Du har hamnat rätt. I förlusttrådar på detta forum har vi flertalet av dem. Men som tur är finns även de som tycker annorlunda. Medgångare finns tyvärr i alla klubbar.Boeman skrev:Att folk nu slutar att gå på hockeyn och följa laget är en katastrof.
Laget ligger på övre halvan och har alla möjligheter i världen, det är nu laget behöver som mest stöd och om inte ens de mest enögda supportrarna tror på laget vem ska då göra det?
vänder man laget ryggen nu behöver man aldrig komma tillbaka. Det är ju nu man vill vara med och vända på skeppet. Inte vara den som kommer med svansen mellan benen när det går bra sen.
Aik var nere i ettan och vände, pga att man aldrig gav upp, leksand var borta från es i 6-7 år men alla fortsatte att stödja laget och gå på matcherna trots att alla sa att dom inte kommer gå upp igen. Malmö har varit utan kvalserie 4-5 år i rad nu och supportrarna är nästan mer hängivna än någonsin.
Dom lagen har haft betydligt tuffare motgångar och fått lida betydligt mera så att måla fan på väggen nu och sluta bry sig borde inte klä någon som kallar sig Djurgårdare. De är nu man ska knyta näven och visa upp vad man står för. ALLTID OAVSETT!
Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
Den gamla min supporterpenis är mycket större än din. Blir aldrig gammal tydligen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Du har hamnat rätt. I förlusttrådar på detta forum har vi flertalet av dem. Men som tur är finns även de som tycker annorlunda. Medgångare finns tyvärr i alla klubbar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte i denna tråd där alla verkar ha microstorlek.Lidingö DIF skrev:Den gamla min supporterpenis är mycket större än din. Blir aldrig gammal tydligen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Du har hamnat rätt. I förlusttrådar på detta forum har vi flertalet av dem. Men som tur är finns även de som tycker annorlunda. Medgångare finns tyvärr i alla klubbar.
Kasta mest skit is tha shit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lidingö DIF
Delar inte den uppfattningen. Jag läser in i tråden en massa besvikna Djurgårdare med brustna hjärtan som luftar sin besvikelse, men så nån enstaka von-oben skribent med grandios självbild som talar om hur fel de har på alla plan; kunskap, lojalitet, hjärta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte i denna tråd där alla verkar ha microstorlek.Lidingö DIF skrev:Den gamla min supporterpenis är mycket större än din. Blir aldrig gammal tydligen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Du har hamnat rätt. I förlusttrådar på detta forum har vi flertalet av dem. Men som tur är finns även de som tycker annorlunda. Medgångare finns tyvärr i alla klubbar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Aja låt oss alla enas om att Timmys hjärnsläpp utvisning från egen zon var det som förlora matchen åt oss.
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Menar du när pucken gick i nätet bakom Hanses?Morwin skrev:Aja låt oss alla enas om att Timmys hjärnsläpp utvisning från egen zon var det som förlora matchen åt oss.
Är det någon som kan bekräfta att det var en korrekt utvisning? Själv tycker jag inte det borde bli utvisning då den gick i nätet, han försökte bara slå ner pucken och det var i boxplay.
-
Hade Hanses stått i vårat mål och Matsson i deras idag, allt annat lika så hade matchen slutat ungefär 8-1, fördel DIF. Bara en reflektion.
- -daniel-
Självklart var det solklar puck-out. Varför skulle det inte vara det menar du? Om man rensar pucken från egen zon så den går över plexit så blir det puck out (med undantag för i spelarbåsen).Axel_K skrev:Menar du när pucken gick i nätet bakom Hanses?Morwin skrev:Aja låt oss alla enas om att Timmys hjärnsläpp utvisning från egen zon var det som förlora matchen åt oss.
Är det någon som kan bekräfta att det var en korrekt utvisning? Själv tycker jag inte det borde bli utvisning då den gick i nätet, han försökte bara slå ner pucken och det var i boxplay.
Efter att vi har förlorat igen så kan man bara hoppas att det nya året har något positivt att komma med.
Hoppas på detta....
1.Två nya tränare till DIF-hockey.
2.Att dom sparkar Tornberg som kommentator i JVM. Han svamlar mest hela tiden.
3 Leffe Strömberg har definitivt gjort sitt i rutan för Viasat för den här gången.
Hoppas på detta....
1.Två nya tränare till DIF-hockey.
2.Att dom sparkar Tornberg som kommentator i JVM. Han svamlar mest hela tiden.
3 Leffe Strömberg har definitivt gjort sitt i rutan för Viasat för den här gången.
- SirDIFalot
Stämmer. Sker väldigt sällan att någon slår den så långt bort och över dock. Men att det endast skulle gälla "på sidorna" är ju befängt att tro.-daniel- skrev:Självklart var det solklar puck-out. Varför skulle det inte vara det menar du? Om man rensar pucken från egen zon så den går över plexit så blir det puck out (med undantag för i spelarbåsen).Axel_K skrev:Menar du när pucken gick i nätet bakom Hanses?Morwin skrev:Aja låt oss alla enas om att Timmys hjärnsläpp utvisning från egen zon var det som förlora matchen åt oss.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Lufta sin besvikelse. Ja det var ju något helt annat än att kasta skit.Lidingö DIF skrev:Delar inte den uppfattningen. Jag läser in i tråden en massa besvikna Djurgårdare med brustna hjärtan som luftar sin besvikelse, men så nån enstaka von-oben skribent med grandios självbild som talar om hur fel de har på alla plan; kunskap, lojalitet, hjärta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte i denna tråd där alla verkar ha microstorlek.Lidingö DIF skrev:Den gamla min supporterpenis är mycket större än din. Blir aldrig gammal tydligen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Du har hamnat rätt. I förlusttrådar på detta forum har vi flertalet av dem. Men som tur är finns även de som tycker annorlunda. Medgångare finns tyvärr i alla klubbar.
Några tömmer lungorna rätt rejält:, "föreningen stinker", "överbetalda äckliga sopor som knappt kämpar. Pissa lite mer på skölden era as", "hatar varenda spelare i laget nästan. Såna förbannade sopor så det saknar motstycke" .
- -daniel-
Det som Timmy försökte få domarna att tro var att pucken touchade motståndarklubban innan, men den rövaren gick ju bevisligen inte hem.SirDIFalot skrev:Stämmer. Sker väldigt sällan att någon slår den så långt bort och över dock. Men att det endast skulle gälla "på sidorna" är ju befängt att tro.-daniel- skrev:Självklart var det solklar puck-out. Varför skulle det inte vara det menar du? Om man rensar pucken från egen zon så den går över plexit så blir det puck out (med undantag för i spelarbåsen).Axel_K skrev:Menar du när pucken gick i nätet bakom Hanses?Morwin skrev:Aja låt oss alla enas om att Timmys hjärnsläpp utvisning från egen zon var det som förlora matchen åt oss.
Aja, personligen har jag galet svårt att bli sur på liknande utvisningar. Det får man liksom ta på "oturskontot" - förvisso tämligen slarvigt dock.
Uppenbarligen har vi svårt mot de sämre lagen. Ska man se nåt ljust på detta är det att vi i en eventuell kvalserie kommer slippa möta dessa.
In med Säcken som stöd, sparka någon spelare och bli bättre så kan det ändå bli en rolig vår trots att det inte ser något vidare ut just nu.
Vi ger aldrig upp Djurgår´n!
In med Säcken som stöd, sparka någon spelare och bli bättre så kan det ändå bli en rolig vår trots att det inte ser något vidare ut just nu.
Vi ger aldrig upp Djurgår´n!
Re: Sv: Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013
Vettigaste ja läst här inne på ett tagBoeman skrev:Att folk nu slutar att gå på hockeyn och följa laget är en katastrof.
Laget ligger på övre halvan och har alla möjligheter i världen, det är nu laget behöver som mest stöd och om inte ens de mest enögda supportrarna tror på laget vem ska då göra det?
vänder man laget ryggen nu behöver man aldrig komma tillbaka. Det är ju nu man vill vara med och vända på skeppet. Inte vara den som kommer med svansen mellan benen när det går bra sen.
Aik var nere i ettan och vände, pga att man aldrig gav upp, leksand var borta från es i 6-7 år men alla fortsatte att stödja laget och gå på matcherna trots att alla sa att dom inte kommer gå upp igen. Malmö har varit utan kvalserie 4-5 år i rad nu och supportrarna är nästan mer hängivna än någonsin.
Dom lagen har haft betydligt tuffare motgångar och fått lida betydligt mera så att måla fan på väggen nu och sluta bry sig borde inte klä någon som kallar sig Djurgårdare. De är nu man ska knyta näven och visa upp vad man står för. ALLTID OAVSETT!

- SirDIFalot
De flesta som slutar gå gör det nog inte pga det sportsliga resultat ärligt talat.
Expert.