DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Henke_F »

DIFilicious skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.
Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!

Det kommer inte att bli 20-tals miljoner per lag om SHL fortsätter som dom gör - Karlskrona, Karlskoga, Växjö, Örebro... vem tittar? vad är reklamvärdet? 0 blir 0.
Ja vill dom stänga SHL, så är det väl lika bra att sätta "Ligan" i konkan göra ett nytt ligaupplägg och bjuda in de lag som dom vill ha där.

Då kan dom ju handplocka och fåbort dom där "nya" småklubbarna med islador där dom inte har mer än 1-2000pers på matcherna. Vi behöver inte skämmas för att få ett vildcard då heller ;)
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

DIFilicious skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.

Det kommer inte att bli 20-tals miljoner per lag om SHL fortsätter som dom gör - Karlskrona, Karlskoga, Växjö, Örebro... vem tittar? vad är reklamvärdet? 0 blir 0.
Viasat sitter tydligen på ett riktigt guldkontrakt. Har för mig att det ska omförhandlas till nästa säsong. Förhoppningsvis så tar Hockeyallsvenskan hjälp av någon som kan förhandla. Och att för Djurgårdens del att det blir en viss procentuell fördelning av intäkterna utifrån antal tittare.
Tror att SHL direktörerna är oroliga inför framtiden, att HA ska bli starkare och att det delvis är därför man vill införa bäst av sju för att ta sig upp.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Henke_F skrev:
DIFilicious skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:

Ja vill dom stänga SHL, så är det väl lika bra att sätta "Ligan" i konkan göra ett nytt ligaupplägg och bjuda in de lag som dom vill ha där.

Då kan dom ju handplocka och fåbort dom där "nya" småklubbarna med islador där dom inte har mer än 1-2000pers på matcherna. Vi behöver inte skämmas för att få ett vildcard då heller ;)
Kanske det som är deras plan? Jag menar kolla utvecklingen av Elitserien sen vi åkte ner. Först försvann publiken, sen försvann Elitserien och blev *ugh* SHL. Nu vill de skita i Kvalserien och ta upp två lag med hjälp av wild cards men antar att varken Malmö eller DIF skulle ta emot det då vi supportrar säger nej. De kommer inte ge wildcards till några andra lag precis, ska väl vara Slöddertälje isåfall men ja... nej.

Då har de bara en chans, få skiten att konka och göra om det från scratch med de lag de vill ha där. :lol: :wink:

Nej men jag tror att de kommer utöka "SHL" till 14 lag nu i vår, men att top 4 går upp från Kvalserien. Då blir det alltså 2 lag som inte går upp från KS.
Detta vore nog det bästa för "SHL" ifall vi och Malmö går till KS för chansen att både DIF och Malmö missar top 4 i KS är minimal. PLUS att ajk antagligen också kommer vara top 4 då. Så då är det DIF, Malmö, Solna och typ Karlskoga som kommer gå upp till Elitserien (DIF borde sätta som krav att de byter tillbaka till Elitserien för att vi ska spela i den ligan, för jag gillar inte SHL).
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Nej men jag tror att de kommer utöka "SHL" till 14 lag nu i vår, men att top 4 går upp från Kvalserien. Då blir det alltså 2 lag som inte går upp från KS.
Detta vore nog det bästa för "SHL" ifall vi och Malmö går till KS för chansen att både DIF och Malmö missar top 4 i KS är minimal. PLUS att ajk antagligen också kommer vara top 4 då. Så då är det DIF, Malmö, Solna och typ Karlskoga som kommer gå upp till Elitserien (DIF borde sätta som krav att de byter tillbaka till Elitserien för att vi ska spela i den ligan, för jag gillar inte SHL).
Skulle inte förvåna mig om de resonerar likt Wikegård: http://wikegard.blogg.tv4.se/
Gå gärna in och ta en titt.(Absolut inte lika vinklat som AB;) Han vill ju ha en serie med 16-20lag. Mycket för att främja derbyn likt AIK-DIF, Rögle-Malmö osv..

Hade inte direkt blivit förvånad om man tänker så från SHL:s synvinkel. Skulle tabellen se ut som nu så hade det inte behövs några Wildcards då både vi och Malmö ligger över top 6.. Och då slipper man ju iaf ta det kriget
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
minalman

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Jag har skrivit detta förut, men upprepar. Utöka SHL. En north division och en south. 8 i varje. 6 gånger sju möten i egna divisionen (42). 2 gånger åtta mot de andra (16). 58 omgångar. Alla till slutspel (bäst av sju). Ettan mot sista laget. Efter åttondelarna spelar de åtta förlorarna i cupformat (bäst av sju) mot de åtta främsta i HA. Lägst placerad i SHL möter ettan från HA osv. De som vinner semifinalerna i "kvalcupen" spelar SHL nästa år. Maximerat för svensk hockey!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Honken

Inlägg av Honken »

Honken skrev:
DIFilicious skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:

Viasat sitter tydligen på ett riktigt guldkontrakt. Har för mig att det ska omförhandlas till nästa säsong. Förhoppningsvis så tar Hockeyallsvenskan hjälp av någon som kan förhandla. Och att för Djurgårdens del att det blir en viss procentuell fördelning av intäkterna utifrån antal tittare.
Tror att SHL direktörerna är oroliga inför framtiden, att HA ska bli starkare och att det delvis är därför man vill införa bäst av sju för att ta sig upp.
Sett till föregående säsong och inräknat LIF och ÖHKs dåvarande publik snitt utbytt till TIK och RBKs nuvarande snitt, så har HA ungefär 40% mindre antal åskådare per match. Inklusive slutspel för SHL och Kval till Playoff samt kvalserien för HA. Om antalet köpare av TV abonnemang är procentuellt detsamma mellan ligorna så borde ett nytt avtal vara värt ca 15 milj. Per klubb.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Honken skrev:
Honken skrev:
DIFilicious skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev: För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.

Sett till föregående säsong och inräknat LIF och ÖHKs dåvarande publik snitt utbytt till TIK och RBKs nuvarande snitt, så har HA ungefär 40% mindre antal åskådare per match. Inklusive slutspel för SHL och Kval till Playoff samt kvalserien för HA. Om antalet köpare av TV abonnemang är procentuellt detsamma mellan ligorna så borde ett nytt avtal vara värt ca 15 milj. Per klubb.
Det är lite det här jag menar. Varför är skillnaden så extremt stor mellan SHL och HA?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Bästa vore om Viasat köpte hela HA, för det tror jag att de verkligen vill. Då kommer de vara helt tokdominanta på sport nu med senaste tillskottet av fotbollsallsvenskan på viaplay (något samarbete med cmore). Deras sändningar vågar jag påstå håller världsklass oavsett om du/ni inte gillar Jihde eller Lückner.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Lista från Aftonbladet plus med taxerad inkomst från förra året

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8017834.ab

Djurgården Timmy Pettersson 715 000 kr
Djurgården Michael Holmqvist 533 000 kr
Djurgården Tony Zabel 511 000 kr
Djurgården David Lidström 400 000 kr
Djurgården Mikael Ahlén 360 000 kr
Djurgården Henrik Eriksson 344 000 kr
Djurgården Philip Holm 342 000 kr
Djurgården Mattias Guter 304 000 kr
Djurgården Markus Ljungh 286 000 kr
Djurgården Adam Reideborn 223 000 kr
Djurgården Marcus Sörensen 219 000 kr
Djurgården Måns Krüger 194 000 kr
Djurgården Bobbo Petersson 169 000 kr
Djurgården Joakim Hagelin 155 000 kr
Djurgården Linus Arnesson 82 000 kr
Djurgården Mattias Kalin 73 000 kr
Djurgården Nicklas Heinerö 72 000 kr
Djurgården Matthias Sundberg 69 000 kr
Djurgården Alexander Falk 60 000 kr
Djurgården Joakim Eriksson 38 000 kr
Djurgården Johan Mattsson 27 000 kr
Djurgården Robin Norell 0 kr
Djurgården Henrik Nyberg 0 kr
Djurgården Tobias Sandberg 0 kr
Djurgården Tobias Lindberg 0 kr
Djurgården Tobias Liljendahl 0 kr

Top 10 för hela ligan:

Björklöven Mats Lavander 1 175 000 kr
Karlskrona Janne Karlsson 1 038 000 kr
Timrå Per Hallin 938 000 kr
Södertälje Damien Fleury 922 000 kr
Västerås Jonas Fransson 899 000 kr
Rögle Emil Molin 758 000 kr
Karlskrona Alexander Bergström 717 000 kr
Djurgården Timmy Pettersson 715 000 kr
Timrå Eric Moe 715 000 kr
Malmö Pontus Sjögren 701 000 kr
Senast redigerad av Sjöwall den 2013-12-16 11:53:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Honken! Vaaa?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

David Lidström!!!!!!!!!?? :shock:
Timmy !!!?? :shock: :shock: :shock:
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Är det enbart inkomst av tjänst som finns i den där tabellen eller är det även inkomst av kapital?
Gör ju en himla skillnad om man slängt in kapitalinkomster också.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
1962FenderStrat

Arkju skrev:Är det enbart inkomst av tjänst som finns i den där tabellen eller är det även inkomst av kapital?
Gör ju en himla skillnad om man slängt in kapitalinkomster också.
Det skulle inte förvåna mig om det inkluderar kapitalinkomster då Honken och Timmy är i topp som troligen sparat undan ett par miljoner genom karriären som dom förmodligen har placerade på aktiemarknaden.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det här känns ju helt spontant riktigt galet om det stämmer. Jocke E näst sist efter Mattsson? Han borde ju ligga top 5, minst.

Det där ser ju helt sjukt ut.
Säg den glädje som varar
1962FenderStrat

DIF_Soldier skrev:Det här känns ju helt spontant riktigt galet om det stämmer. Jocke E näst sist efter Mattsson? Han borde ju ligga top 5, minst.

Det där ser ju helt sjukt ut.

han spelade i Finland förra året, därmed har inkomsten inte tagits upp i Sverige.
Skriv svar