DIF i Media
Re: Sv: DIF i Media
Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner? Detta måste åtgärdas, och är anledningen till att jag är positiv till ett nytt system. Ett wildcard... Ptja... Är man beredd att offra klubbens heder? Jag är väldigt kluven. Det jag vet är att jag vill ha bort kvalserien. Den suger.
Wildcard till Kvalserien kanske?pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner? Detta måste åtgärdas, och är anledningen till att jag är positiv till ett nytt system. Ett wildcard... Ptja... Är man beredd att offra klubbens heder? Jag är väldigt kluven. Det jag vet är att jag vill ha bort kvalserien. Den suger.

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Kan inte de 16 kommuner som är beredda att satsa mest kommunalskatt helt enkelt få varsitt wild card?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kan inte de kommuner som skickar mest skattepengar till andra kommuner(som verkar gå rakt in i det lokala hockeylaget) få varsitt wildcardminalman skrev:Kan inte de 16 kommuner som är beredda att satsa mest kommunalskatt helt enkelt få varsitt wild card?

Sent from my GT-S7560 using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
Avskaffa tre mot tre.
Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dags för att lagstifta mot marknadsvärde!pulverapa skrev:Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
varför kostat en Aston Martin 3 miljoner när en Volvo kostat 700 000pulverapa skrev:Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
pulverapa skrev:Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Vad menar du med "döda" hockeyn? Kvalserien är ju skydlig till allt som kan förknippas med normalt användande av ordet "hockeymord", nämligen. Just det -- kvaliserien mördar hockyen.Jepe skrev:Helt fel väg att gå! Hoppas detta förslag åker i soptunnan direkt. Vi ska inte ta bort kvalserien i Sverige. Om man som gott som tar bort chansen till avancemang till SHL så dödar man svenskhockey. Vill man följa en hjärtlös och själlös serie så har man både NHL och KHL att välja på.
Nej tack till gratisplats till SHL!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kvalserien är bara kul för lag under SHL. Att få spela för att inte förlora är fruktansvärt. Spelarna är livrädda och det syns. Kolla bara vårt DIF när vi trillade ur.. Skitnödigt värre!sensei skrev:Vad menar du med "döda" hockeyn? Kvalserien är ju skydlig till allt som kan förknippas med normalt användande av ordet "hockeymord", nämligen. Just det -- kvaliserien mördar hockyen.Jepe skrev:Helt fel väg att gå! Hoppas detta förslag åker i soptunnan direkt. Vi ska inte ta bort kvalserien i Sverige. Om man som gott som tar bort chansen till avancemang till SHL så dödar man svenskhockey. Vill man följa en hjärtlös och själlös serie så har man både NHL och KHL att välja på.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Japp, kvaliserien har och ger ett ytterst begränsat underhållningsvärde. Sen är det ju ett lag som åker ur för varje lag som åker upp. Summan blir i bästa fall = 0 ur den aspekten, men existerande publikunderlag förstörs på ett sätt som närmast kan liknas med att bränna ner fullt fungerande hus. Dvs helt vansinnigt.Andspe skrev:Kvalserien är bara kul för lag under SHL. Att få spela för att inte förlora är fruktansvärt. Spelarna är livrädda och det syns. Kolla bara vårt DIF när vi trillade ur.. Skitnödigt värre!sensei skrev:Vad menar du med "döda" hockeyn? Kvalserien är ju skydlig till allt som kan förknippas med normalt användande av ordet "hockeymord", nämligen. Just det -- kvaliserien mördar hockyen.Jepe skrev:Helt fel väg att gå! Hoppas detta förslag åker i soptunnan direkt. Vi ska inte ta bort kvalserien i Sverige. Om man som gott som tar bort chansen till avancemang till SHL så dödar man svenskhockey. Vill man följa en hjärtlös och själlös serie så har man både NHL och KHL att välja på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kul att någon förstod i alla fall.Andspe skrev:pulverapa skrev:Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?

Mattsson-intervju:
http://www.hockeysverige.se/article/149 ... ckligt-bra
http://www.hockeysverige.se/article/149 ... ckligt-bra
-
pulverapa skrev:Ja, jag vet. Med det är ORIMLIGT!Mattias_87 skrev:För att ingen annan kanal är villig att betala mer än vad Viasat gör? Helt logiskt.pulverapa skrev:Varför får SHL 26 miljoner per lag i tv-pengar medan HA bara får typ 2 miljoner?
Det kommer inte att bli 20-tals miljoner per lag om SHL fortsätter som dom gör - Karlskrona, Karlskoga, Växjö, Örebro... vem tittar? vad är reklamvärdet? 0 blir 0.