Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Duktiga ni är, riktiga små gullungar.
Testa byta yrke vettja.

Hela jävla föreningen stinker ju.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:Det kan inte vara lätt att vara supporter till Almtuna. Eller kul att spela där.
Byt ut AIS till DIF i den meningen så är jag med i ditt resonemang.

AIS följer sin gameplan till 100% i varje match, dom kan inte göra nåt annat med det begränsade spelarmaterialet, men dom gör det förbannat bra.
Allt credd till AIS, dom är ungefär 700 gånger så elaka som DIF ute på isen (iofs inte så svårt).

Ska gå på min sista match för säsongen mot TIK, känns skönt att få dra ett sträck över detta sedan.

Ser fram emot OS-hockeyn och sedan till våren.
DIF hockey berör ingenting, det är helt dött.
När inte ens ilskan finns som drivmedel då vet man att det är över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Villken tränare ska ta över då? Kan inte var och en som vill ha Zabels avgång också komma med ett konstruktivt förslag? Der borde ju vara jätte enkelt. Nu ska vi se hur tråden fortlöper.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Ingen?
Användarvisningsbild
Stiwky

Inlägg av Stiwky »

3 frilägen+straff utan utdelning. Kvaliteten har vi helt enkelt inte.

Sam tar första straffen? Say what?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - Almtuna IS 28/12 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Boeman skrev:Villken tränare ska ta över då? Kan inte var och en som vill ha Zabels avgång också komma med ett konstruktivt förslag? Der borde ju vara jätte enkelt. Nu ska vi se hur tråden fortlöper.
vem som helst med lite pondus och vilja, zabel ser så jävla trött ut i båset och hat tappat viljan att träna

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Bocas

Inlägg av Bocas »

Finns ju massor av tränare. Problemet är inte att hitta en bra tränare utan att alla i föreningen för tillfället är handlingsförlamade.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Nej jag blev inte sugen på fler Hovet-besök.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev:Det kan inte vara lätt att vara supporter till Almtuna. Eller kul att spela där.

AIS följer sin gameplan till 100% i varje match, dom kan inte göra nåt annat med det begränsade spelarmaterialet, men dom gör det förbannat bra.
Allt credd till AIS, dom är ungefär 700 gånger så elaka som DIF ute på isen (iofs inte så svårt).

Ska gå på min sista match för säsongen mot TIK, känns skönt att få dra ett sträck över detta sedan.

Ja och deras gameplan som dom fullföljer till 100% är inte kul. Det är dessutom deras fall eftersom dom försöker spela samma spel mot sämre lag där dom får vara mer spelförande och torskar.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-12-28 19:01:30, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Boeman skrev:Villken tränare ska ta över då? Kan inte var och en som vill ha Zabels avgång också komma med ett konstruktivt förslag? Der borde ju vara jätte enkelt. Nu ska vi se hur tråden fortlöper.
Tror inte nån som kan lite om hockey tror att det är enkelt, men det mest naturliga vore att låta säcken ta över, har har åtminstonde för mig bevisat att han kan få lag att följa riktlinjer, och ha ett eget spel om än lite tråkigt spel. Sen vore naturligtvis drömmen om det förmodligen kanske är orealistiskt, att få in Harald luckner. Sen hade naturligtvis det bästa att sabel skulle kunna få laget att spela efter några linjer eller som ett lag ska spela, men det känns mest som om sabel faktiskt mår dåligt och blir stressad
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Ja och deras gameplan som dom fullföljer till 100% är inte kul. Det är dessutom deras fall eftersom dom försöker spela samma spel mot sämre lag där dom får vara mer spelförande och torskar.
Haha, "kul", det är ett roligt ord för att beskriva hur fungerande ett lag är.
3p lite oftare än i var 10:e match skulle vara skitkul i min bok, skulle räcka väldigt långt.

Det absolut sista man bör fokusera på är huruvida motståndarna är kul eller inte.
Hur kul är DiF?
Tycker vi de senaste 3 åren varit klart mest kuk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
3p lite oftare än i var 10:e match skulle vara skitkul i min bok, skulle räcka väldigt långt.

Det absolut sista man bör fokusera på är huruvida motståndarna är kul eller inte.
Hur kul är DiF?
Just nu, inte kul alls. Men vad ändrar det vad jag sa om Almtuna? Och jag som enbart är supporter får väl fokusera på vad jag vill?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den tränare jag ville ha redan förra hösten sitter och rattar Karlskrona nu.

En tränare som kan och vet hur man skall spela i Allsvenskan.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Otroligt, dessutom sprack mitt tips på lången, ska aldrig mer lira DIF som vinnare, trodde det var en stenklar etta ! hej å hå
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Hur kul är DiF?
Just nu, inte kul alls. Men vad ändrar det vad jag sa om Almtuna?
Äh, skitsamma.
Det låter bara så otroligt loser-aktigt att kalla motståndarna för tråkiga när dom gång på gång snor poäng av oss.
Skriv svar