DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattebo »

Tuzzen skrev:Angående hockeyVM 2012 så kan jag säga att det är ren lögn att dom inte kom in till omklädningsrummet, eftersom jag jobbade med hockeyVM i två år och pratade med flera spelare när dom gick mellan t e x gymmet > omklädningsrum o s v när man mötte dom inne på hovet.
All right. Kan ha hört fel dock. Jag har för mig att Mackan sa att hans kort eller något inte fungerade. Låter långsökt att någon skulle ta sig besväret att blockera hans enskilda kort. Låter snarare som att de inte kanske hade access till byggnaden en viss dag eller så.
Tuzzen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tuzzen »

Mattebo skrev:
Tuzzen skrev:Angående hockeyVM 2012 så kan jag säga att det är ren lögn att dom inte kom in till omklädningsrummet, eftersom jag jobbade med hockeyVM i två år och pratade med flera spelare när dom gick mellan t e x gymmet > omklädningsrum o s v när man mötte dom inne på hovet.
All right. Kan ha hört fel dock. Jag har för mig att Mackan sa att hans kort eller något inte fungerade. Låter långsökt att någon skulle ta sig besväret att blockera hans enskilda kort. Låter snarare som att de inte kanske hade access till byggnaden en viss dag eller så.
Skrev fel ang omklädningsrummet så ändrade, var det enda dom inte hade tillgång till. Har också hört att hans kort var avstängt, men konstigt att det funkade för alla andra också på ett sätt, ibland så höll ngn upp dörren efter dom hade varit ute och sprungit så dom kom in, såg inte mackan en enda gång sen mitten av april där och tills veckan efter VM, och dom hade tillgång till gymmet när dom behövde
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Tuzzen skrev:Skrev fel ang omklädningsrummet så ändrade, var det enda dom inte hade tillgång till. Har också hört att hans kort var avstängt, men konstigt att det funkade för alla andra också på ett sätt, ibland så höll ngn upp dörren efter dom hade varit ute och sprungit så dom kom in, såg inte mackan en enda gång sen mitten av april där och tills veckan efter VM, och dom hade tillgång till gymmet när dom behövde
Ah okej. Ja, väldigt svårt som utomstående att dra den ena eller den andra slutsatsen. Tråkigt att det blivit rättegång hur som helst. Känns som att båda parter kunde ha skött det finare.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Angående European Trophy matcherna.. Kommer man kunna se matcherna med S24 abonnemang eller är man illa tvungen till att köpa dem separat? Någon som vet?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Angående European Trophy matcherna.. Kommer man kunna se matcherna med S24 abonnemang eller är man illa tvungen till att köpa dem separat? Någon som vet?
S24 har inga ET-rättigheter vad jag vet. Därför gick matcherna på DIFTV på försäsongen.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Angående European Trophy matcherna.. Kommer man kunna se matcherna med S24 abonnemang eller är man illa tvungen till att köpa dem separat? Någon som vet?
S24 har inga ET-rättigheter vad jag vet. Därför gick matcherna på DIFTV på försäsongen.
99 bagis/match på s24.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
99 bagis/match på s24.
Så det är alltså fastställt att man MÅSTE betala 99kr även om man har S24 abonnemang?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Vad i helvete? Kidsen måste byta skola och dagis?

1. Jag i ledande roll kör ner mitt företag i botten.
2. Byter företag till annan ort för att fortsätta på samma nivå med hög lön
3. Skyller på det gamla företaget för att mina ungar måste flytta

?!?!?
Magnutz

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Vad i helvete? Kidsen måste byta skola och dagis?

1. Jag i ledande roll kör ner mitt företag i botten.
2. Byter företag till annan ort för att fortsätta på samma nivå med hög lön
3. Skyller på det gamla företaget för att mina ungar måste flytta

?!?!?
Ja, han visar inga större tecken på intelligens i denna affär.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu har jag inte lyssnat igenom filerna men min förståelse är att Mackan indirekt hade velat ha kvar sin lön även om han hade spelat i HA.
Undrar hur samvetet är när en enskild spelare kräver runt 10-15% av lönebudgeten (räknat på en summa om ca 30 msek förra året i budget)?

Vi alla vet att DIF inte skött detta på rätt sätt men fattar han inte att hans krav var orimliga iom degraderingen?
medu82

Inlägg av medu82 »

På tal om något helt annat
Kaarel om arena/MoDo osv

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... anker-man/
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
mb81

Inlägg av mb81 »

Godnoken skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
99 bagis/match på s24.
Så det är alltså fastställt att man MÅSTE betala 99kr även om man har S24 abonnemang?
Logiskt borde det ingå om du har abonnemang men har ingen aning.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det står ju i DIF artikeln att de köpt rättigheterna, och då känns de ju som att dem är riktigt sviniga om de ska ta 99 kr/match även om man har abbonemang!

"– När möjligheten att köpa rättigheterna till European Trophy-finalerna dök upp tvekade vi inte en sekund. Det är fyra svenska lag som deltar och redan förra året visade lagen som var med då att de tar turneringen på största allvar, säger Tobias Wixtröm"

EDIT: Sen står det om ni öppnar S24 såhär:

S24 Abbonemang
Alla S24's matcher live
Tillgång till vårt matcharkiv

149 kr/mån
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

ciirree skrev:Det står ju i DIF artikeln att de köpt rättigheterna, och då känns de ju som att dem är riktigt sviniga om de ska ta 99 kr/match även om man har abbonemang!

"– När möjligheten att köpa rättigheterna till European Trophy-finalerna dök upp tvekade vi inte en sekund. Det är fyra svenska lag som deltar och redan förra året visade lagen som var med då att de tar turneringen på största allvar, säger Tobias Wixtröm"

EDIT: Sen står det om ni öppnar S24 såhär:

S24 Abbonemang
Alla S24's matcher live
Tillgång till vårt matcharkiv

149 kr/mån
Sjöwall frågade Ros på twitter och tyvärr ska inte ET-matcherna ingå i abonnemanget. Om inget ändras så att säga.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Helt sjukt att dom inte ingår. Det är som att betala för TV3 och sedan när det är Vinter-OS så måste man betala för samma kanal igen löst.

Man kan inte utesluta vissa sändningar ifrån samma kanal, idioter på AB.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar