Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013

Inlägg av Lidingö DIF »

SirDIFalot skrev:Nej jag blev inte sugen på fler Hovet-besök.
Nej, det börjar luta åt det nu. Det har varit så fruktansvärt trist att bevittna spektaklet att orken börjar tryta, men självspäkelsen får väl fortsätta säsongen ut. Sedan får man väl se inför 14/15 om man betalar säsongsplåten av kärlek, men stannar hemma av självbevarelsedrift
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Magnutz skrev:Tålamod.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Tror tyvärr du snart är ganska ensam om det. Vad är det du ser med laget och spelet som gör att du ser an med tålamod och tillförsikt? vad tycker du har utvecklats med laget sen starten av serien?. Att vissa små perioder vissa matcher ser okej ut?, eller enskilda bra prestationer av enskilda spelare?. du behöver inte svara men börjar bli rätt nyfiken på vad du ser som många av oss andra missar.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Eller hur... Det tåget har gått.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Absolut. Hade Örebro sparkat Peter Andersson mitt under brinnande säsong hade Örebro med största sannolikhet varit kvar i Allsvenskan.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag är bara så vansinnigt trött på den här serien. Sätt Luleå eller vilket SHL-lag som helst på andra sidan, och vi har större chans att vinna, jag LOVAR. Almtuna och Troja ÄR allsvenskan. Ruggigt tråkiga, sega, osexiga, allt vad det heter, och DIF vet inte hur man ska handskas med sådana lag. Kunnandet finns inte, om det beror på att vi legat i serien för kort eller om våra spelare bara är så oerhört inkompetenta, det vet jag inte. Känns som det kvittar vilka vi sätter som spelare i laget, det är tröjan och skölden som inte vet hur detta ska hanteras. Skaffa en riktigt allsvensk tränare känns som ett första vettigt steg. Ett annat är att ändra om helt i vår backuppsättning som är katastrofalt snebyggd samt att värva en riktigt offensiv klasslirare. Just nu har vi ingen uttalad poängspelare som det känns när en kille som Johner inte levererar. Dustin som förövrigt gör sin överlägset sämsta match idag sen han kom till DIF. Snuskigt bortplockad!

Ska någon spelare hyllas då? Sörensen försöker och försöker. Bästa spelare idag! Nisse enda fram till han får sin tackling i början av tredje där någonting händer. Efter det blir han långsam, trög, okoncentrerad och försiktig. Tycker Dahlström gör sin bästa match hittils och Mattsson i kassen gör sitt jobb fantastiskt bra. Kunde blivit en monstermatch om vi bara lyckats få bort pucken där innan deras mål. Då hade självförtroendet stigit i skyn. Blev ett par fantomräddningar där som tyvärr blev förgäves. Annars, njaa inte ett dugg imponerad. Saviano visar prov på fortsatt ineffektivitet, Sam får mig mestadels att skratta(plus dock för att han försöker, men hans skott är ett skämt som ger skevheten ett ansikte), Ahlén är verkligen teknikinvalid, Hank tacklas för lite, Holm ska bänkas när han är på humöret han var idag osv.

Kort och gott, en vanlig Djurgårdsafton där man får besvikelse efter besvikelse kastad i ansiktet. Orkar inte ens bli arg längre!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Men för i helvete Djurgårn!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi behöver väl i alla fall inte oroa oss för att någon av våra toppspelare blir värvade till SHL nästa säsong. Det är ju skönt!
(Observera ironin)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bocas

Inlägg av Bocas »

minalman skrev:Vi behöver väl i alla fall inte oroa oss för att någon av våra toppspelare blir värvade till SHL nästa säsong. Det är ju skönt!
(Observera ironin)
Va. Har vi toppspelare alltså? Tack för den upplysningen. Nu kommer jag kunna somna lättare ikväll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu var det match igen, o nu var det match igen och torsken varar än till påska...
YNWA

Inlägg av YNWA »

Helt sjukt att det dyker upp ca 7200 pers hemma mot ALMTUNA (!) när laget fortsätter pissa på oss i vanlig ordning. Snacka om att DIF-hockey inte är värda sin publik.

