ET: Djurgårdens IF - Luleå HF 21/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå HF 21/12 2013

Inlägg av Mattebo »

Vikas skrev:....kan någon förklara för mig?

Luleå-backen kör en lobb över HELA banan för att försöka sätta tom kasse....och det blir inte icing? Domarna som återigen vill försäkra sig om att inte AS-laget lyckas kvittera?
Det blir inte icing om någon slår på klubban som skickar pucken. Även om det är över hela isen.
Staten

Inlägg av Staten »

Tycker vi står upp rätt så bra mot ett inte helt otaggat Luleå som ligger trea i ligan. Lite svagare backar och sämre målvakt avgör. Fan att vi inte tog hem Owuya.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Staten skrev:Tycker vi står upp rätt så bra mot ett inte helt otaggat Luleå som ligger trea i ligan. Lite svagare backar och sämre målvakt avgör. Fan att vi inte tog hem Owuya.
Men kan inte folk sluta gnälla över det där? Inse fakta, Owuya är inte och har aldrig varit det minsta intresserad av Hockeyallsvenskan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

4-2 och 1-3 får väl anses som godkända resultat mot såna motstånd! Men hur var spelet? Godkänt?
Stängde av mot JYP då sändningen började lagga (efter 10 min i första).
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:4-2 och 1-3 får väl anses som godkända resultat mot såna motstånd! Men hur var spelet? Godkänt?
Jag tycker vi spelade väldigt bra! Blev ju som vanligt några misstag, men annars såg det bra ut!

Tror det här var väldigt givande för oss, nu blev det bara ett 6 dagars uppehåll istället för 10. Vi har gjort fyra bra matcher innan uppehållet och kommer tillbaka med självförtroende.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Axel_K skrev:
ciirree skrev:4-2 och 1-3 får väl anses som godkända resultat mot såna motstånd! Men hur var spelet? Godkänt?
Jag tycker vi spelade väldigt bra! Blev ju som vanligt några misstag, men annars såg det bra ut!

Tror det här var väldigt givande för oss, nu blev det bara ett 6 dagars uppehåll istället för 10. Vi har gjort fyra bra matcher innan uppehållet och kommer tillbaka med självförtroende.
Okej, perfekt!
Känns faktiskt som att de här två matcherna kan påminna dem hur bra de kan spela även om man möter lag från en högre division. Men som sagt, möter man ett Troja som står 5 man framför målvakten och väntar på kontring så kanske det inte är sådär jätte enkelt att spela på samma sätt. Som du säger så hoppas jag också att detta gynnar oss, dem fick nog rejält med power bara av att så många av fansen åker så långt för att se på deras matcher.
Stolt djurgårdare!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra match av DIF måste jag säga. Jag är ändå lite imponerad, Luleå ville ju liksom vinna den här matchen och gick in i den fullt ut och jag tycker vi ändå står upp bra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vi torskade matchen iom Englunds utvisning. Sen kan man tycka vad man vill om saken. Domaren stämmer i bäcken och vi sätter inte chanserna som ges. Överlag så var det ändå en jävligt bra match och fortsätter man att spela på denna bra nivå så har vi goda chanser för top 3.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Dessa två matcher mot erkänt bra motstånd belyser bara DIF:s problem ännu mer sedan degraderingen, trots att stora delar av truppen nu bytts ut.
Mot bra motstånd/spelande/tänkande lag lyfter vi oss till en nivå som jag inte trodde fanns i denna grupp.
Finns ingen press på laget, allt-att-vinna-känslan är påtaglig och man ser en glädje hos alla aktörer.
I slutet av bägge matcherna spelar DIF i sammanlagt 7 minuter i spel 6-5, gör 2 mål med bud på fler och släpper egentligen inte in nåt (räknar inte de sista).

Det finns kunnande, det finns stor potential, synd bara att HA:s destruktiva icke-hockey och den medärvda mentala DIF-stressen oftast tenderar att ha övertaget på oss.
Vi kommer liksom bara ur greppet provisoriskt känns det som.

Summering
Det var i alla fall kul att se laget spela och agera helt utan ångest på isen, även skönt att som åskådare ta en paus från ”alla måsten”.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rix

Inlägg av Rix »

Lee Harvey Oswald skrev:Dessa två matcher mot erkänt bra motstånd belyser bara DIF:s problem ännu mer sedan degraderingen, trots att stora delar av truppen nu bytts ut.
Mot bra motstånd/spelande/tänkande lag lyfter vi oss till en nivå som jag inte trodde fanns i denna grupp.
Finns ingen press på laget, allt-att-vinna-känslan är påtaglig och man ser en glädje hos alla aktörer.
I slutet av bägge matcherna spelar DIF i sammanlagt 7 minuter i spel 6-5, gör 2 mål med bud på fler och släpper egentligen inte in nåt (räknar inte de sista).

Det finns kunnande, det finns stor potential, synd bara att HA:s destruktiva icke-hockey och den medärvda mentala DIF-stressen oftast tenderar att ha övertaget på oss.

Summering
Det var i alla fall kul att se laget spela och agera helt utan ångest på isen, även skönt att som åskådare ta en paus från ”alla måsten”.
Instämmer i allt, det är verkligen enorm skillnad på att se DIF i ET och i HA.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Dessa två matcher mot erkänt bra motstånd belyser bara DIF:s problem ännu mer sedan degraderingen, trots att stora delar av truppen nu bytts ut.

Summering
Exakt så.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Men det har faktiskt sett bättre ut på sistone i HA också! Tror att det kommer fortsätta så nu när de känner att de är bra nog att slå ES-lag bara de kämpar. Då kan de även slå HA-lag om de kämpar.
Jag är en väldigt optimistisk person (förutom direkt efter förluster, men då är det frustrationen som tar över.)

Hoppas verkligen att de förstår att de är bra nog för att ta sig till ES bara de kör 100% i alla matcher!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har ju skrivit det så jävla länge att det till 95% är ren psykologi... så fort saker verkligen står på spel så blir vi nervösa. Tråkigt men vi hade behövt en psykolog långt tidigare, oklart om det skulle hjälpt men kanske några %?
Användarvisningsbild
minalman

ET: Djurgårdens IF - Luleå HF 21/12 2013

Inlägg av minalman »

Det är frånvaron av förväntningar och press som gör att lag som Örebro går upp och att KHK överraskat i höst.
Och antagligen att vi oväntat tog senaste silvret.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar