Efter 31 spelade matcher är vi 5:a i HA, ska man gråta eller glädjas av den placeringen?
21 matcher kvar till full omgång, sist hamnade vi 5:a, resten är historia.. Vad talar för att Djurgården hamnar i SHL 2014/15? Det första de kan göra för att nå dit är att låna in Owuya när det väl drar ihop sig. Han höll tätt ikväll, grattis till han!
Det är först efter Berlin som jag förstått hur svårt det är att gå upp igen;
Vi har försökt bygga ett SHL-lag med allsvenska spelare, medan våra konkurrenter har byggt allsvenska lag med allsvenska spelare. Vi har fått ett lag som spelar hyfsat jämnt med med bra, speförande lag som JYP och Luleå, men som också har problem med rätt kassa lag som Almtuna.
Följaktligen skulle vårt "allsvenska SHL-lag" nog besegra de två sämsta SHL-lagen och därmed klara sig bra i en kvalserie, men tar vi oss dit med vårt spel?
Kanske det är bättre att göra som de andra; ha en enkel grovarbetartrupp som tar oss itill KS och några veckor desförinnan kryddar man den med lite spets?
Efter 31 spelade matcher är vi 5:a i HA, ska man gråta eller glädjas av den placeringen?
21 matcher kvar till full omgång, sist hamnade vi 5:a, resten är historia.. Vad talar för att Djurgården hamnar i SHL 2014/15? Det första de kan göra för att nå dit är att låna in Owuya när det väl drar ihop sig. Han höll tätt ikväll, grattis till han!
Vi är på en förväntad placering enligt mig.
Jag var inte imponerad av laget innan säsongen och ser ljusare på laget ju längre säsongen går. Trodde vi kunde få problem att nå top 7 faktiskt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Man ska inte stirra sig blind på tabellen att DIF ligger på en 5:e plats. Det läskiga är att det är lika många poäng ner till det tredje sämsta laget som det är till de tre bästa. Men det är det som är förtjusningen med tre-poäng system att det kan gå fort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Hur länge dröjer det innan liknande budskap placeras vid Hovet?
Det SSK upplever nu är historia. Så dåligt har det aldrig gått. 8 p upp över strecket med typ 20 matcher kvar. Det är nästintill omöjligt att ta in, så tillvida de inte kör en 4-5 raka vinster nu, men det är känns ganska osannolikt. Jag jobbar i Södertälje på ett hockeytokigt ställe och det är väldigt deppigt här just nu. Våran situation framkallar inte en avgå alla känsla, i alla fall inte hos mig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hur tänkte du nu? Topp 7 är de lag som ligger först. De sju lagen bakom är de som ligger sista. Så just nu är det Björklöven som ligger först bland lagen som ligger sist!
Senast redigerad av Axel_K den 2013-12-31 11:20:17, redigerad totalt 1 gånger.
Axel_K skrev:
Hur tänkte du nu? Topp 7 är de lag som ligger först. De sju lagen bakom är de som ligger sista. Så just nu är det Björklöven som ligger först bland lagen som ligger sist!
Sett till poängen är det bara fyra lag i tätklungan. Vi ligger först bland förföljarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Viktory skrev:Att vi "bara" har åtta poäng samt en extramatch upp till kvalserieplats är ändå över förväntan med tanke på hur dåligt det sett ut stundtals...
Vi brukar bli bättre mot slutet av säsongen! Så hoppet lever. Vi har vår formtopp kvar. Bara den kommer snart...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Viktory skrev:Att vi "bara" har åtta poäng samt en extramatch upp till kvalserieplats är ändå över förväntan med tanke på hur dåligt det sett ut stundtals...
Vi brukar bli bättre mot slutet av säsongen! Så hoppet lever. Vi har vår formtopp kvar. Bara den kommer snart...
Det SSK upplever nu är historia. Så dåligt har det aldrig gått. 8 p upp över strecket med typ 20 matcher kvar. Det är nästintill omöjligt att ta in, så tillvida de inte kör en 4-5 raka vinster nu, men det är känns ganska osannolikt. Jag jobbar i Södertälje på ett hockeytokigt ställe och det är väldigt deppigt här just nu. Våran situation framkallar inte en avgå alla känsla, i alla fall inte hos mig.
Va? SSK ligger sist med 8 poäng upp till strecket ovanför negativt kval. Hur tänkte du?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Va? SSK ligger sist med 8 poäng upp till strecket ovanför negativt kval. Hur tänkte du?
Ok, det är bara en i raden av listor. Sedan kan säkert några i DIF bättre.
Men till alla som tycker vi underpresterar och borde ligga högre upp i tabellen så kan detta vara nödvändig läsning för att balansera upp tillvaron. En del är riktigt enögda och bedömer endast spelare och namn i DIF. Att det finns betydligt bättre spelare i övriga lag har en del inte insett.
Så, håll till godo, Och Gott nytt år på er alla kära Djurgårdare.