Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Helt sjukt vilken debatt. Jag ger det 3 år så kommer de som säger att de skulle sluta gå på hockey att hitta tillbaks till hovet. Djurgården hör hemma i högsta serien, det är nuvarande skitsystem som gjort att vi fallit ur. Hög tid att de rättar till.
Gott. Personansvar har vi inte i föreningen utan det var systemet som gjorde att vi åkte ur. Du är nog något på spåren där, ska du kandidera?Örebroarn skrev:Helt sjukt vilken debatt. Jag ger det 3 år så kommer de som säger att de skulle sluta gå på hockey att hitta tillbaks till hovet. Djurgården hör hemma i högsta serien, det är nuvarande skitsystem som gjort att vi fallit ur. Hög tid att de rättar till.
Född till sportchef.
Svenska Ishockeyförbundet administrerar och äger ytterst de serier som ingår i deras system, sen har man avtalat med SHL (och AHF Hockeyallsvenskan AB) att de äger rätt att besluta om för respektive serie vissa frågor samt att man äger mycket av själva serien (kringverksamhet, vinster osv.) Jag vet inte exakt hur avtalet ser ut, men seriebestämmelserna ges ut av SIF och jag har svårt att se att SHL skulle ha mandat att driva igenom såhär stora förändringar.-daniel- skrev:SHL:s förslag är tvärtemot vad svenska ishockeyförbundet vill:
”Styrelsen är fullständigt överens om att den modell som har skapat vår position på ishockeyns världskarta även framgent är den modell som ska gälla. Alltså skall sportsliga meriter stå framför kommersiella grunder för en rättighet om tillhörighet”, skriver ordförande Christer Englund i ett brev till distriktsförbunden, enligt Expressen.
Jag undrar vem som har mest makt att fatta beslut här, har Svenska ishockeyförbundet verkligen mandat att sätta sig emot ett förslag som SHL enats om? Någon som vet?
Då blir det en fråga för förbundsstyrelsen och ev. förbundsmöte att ta ställning till. Vid förbundsmöte äger SDF totalt 191 röster (vårt SDF är Stockholms Ishockeyförbund) och elitserieföreningarna totalt 48 röster.
I övrigt finner jag visst hopp i det utlåtande Djurgården gav på vår hemsida. Skulle vår styrelse ändå inte motsäga sig de förslagen på wildcards som lagts tänker i alla fall jag motionera i frågan till kommande årsmöte att vi 1. inte tackar ja till ett eventuellt wildcard och 2. att vår styrelse i möjlig mån motarbetar förslaget på sådana serieförändringar. Givet såklart att motionen inte förekoms av annans och/eller från mer organiserat håll (typ JK.), då stödjer man ju den istället.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om vi blir handplockade upp till SHL så kommer mitt intresse för DIF Hockey dö ut fullständigt.
Antar att kiss-cams, bondeklappor och cheerleaders är givna krav från SHL att man måste ha för att få spela i högsta serien. Då har ju Tomas Ros fått sitt jävla NHL. Grattis.
Antar att kiss-cams, bondeklappor och cheerleaders är givna krav från SHL att man måste ha för att få spela i högsta serien. Då har ju Tomas Ros fått sitt jävla NHL. Grattis.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Då de troligen vill assimilera vår läktarkultur för att ingjuta liv och mod i SHL vore det enormt tragikomiskt om det är så de tror vi vill agera.Nummer19 skrev:Om vi blir handplockade upp till SHL så kommer mitt intresse för DIF Hockey dö ut fullständigt.
Jag ställer mig bakom en förändring men då ska det vara vettiga idéer som arbetas fram. Kanske är det bra att dårskapen avhandlas nu så att den kan skrapas bort och ge plats åt bra idéer istället.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Haha,android skrev:Gott. Personansvar har vi inte i föreningen utan det var systemet som gjorde att vi åkte ur. Du är nog något på spåren där, ska du kandidera?Örebroarn skrev:Helt sjukt vilken debatt. Jag ger det 3 år så kommer de som säger att de skulle sluta gå på hockey att hitta tillbaks till hovet. Djurgården hör hemma i högsta serien, det är nuvarande skitsystem som gjort att vi fallit ur. Hög tid att de rättar till.
Ibland android, då & då är du överlägset roligast här inne

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Att ni verkar på riktigt tro att vi har något val att stanna kvar om vi blir inbjudna än att tacka ja. Djurgården Hockey har tre alternativ att välja mellan:
1. Gå upp i SHL med wildcard
2. Gå till KHL
3. Konkurs inom några år
Behöver vi ens fundera?
2. Gå till KHL
3. Konkurs inom några år
Behöver vi ens fundera?
Avskaffa tre mot tre.
-
Jag är inte främmande för KHL. Jag är troligen dock den enda att tycka detta.
KHL skulle kännas som HA fast i ett U-land. Gillar inte den serien alls, men det är ju jag det.1962FenderStrat skrev:Jag är inte främmande för KHL. Jag är troligen dock den enda att tycka detta.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Klart att man har ansvar inom föreningen men säg mig, är slutspel kontroversiellt för dig? För det har ju inte alltid varit så man avgjort serier/turneringar. De tyckte att det skulle vara bättre med slutspel och varit något väldigt uppskattat. Jag menar att man måste göra om systemet och skulle gjorts för länge sen långt innan vi åkte ur. Om jag får välja på om Djurgården går upp på wildcard eller konkar är valet är för mig. De som inte är med på det kan väl heja på nån annan klubb som inte 'sålt' sin själ.android skrev:Gott. Personansvar har vi inte i föreningen utan det var systemet som gjorde att vi åkte ur. Du är nog något på spåren där, ska du kandidera?Örebroarn skrev:Helt sjukt vilken debatt. Jag ger det 3 år så kommer de som säger att de skulle sluta gå på hockey att hitta tillbaks till hovet. Djurgården hör hemma i högsta serien, det är nuvarande skitsystem som gjort att vi fallit ur. Hög tid att de rättar till.
- minalman
Den dagen DIF är i KHL är inte KHL den serie den är idag.Magnutz skrev:KHL skulle kännas som HA fast i ett U-land. Gillar inte den serien alls, men det är ju jag det.1962FenderStrat skrev:Jag är inte främmande för KHL. Jag är troligen dock den enda att tycka detta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Klart DIF har chans att ta sig upp naturlig väg också. Och nej, konkurs är inte alltid en väg. Börjar man leva efter sina tillgångar så händer det inte.Mattias_87 skrev:Att ni verkar på riktigt tro att vi har något val att stanna kvar om vi blir inbjudna än att tacka ja. Djurgården Hockey har tre alternativ att välja mellan:
2. Gå till KHL
3. Konkurs inom några år
Behöver vi ens fundera?
Expert.
DIF har gjort ett kort uttalande på hemsidan om var föreningen står i frågan.
http://www.difhockey.se/artikel/3016/
http://www.difhockey.se/artikel/3016/
Losing all hope was freedom.
4. Sluta göra glädjekalkyler och skära kraftigt i våra satsningar, vi är inte så jäkla långt från att vara ett leksand med skillnaden att vi saknar kommun i ryggen. Vägvalet mellan "satsa mot uppflyttning och konkursa/upphöra som förening/gör en bajen fans vid misslyckande" eller "håll en stram budget och riskera förlängt spel i HA (eller rent av nedflyttning) men bestå som förening" är dock knappast enkelt för många, jag tror tyvärr varken ledning eller särskilt många supportrar lockas av det senare.Mattias_87 skrev:Att ni verkar på riktigt tro att vi har något val att stanna kvar om vi blir inbjudna än att tacka ja. Djurgården Hockey har tre alternativ att välja mellan:
2. Gå till KHL
3. Konkurs inom några år
Behöver vi ens fundera?
Jag gillar slutspelet däremot gillar jag inte trepoängssystemet istället för tvåpoäng, jag gillar inte att matcher inte kan sluta oavgjort avskyr straffar, jag skulle gärna se förre omgångar igen både i grundserien och i slutspelet.Örebroarn skrev:Klart att man har ansvar inom föreningen men säg mig, är slutspel kontroversiellt för dig? För det har ju inte alltid varit så man avgjort serier/turneringar. De tyckte att det skulle vara bättre med slutspel och varit något väldigt uppskattat. Jag menar att man måste göra om systemet och skulle gjorts för länge sen långt innan vi åkte ur. Om jag får välja på om Djurgården går upp på wildcard eller konkar är valet är för mig. De som inte är med på det kan väl heja på nån annan klubb som inte 'sålt' sin själ.android skrev:Gott. Personansvar har vi inte i föreningen utan det var systemet som gjorde att vi åkte ur. Du är nog något på spåren där, ska du kandidera?Örebroarn skrev:Helt sjukt vilken debatt. Jag ger det 3 år så kommer de som säger att de skulle sluta gå på hockey att hitta tillbaks till hovet. Djurgården hör hemma i högsta serien, det är nuvarande skitsystem som gjort att vi fallit ur. Hög tid att de rättar till.
Sen tycker jag att slutspelet och wildcards inte är en relevant jämförelse direkt. Okej om ett inbjudet lag hade fått en friplats i finalen. Du tycker alltså att det skulle vara bra?
Konkurs eller inte konkurs kan väl omöjligen vara valen? Det går ju faktiskt även att anpassa sin budget till verkligheten..
Född till sportchef.