Bästa värvningen som finns tillgänglig. Han har levererat i mediokra klubbar i allsvenskan förr, vass skridskoåkare, vass teknik och även en bra straffskytt. Sådant har vi inte gott om. Ska definitivt gå in i en leading line och ska spela powerplay. Tror på Jens!
Dock så väger våran sköld oerhört tungt så förvånar mig inte om han likt alla andra värvningar vi gör kommer falla ihop som ett korthus på Hovet. Djurgården, klubben som gör alla duktiga hockeyspelare till amatörer!
Lider med sensei som klart föredragit en tandlös kanadensare med vikingaskägg som kan dra upp våra utvisningsminuter... Kan nog inte förvänta oss att Jakobs kommer kasta handskarna i onödan tyvärr!
Manijock skrev:Dock så väger våran sköld oerhört tungt så förvånar mig inte om han likt alla andra värvningar vi gör kommer falla ihop som ett korthus på Hovet. Djurgården, klubben som gör alla duktiga hockeyspelare till amatörer!
Antagligen därför våra bra juniorer blir väldigt bra när de lämnar.
Jag tycker vi behöver en som Jakobs, man kan alltid göra fler mål framåt! Dock så skulle jag vilja ha en back också.
Manijock skrev:Bästa värvningen som finns tillgänglig. Han har levererat i mediokra klubbar i allsvenskan förr, vass skridskoåkare, vass teknik och även en bra straffskytt. Sådant har vi inte gott om. Ska definitivt gå in i en leading line och ska spela powerplay. Tror på Jens!
Dock så väger våran sköld oerhört tungt så förvånar mig inte om han likt alla andra värvningar vi gör kommer falla ihop som ett korthus på Hovet. Djurgården, klubben som gör alla duktiga hockeyspelare till amatörer!
Lider med sensei som klart föredragit en tandlös kanadensare med vikingaskägg som kan dra upp våra utvisningsminuter... Kan nog inte förvänta oss att Jakobs kommer kasta handskarna i onödan tyvärr!
Precis, vi fortsätter den mycket framgångsrika taktiken så här långt -- att ha mindre, timida och disciplinerade spelare som gör att vi vinner fairplay-ligorna istället för seriemässiga framgångar. Alltid nått!
Manijock skrev:Bästa värvningen som finns tillgänglig. Han har levererat i mediokra klubbar i allsvenskan förr, vass skridskoåkare, vass teknik och även en bra straffskytt. Sådant har vi inte gott om. Ska definitivt gå in i en leading line och ska spela powerplay. Tror på Jens!
Precis, vi fortsätter den mycket framgångsrika taktiken så här långt -- att ha mindre, timida och disciplinerade spelare som gör att vi vinner fairplay-ligorna istället för seriemässiga framgångar. Alltid nått!
Vi har problem att göra mål och tar in en kille med bra track record från allsvenskan men som inte fått ut det på SHL-nivå. Vad är problemet? Den här värvningen påminner ju om Saviano-värvningen. Det blev ju rätt lyckat. Trots att Saviano inte är stor och stark. Saviano är ju en av våra bästa spelare på att forechecka trots sin längd.
Vi har problem att göra mål och tar in en kille med bra track record från allsvenskan men som inte fått ut det på SHL-nivå. Vad är problemet? Den här värvningen påminner ju om Saviano-värvningen. Det blev ju rätt lyckat. Trots att Saviano inte är stor och stark. Saviano är ju en av våra bästa spelare på att forechecka trots sin längd.
Mm verkligen katastrof. Man kan ju undra hur Challe tänker! Värva spelskickliga spelare när det finns massa klubblösa dårar vi kan ta in.
Pudelns kärna kretsar ju kring hur vi skall förbättra läget, och i min värld är det ingen tvekan om att det är spelartyper som Robin och Hagelin som behövs för att lagmaskinen skall funka bättre. Det har ju sett förbannat mycket bättre ut stundtals, speciellt med Bobo också på plats.
Nu känns det som vi skiter i det, försöker inte värva någon av dessa spelartyper utan kör istället vidare och utökar med ännu fler lättviktsforwards.
Sen när individerna inte presterar i ett obalanserat och för snällt lättviktslag så hänvisas det till psykologi, häxkonst och "tyngden" av att spela i DIF..
absolut ingen spelare man skulle säga nej till. klart bättre än många spelare vi har idag. så jag skulle välkommna Jens och tror han kan bidra med mycket, även om jag gärna skulle se en ny tränare, en klasskeeper, samt en riktigt stabil back också.
Jag drömde inatt att Challe hade lyckats låna in sex forwards från NHL. Jussi Jokinen och Pascal Dupuis var två av dom. Det stora namnet var dock Martin St Louis. Han ville dock inte komma hit så dom skickade någon annan snubbe som var stor och fet, men han hette i alla fall Martin St Louis också. Han var förvånansvärt bra på hockey. Minns inte vilka dom sista tre spelarna var.
Om man inte hör något om Jakobs resterande del av veckan så kanske man kan börja fundera, men det brukar ju ta lite tid med kontraktsskrivning osv. DIF vill ju garanterat inte gå ut med något innan det är helt klart med underskrift på ett kontrakt, för att slippa liknande pinsamheter som hänt i andra klubbar...
-daniel- skrev:Om man inte hör något om Jakobs resterande del av veckan så kanske man kan börja fundera, men det brukar ju ta lite tid med kontraktsskrivning osv. DIF vill ju garanterat inte gå ut med något innan det är helt klart med underskrift på ett kontrakt, för att slippa liknande pinsamheter som hänt i andra klubbar...
Litet bättre, litet långsammare...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree skrev:Om det enligt Galenhöken bara återstod detaljer med Jakobs i förrgår så borde ju den ha varit klar nu! Eller?
Kan ju gått åt helvete också.
självklart kan det ha gjort det, men jag har twitterchattat lite med Galenhöken och han va faktiskt villig att sätta pengar på att DIF skulle ro i hamn detta. Så därför ska ni få årets första supergissning. Jag tror att han kommer att presenteras imorgon men inte spela förrän på måndag. Detta pga att hans moderklubb tillika konkurent Mora redan har erbjudit honom ett långtidskontrakt som han har tackat nej till. Därför tror jag att det är lite känsligt att redan lira bortamatchen mot Mora imorgon.