan ska få dem.
Johan, lyssna inte på gnällspikarna. Det finns inte många journalister jag har respekt för ska sägas, klassar dig dock som en oerhört vass sådan. Det är du, Marie Hallman och några till som jag är grymt imponerad av. Silly Season heter silly av en anledning, vi vet alla att saker och ting spricker åt höger och vänster. Tror ingen normal förväntar sig att du ska vara någon jävla spågumma som plockar 100% av allting. Kämpa på!Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
sensei: Vem klassar du som lättviktsforward? Saviano som kanske är lagets bästa forecheckare? Sörensen, som kanske är den tillsammans med Ljungh som tagit störst kliv inviduellt? Lättvikt? Huddingetrion? Joo dem ger jag dig, dessa är dock inga som ska leverera till denna säsong det tror jag du förstår. Förstår inte ditt tänk någonstans. Blygsamma? Man kan väl ändå vara en produktiv fartfylld spelare utan att vara blygsam? Eller är det kilopriset som avgör det också? Snälla ta in en sumobrottare och låt honom stå vid sargkanten några sekunder varje period så vi får tyst på sensei tjat om kilon någon jävla gång...
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-02 16:32:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Du är den jag alltid litar mest på när det gäller rykten om spelare som snart är klara för olika klubbar och du gör ett grymt jobb. Kul att du fick in denna också.Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Nu jäklar kanske vi kan börja klättra igen

"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Helt ärligt så känns det inte som om att ni kommer spela i KS i år. 13 poäng ner med 19 matcher att spela, det känns inte så troligt. Jag hoppas att Jakobs kan hjälpa oss till KS, han känns som en typ som Saviano och förhoppningsvis så kan han lyfta en hel kedja och snitta en poäng per match.Leksand skrev:Känns givetvis lite jobbigt att släppa honom till en trolig KS-motståndare, men man kan inte sitta och klämma på spelare man inte vill ha för att ingen annan ska få dem.
Inte sett någonting av honom om jag ska vara ärlig, hur är han i PP?
- diftobbe89
Ont att möta Djurgå'r, ja det gör ont att möta Djurgår'n, ont att möta Djuuurgår'n..sensei skrev:Vad kommer att bli den avgörande skillnaden med just denna version av blygsamma lättviktsforwards som laget redan är fyllt av? Har väldigt låga förhoppningar.
Ja det här är verkligen en så osexig värvning man kan komma, känns som någon blandning av Matte Carlsson och Mattias Guter.
Synd att vi inte lärt oss att det behövs kraft och attityd i denna ligan, dessum har vi redan nog med lätta ''lirare'' till forwards som har en tendens att fastna i sarghörnen allt som oftast..
Spela fult
- MarcusDaze
"Djurgården hyr Jens Jakobs av Leksand resten av säsongen. Sedan tidigare hyrs även Joakim Hagelin av Linköping och det har möjliggjorts av Djurgårdshjälpen och andra externa finansiärer."
Detta betyder alltså att Jens och Joakim är våra resten av säsongen oavsett om LHC eller LIF lirar i en potentiell kvalserie mot oss?
Detta betyder alltså att Jens och Joakim är våra resten av säsongen oavsett om LHC eller LIF lirar i en potentiell kvalserie mot oss?
Haha, det är som vanligt, ingen tackar en när man har rätt, utan kommer bara ihåg när det spricker.Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Du tror inte anledningen till att det känns som att vi fastnar i hörnen hela tiden beror på något annat än vikt?diftobbe89 skrev:Ont att möta Djurgå'r, ja det gör ont att möta Djurgår'n, ont att möta Djuuurgår'n..sensei skrev:Vad kommer att bli den avgörande skillnaden med just denna version av blygsamma lättviktsforwards som laget redan är fyllt av? Har väldigt låga förhoppningar.
Ja det här är verkligen en så osexig värvning man kan komma, känns som någon blandning av Matte Carlsson och Mattias Guter.
Synd att vi inte lärt oss att det behövs kraft och attityd i denna ligan, dessum har vi redan nog med lätta ''lirare'' till forwards som har en tendens att fastna i sarghörnen allt som oftast..
- -daniel-
Härlig värvning, hoppas det kommer bli bra. Förstår dock inte situationen med Hagelin, blir han också kvar resten av säsongen?
- -daniel-
Äh bry dig inte om pulverapan - han är alltid ute efter dig. Vi andra uppskattar din blogg, keep up the good work!Johan Svensson skrev:Det känns lite "tråkigt" eller vad man ska säga att behöva ta emot ett sådant påhopp. Känns väldigt personligt, då jag alltid, ALLTID jobbar för att inte sprida en massa skit.pulverapa skrev:Då får vi se om han förbättrar sitt track record nu då... Har ju inte varit på topp hittills när det gäller DIF.
Han har inte fått spela något PP. Överhuvudtaget har han fått en rätt styvmoderlig behandling. Flyttats runt i kedjorna och varit bänkad, trots att många andra spelare också varit dåliga. Det får en förstås att gissa att något annat ligger bakom, men det är bara spekulationer.Axel_K skrev:Helt ärligt så känns det inte som om att ni kommer spela i KS i år. 13 poäng ner med 19 matcher att spela, det känns inte så troligt. Jag hoppas att Jakobs kan hjälpa oss till KS, han känns som en typ som Saviano och förhoppningsvis så kan han lyfta en hel kedja och snitta en poäng per match.Leksand skrev:Känns givetvis lite jobbigt att släppa honom till en trolig KS-motståndare, men man kan inte sitta och klämma på spelare man inte vill ha för att ingen annan ska få dem.
Inte sett någonting av honom om jag ska vara ärlig, hur är han i PP?
Visst är det skönt med 13 pinnar ner, men vi ligger mer eller mindre exakt till som ni gjorde den säsongen ni åkte ur, så det kan gå fort. AIK tror jag dock att vi kommer ha efter oss. Där luktar det väldigt, väldigt mycket KS nu.