Tumlade upp till hotellrummet efter en blöt julmiddag och ser resultatet.
Riktigt jävla kul att få tvåla dit VIK med ett så övertygande resultat. Visst dom kanske saknade någon lirare men att vi gör 5 mål i en och samma match mot ett topplag samtidigt som vi inte släpper in något, det är sällan vi får se sådant nuförtiden.
SkönaDjurgårn skrev:Stämmer in i allas lovsånger. Fantastisk insats. Hur ofta ser man VIK bli så ägda på hemmaplan? En gång per decennium?
Visst är det skönt att få vara glad en stund, länge sedan jag somnade så gott som igår.
Men vi ska inte segla iväg.
Innan matchen saknade VIK 3st tongivande spelare, från & med starten av 2:a perioden försvann de andra 2 importspelarna.
Plockar du bort de 5 bästa ur vilket Allsvenskt lag som helst så får du ett väldigt intetsägande lag kvar, det syntes tydligt när VIK fick spela de 10 första min av 3.e i PP och knappt skapade nånting.
DIF var bra, men VIK var bara en spillra av det man kunde ha varit.
Upp till bevis i nästa bortamöte mot VIK (i playoff eller KS)
Klart man inte ska sväva iväg men vi saknade också en del. Vår första målvakt två jvmspelare, hagelin och heinerö. Fast vi kanske har bredare trupp än vik?
Jag hoppas ni har tittat på intervjun av Lärking efter matchen. Han förklarar lite skillnaden mellan HA och SHL. Mycket viktigt att få höra det av en så rutinerad domare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Jag hoppas ni har tittat på intervjun av Lärking efter matchen. Han förklarar lite skillnaden mellan HA och SHL. Mycket viktigt att få höra det av en så rutinerad domare.
Bra att han säger det men tyvärr är det ju rent barnsligt enkelt att reda ut just det där med fart och hur man ser utvisningar. Som ensam huvudlärka måste du ju vara där spelet är och missar ju hur mycket som helst av spelet som pågår där puckjäveln inte befinner sig.
Jag har dessutom frågat och det handlar om pengar. Det är pengarna som saknas för att kunna införa ett 4domarsystem. Om det är sant eller ej det vet jag inte men det är den förklaringen jag fått från folk med insyn.
Lärking har ju rätt i det han säger, men tycker spelsinnet skiljer sig mycket när man ser honom mot mer novisa kollegor. Är ju stressad när man ser en match i HA, och då är det inte bara DIFs spel jag tänker på.
Magnutz skrev:
Jag har dessutom frågat och det handlar om pengar. Det är pengarna som saknas för att kunna införa ett 4domarsystem. Om det är sant eller ej det vet jag inte men det är den förklaringen jag fått från folk med insyn.
Lite trist när det trots allt handlar om rätt mycket pengar som står på spel
seppuko skrev:Jag hoppas ni har tittat på intervjun av Lärking efter matchen. Han förklarar lite skillnaden mellan HA och SHL. Mycket viktigt att få höra det av en så rutinerad domare.
Bra att han säger det men tyvärr är det ju rent barnsligt enkelt att reda ut just det där med fart och hur man ser utvisningar. Som ensam huvudlärka måste du ju vara där spelet är och missar ju hur mycket som helst av spelet som pågår där puckjäveln inte befinner sig.
Absolut, har själv "försvarat" domarna i åratal här på forumet just av dessa anledningar, men det slår hårdare när en så rutinerad räv som Lärking säga det i TV. Men sen får man inte glömma att det är klart mindre rutinerade domare i detta tredomarssystem i denna snabbare hockeyliga jämfört då med SHL. Så det är många saker som gör att domarnivån fladdrar som den gör.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Absolut, har själv "försvarat" domarna i åratal här på forumet just av dessa anledningar, men det slår hårdare när en så rutinerad räv som Lärking säga det i TV. Men sen får man inte glömma att det är klart mindre rutinerade domare i detta tredomarssystem i denna snabbare hockeyliga jämfört då med SHL. Så det är många saker som gör att domarnivån fladdrar som den gör.
Farten är lika hög eller till och med högre än i SHL då spelet verkar ha oklara linjer. Det är som Linkan sa. I HA kommer det folk över hela banan, hela tiden. Svårt att förutse - man får vara på tårna hela tiden. = Det måste vara hemskt att döma HA. Sen att domarna är lite mindre bra där gör situationen tragisk.
Magnutz skrev:
Farten är lika hög eller till och med högre än i SHL då spelet verkar ha oklara linjer. Det är som Linkan sa. I HA kommer det folk över hela banan, hela tiden. Svårt att förutse - man får vara på tårna hela tiden. = Det måste vara hemskt att döma HA. Sen att domarna är lite mindre bra där gör situationen tragisk.
Och när de väl skaffat sig erfarenhet i HA och blivit OK där, då blir de ju värvade till SHL...
Suck.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz skrev:
Och när de väl skaffat sig erfarenhet i HA och blivit OK där, då blir de ju värvade till SHL...
Suck.
HA behöver 4 lärkor. Det är ju helt galet att de inte ordnat detta. Fixas detta kan SHL gärna ta de bästa, bara det fylls på med utvecklingsbara visselblåsare underifrån.