BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag har vänt helt i denna fråga. Numera hoppas jag inte att vi får in några storsponsorer. Som jag ser det finns bara två möjliga scenarier.
1. Vi fortsätter att sakta men säkert tyna bort i den just nu ekonomiskt värdelösa sport(?)staden Stockholm.
2. Stockholm vaknar upp och ger oss förnuftiga ramar för att bedriva elitverksamhet i stan.
Tror bara några storsponsorer skulle göra det värre. Stockholm stad: "Vi behöver inte göra något, låt några rika företag hjälpa istället, så slipper vi bry oss".
För någonstans långt inne borde väl även de styrande i huvudsatden förstå faran med att låta elitidrotten dö. Men de har tagit oss för givet i så många år, och de har aldrig brytt sig för att hjälpa till. Men när framgångarna kommit har de inte varit sena att sola sig i glansen.
Kanske har de börjat fatta hur illa ställt det är med Aik och DIF, kanske.
Skall jag vara ärlig tror jag inte de styrande bryr sig sådär ofantligt; finns så mycket annat att oroa & bry sig om i den här staden. Elithockey är liksom inte på agendan som en viktig punkt, hur mycket vi alla än vill att det skall vara så.
Sen kan man ju alltid drömma men det är en annan grej.
Jag tror faktiskt politikerna fortfarande är brända av Globenkostnaderna och nu börjar kostnaderna för Tele2 att synas. Jag tror att en stad som brottas med projekt som Slussen och Förbifarten knappt ens märker om elitishockeyn försvinner från stan. Ingen i stadens ledning märkte ju två VM innan de hittade ett par timmar i agendan när Sverige var världsmästare.
Nej. Det behövs investerare och att AEG inte fattar att vi kunde vara en bra affär för att fylla "deras" arenor är faktiskt anmärkningsvärt. Men hoppas inte på politikerna. De blåa vill ha låga skatter och de röda gillar bara breddidrott.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tycker fortfarande att målvaktsfrågan är den som är mest aktuell. Vi får inte förblindas av att våra målvakter gjorde varsin bra match innan uppehållet och tro att allt är löst nu. Under ET-slutspelet visade det sig återigen att vi förlorar målvaktsduellerna gång på gång. Vi behöver få in en matchvinnare där bak, som skapar stabilitet. Den här säsongen kan bli helt avgörande för vår framtid, då det kommer bli betydligt svårare i framtiden att ta sig till SHL (om reglerna går igenom). Därför behöver vi fiska sponsorpengar för spelarinköp på de viktigaste posterna. Vi har en bra grund, den behöver bara filas till lite.
Glöm inte heller bort att många politiker i staden är "inflyttade lantisar" vars hjärtan tillhör helt andra lag. Ett faktum som knappast gör saken enklare.
Challe har hört av sig till Jens Jakobs enligt Höken.
Förövrigt efter att sett bibic igår då kan man ju lungt säga att det var skönt att vi hoppade en värving där ! Sämre kille med puck har jag aldrig sett !
Kall-El skrev:Glöm inte heller bort att många politiker i staden är "inflyttade lantisar" vars hjärtan tillhör helt andra lag. Ett faktum som knappast gör saken enklare.
Visserligen, men så är det ju delvis i lantkommuner också.
Men Stockholm är en smältdegel där långtifrån alla är Djurgårdare in i själ och hjärta.
Så visst är det ett problem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Läste också om DIF och Jakobs på Hökenbloggen.
Hoppas verkligen han nappar här! Matchen igår och som så många andra så har vi sjukt svårt att göra mål. Känns skönt att Nyman bara sa sanningen i intervjun på hemsidan ist för annan smörja! +1 på honom.
Dahlström lirade nu mot Almtuna men ha har ju inte direkt öst in poäng så jag gissar att han blir kvar. Bobo lirade tyvärr senast för Örebro så jag gissar att han blir kvar där.