VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:
Jim Morrison skrev:2nd Line
17. Eriksson, Henrik
61. Ljungh, Markus
14. Dahlström, Robin

Haha, va?
Eeeeeh, ja, jag är ju sämst :lol:
Vi har GES kedjan och ELD kedjan, julafton för Ros haha.

Skämt åsido, vi måste spela i tredje nu. Vi kan inte bara försöka försvara oss i en period eller 10 minuter av den heller. Upp med puck hos VIK och fortsätt spela hockey nu DIF. Då tar vi hem 3 p idag.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av minalman »

Just nu känns det bra, eller hur forumiter?
Sätt ett bokmärke här och återvänd hit när det blir jobbigt igen senare i kväll, i Berlin, i januari eller överhuvudtaget i framtiden! :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av pulverapa »

Grabbar, missa inte Tre Kronors sista test inför OS i Sotji - Channel One Cup. :lol:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av ciirree »

DIF_Soldier skrev:
ciirree skrev:Fan va bonnigt att jubla när Lärking faller, visa lite klass VIK bönder!
Mjo, typ lika mycket klass som att kasta glåpord mot en av Sveriges mest uppskattade domare i hans sista match. Vilka bönder var det, tro?
Jag vet inte, eftersom jag inte vet vad du pratar om ens?
Men var det DIF fansen så tycker jag det är minst lika bonnigt det, rent ut sagt töntigt!
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Inlägg: 218
Blev medlem: 2011-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Fiskmaesen »

.. Och denna överkörning av VIK kommer samtidigt som Malmö ligger under hemma mot Troja. Den här kvällen är helt klart bättre än en normal DIF-dag. Fantastiskt!
mb81
Inlägg: 8671
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av mb81 »

Fan vad bra och het Nils är nu. Tre pinnar idag hittills. Vem kunde tro att han skulle leda interna poängligan?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av BaronVonDif »

Har aldrig varit så här skitnödig med en 4-0 ledning inför tredje förut...Tappa inte det här!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Fan vad bra och het Nils är nu. Tre pinnar idag hittills. Vem kunde tro att han skulle leda interna poängligan?
2*
Men han har varit riktigt bra hela säsongen tycker jag! Ibland lite nervös på blålinjen och seg, men kom igen, han var ju endå borta i en säsong liksom :)
Praetori
Inlägg: 13939
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Just nu känns det bra, eller hur forumiter?
Sätt ett bokmärke här och återvänd hit när det blir jobbigt igen senare i kväll, i Berlin, i januari eller överhuvudtaget i framtiden! :-)
Helt rätt. Jag tror som sagt att laget har kunnat jobba sig till den här kapaciteten med lite tid och att tendenserna funnits där hela tiden. Problemet är att klara av det i 60min trots orutinen hos många av spelarna. Hoppas att det blir åtminstone lite jobbigare i 3e. Dels så att vi får lite att titta på och dels så att grabbarna kan reda ut det och ta 3 sköna poäng och bättra på självförtroendet och göra ta det bra med sig som grundspel för framtiden.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8201
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt jävla bra bortamatch. Sen att Malmö också ligger under gör saken bara bättre.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 8132
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Manijock »

5-4 till Vik utan minsta tvekan. Helt ärlig! För varje mål DIF gör desto oroligare blir jag. Vi får bara mer och mer att förlora. Våra småpojkar kommer se ut som skitnödiga hästar när vi börjar närma oss 8 min i tredje. Det enda vi kan göra är att be till högre makter...

Hittills ser det snudd på perfekt ut. Ljungh(jisses vilken utveckling), Saviano, Bobbo Petersson(bästa back igen), RUSKIGT bra. Krügers första period ser spännande ut, Guter glimtar till, Timmy ser trygg ut, Hank och Ahlén spelar precis så som de ska. Kul med Hanks utdelning! Ser även hur extremt beroende vårt powerplay är av Nisse Andersson. När Vik tar bort den passen så har vi inga andra varianter. När han släpps liiiiiite yta så smäller det direkt. Bästa PP-hotet vi haft på år och dar. Jocke Eriksson har motsatt funktion och förstör mer än han gör nytta i den spelformen. Det han gör bra är tekningarna, sen kan han byta, han riktigt mördar tempot. Sitter på pucken på tok för länge. Sörensen måste upp!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Har aldrig varit så här skitnödig med en 4-0 ledning inför tredje förut...Tappa inte det här!
och jag som tycker det är tråkigt när det inte finns någon spänning kvar.
För att motverka min hybris är det skönt att höra från Viasat att vik inte har knutit skridskorna i kväll. I normala fall hade vi legat under med en puck.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Axel_K »

Nils är snart uppe i samma poängskörd som vår bäste back ifjol och folk är seriösa när de säger att han suger.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av Godnoken »

Tror stenhårt på att vi behåller ledningen tryggt i tredje.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4593
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013

Inlägg av captcash »

Godnoken skrev:Tror stenhårt på att vi behåller ledningen tryggt i tredje.
skriver under på det, detta är klart!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar