Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
MadHawk brukar sällan ha fel. Jakobs klar imorgon är även min gissning.
hahaha kanon då slipper jag se dum ut ifall det INTE blir så. Nu verkar även Aftonbladet ha fått korn1962FenderStrat skrev:MadHawk brukar sällan ha fel. Jakobs klar imorgon är även min gissning.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8110802.ab
Står lånas ut i aftonbladet. Han fick väl kicken från Leksand?
Det som känns bra förutom att han är en riktigt bra spelare på allsvensk nivå är att han borde inte vara så fruktansvärt dyr då han får(eller fått en engångsbetalning) lön från leksand.
Kommer få tre bra offensiva kedjor nu!
Det som känns bra förutom att han är en riktigt bra spelare på allsvensk nivå är att han borde inte vara så fruktansvärt dyr då han får(eller fått en engångsbetalning) lön från leksand.
Snyggt noterat, det tänkte jag inte ens på själv. Helt orimligt att han endast blir utlånad då han faktiskt fick sparken från Leksand. Måste vara ett "typo"mb81 skrev:Står lånas ut i aftonbladet. Han fick väl kicken från Leksand?
Med alla friska skulle vi kunna spela typ såhär med Jakobs
Sörensen-Eriksson-Jakobs
Saviano-Johner-Kruger
Heinerö/Hagelin-Ljungh-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Nyberg och Kalin som extraforwards
Svårt att se att Dahlström blir kvar på lån när Guter och Heinerö kommer tillbaka från skador.
Sörensen-Eriksson-Jakobs
Saviano-Johner-Kruger
Heinerö/Hagelin-Ljungh-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Nyberg och Kalin som extraforwards
Svårt att se att Dahlström blir kvar på lån när Guter och Heinerö kommer tillbaka från skador.
-
En stabil back nu och vi har absolut en trupp för Kvalserien! Denna värvning känns riktigt bra. I Allsvenskan producerar grabben 1p/match vilket ingen av våra klarat av hittills under denna tragiska period.
Roligt som fan!
Roligt som fan!

- Jim Morrison
Jakobs står med i truppen på swehockey.se i alla fall...
http://stats.swehockey.se/Teams/Info/Te ... r/3906#DIF
#42.
#42.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jim Morrison skrev:Jakobs står med i truppen på swehockey.se i alla fall...
#42.
Då är det klart bara att man inte hunnit gå ut med det officiellt, vilka sopor! Samma sak var det med Kalus ju, kom upp på swehockey innan det annonserades.
EDIT: fick det precis bekräftat av en anonym källa att han är spelklar imorgon redan.
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Tar vi in Jens Jakobs för Djurgårdshjälpens insamling?
Annars borde vi nu satsa varenda krona därifrån på en hårdför back.
Eller målvakt.
Vi närmar oss kvalserien (ok då, två månader dit
) och ligger si så där i tabellen.
Fortsätter detta ras som varit sista tiden kanske vi inte ens tar oss till förkval.
Borde vi inte få in nån spelare snart som kan hjälpa oss ta oss till kvalet för de pengarna?
Sparar vi DH pengar till kvalserien och sen inte ens tar oss dit, känns det lite surt för många bidrog väl till insamlingen för att kunna se en spelare som kan bidra den här säsongen och inte nästa. Eller har jag fel?
Annars borde vi nu satsa varenda krona därifrån på en hårdför back.
Eller målvakt.
Vi närmar oss kvalserien (ok då, två månader dit

Fortsätter detta ras som varit sista tiden kanske vi inte ens tar oss till förkval.
Borde vi inte få in nån spelare snart som kan hjälpa oss ta oss till kvalet för de pengarna?
Sparar vi DH pengar till kvalserien och sen inte ens tar oss dit, känns det lite surt för många bidrog väl till insamlingen för att kunna se en spelare som kan bidra den här säsongen och inte nästa. Eller har jag fel?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Står ju på hemsidan att han hyrs av Leksand.. hur fan funkar det då han sparkades därifrån?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han har väl inte fått sparken egentligen? Han har ju fortfarande kontrakt. Men vi betalar väl en liten summa så att Leksands kostnad blir mindre.
Avskaffa tre mot tre.
Likadant som i gör med Hagelin alltså! Intressant!
Hur fungerar det när man hyr? Leksand&LHC kan inte ta tillbaka dem när som helst antar jag?
Hur fungerar det när man hyr? Leksand&LHC kan inte ta tillbaka dem när som helst antar jag?
Jaha okej. konstigt då Matt Fornataro också "sparkades" och Västerås kontrakterade ju honom på 1+1 (resten av säsongen +1).Mattias_87 skrev:Han har väl inte fått sparken egentligen? Han har ju fortfarande kontrakt. Men vi betalar väl en liten summa så att Leksands kostnad blir mindre.
Vad är det för skillnad när man hyr / lånar spelare? Eller innebär det samma sak bara att man beskriver det olika?
7/4-2014
Tackar för en smaskig värvning för en gångs skull. Inte någon kleti pleti som ska in och "gnugga", utan en spelare som faktiskt har lite tanke och kunnande bakom sitt agerande. En spelskicklig smart spelare! Precis vad vi behöver i nuläget även om jag naturligtvis är orolig för att samma sjuka ska drabba Jens som drabbar alla duktiga spelare som kommer hit. Det vill säga, att grabben helt plötsligt blir "oduktig"...