Det värsta är att en gnutta hopp tändes inom en efter VIK borta. Som Manijock är inne på så finner jag ingen annan slutsats än att det saknas en gameplan för alla "lätta" matcher.

Är nog dags att sluta hoppas nu.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Tankar bland många efter kvällens match: Borde inte Ahlén ta ett dussin (eller två) extra skridskolektioner hos tjejerna som uppträdde i pausen?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Att folk nu slutar att gå på hockeyn och följa laget är en katastrof.

Laget ligger på övre halvan och har alla möjligheter i världen, det är nu laget behöver som mest stöd och om inte ens de mest enögda supportrarna tror på laget vem ska då göra det?
vänder man laget ryggen nu behöver man aldrig komma tillbaka. Det är ju nu man vill vara med och vända på skeppet. Inte vara den som kommer med svansen mellan benen när det går bra sen.

Aik var nere i ettan och vände, pga att man aldrig gav upp, leksand var borta från es i 6-7 år men alla fortsatte att stödja laget och gå på matcherna trots att alla sa att dom inte kommer gå upp igen. Malmö har varit utan kvalserie 4-5 år i rad nu och supportrarna är nästan mer hängivna än någonsin.

Dom lagen har haft betydligt tuffare motgångar och fått lida betydligt mera så att måla fan på väggen nu och sluta bry sig borde inte klä någon som kallar sig Djurgårdare. De är nu man ska knyta näven och visa upp vad man står för. ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Positivt i kväll: juniorkronorna vann, gnaget förlorade, leksand förlorade, karlskrona förlorade, karlskoga förlorade, västerås förlorade, vi hade över sjutusen i publiken och vi fick en poäng med oss.
Negativt: Guter skadad, befarad hjärnskakning.
Svårt att förhålla mig till att almtuna hade rätt rejält med tur, som de förtjänade genom en sjuhelvetes kämpainsats som vi inspirerade dem till när vi sket i att spela i början av andra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väntad matchbild.

Almtuna kastar iväg pucken och rensar i 8 fall av 10. Vid övriga 2 kommer ett, högst två pass inom laget innan man lägger långt.

Oerhört svårt att få något flyt mot ett lag som hela tiden vänder hem.

Trots detta skapar vi alldeles tillräckligt för att avgöra detta redan i andra, men definitivt i tredje.

Tyvärr sätter vi inte våra lägen och då blir det så här.

Rätt fantastiskt att vissa jämför med matchbilderna i ET och undrar över hur det kan se ut så här mot Almtuna. Snacka om ironi på hög nivå, dvs de fattar inte ens själva hur roliga de är. Kvällen glädjeämne :) .
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Boeman skrev:Att folk nu slutar att gå på hockeyn och följa laget är en katastrof.

Laget ligger på övre halvan och har alla möjligheter i världen, det är nu laget behöver som mest stöd och om inte ens de mest enögda supportrarna tror på laget vem ska då göra det?
vänder man laget ryggen nu behöver man aldrig komma tillbaka. Det är ju nu man vill vara med och vända på skeppet. Inte vara den som kommer med svansen mellan benen när det går bra sen.

Aik var nere i ettan och vände, pga att man aldrig gav upp, leksand var borta från es i 6-7 år men alla fortsatte att stödja laget och gå på matcherna trots att alla sa att dom inte kommer gå upp igen. Malmö har varit utan kvalserie 4-5 år i rad nu och supportrarna är nästan mer hängivna än någonsin.

Dom lagen har haft betydligt tuffare motgångar och fått lida betydligt mera så att måla fan på väggen nu och sluta bry sig borde inte klä någon som kallar sig Djurgårdare. De är nu man ska knyta näven och visa upp vad man står för. ALLTID OAVSETT!
Min bästa vän är tyvärr gnagare och jag var med honom på två gnihetmatcher i ettan. Det var runt fyrahundra på en och sexhundra på den andra. Gnihet gick inte upp i SHL pga publikstöd utan en jävlit välskött plan icensatt av sportchef och coach. Är tveksam till att vårt största problem är eller kommer vara publikstöd. Tror nog att problemen finns inom andra sfärer av organisationen.

Med det sagt kommer jag nog, trots det episkt tråkiga spelet, fortsättningsvis besöka Djurgården Hockeys matcher.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar