Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 13/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Celes

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 13/12 2013

Inlägg av Celes »

Jag taggar med detta klippet, min absoluta favorit. Får gåshud varje jävla gång jag ser den...

Matchen då...4-1 till DIF. Guter sätter två baljor. Vet någon hur det står till med Heinerö?
Användarvisningsbild
Davva
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Davva »

Daniel942 skrev:Tvekar du om du ska gå på matchen? Kolla detta, det är VI som är Djurgårdens IF.

Blir bara så sjukt sorgsen när jag tittar på dessa grymma klipp från en svunnen tid.
Tips mot Oskarshamn: orkar inte bry mig, det får väl gå som det går. Något dog verkligen inom mig senast mot MIF. Men lycka till, Z & Co. Typ.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Tror vi tar det här men just läst "Tio snabba med Zabel inför Oskarshamn".
Jag gillar inte att Zabel återigen nämner "individuella misstag" som anledningen till förlusten mot Malmö. Minuterna innan Malmös första mål kunde nog alla se vad som var på gång och det var inga enstaka personer som gjorde fel, om nu inte alla tog ut sina "individuella misstag" på samma gång.

Sen fastnar jag på det här:
"Det är mycket bra stämning, givetsvis är vi griniga över att förlora en match som vi startat bra, men i grund och botten har vi en bra harmoni. "
Lite kluven, att det är en bra stämning i gruppen är ju superviktigt men att de är lite griniga bara efter en sån match gör mig orolig. De borde vara rasande allihop och förbannat övertygade att nått liknande aldrig, aldrig, aldrig får hända igen!! Är det inställningen i laget som är felet iaf?

Men men, det är en intervju man får inte haka upp sig för mycket på formuleringar kanske.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Zephyrox skrev:Tror vi tar det här men just läst "Tio snabba med Zabel inför Oskarshamn".
Jag gillar inte att Zabel återigen nämner "individuella misstag" som anledningen till förlusten mot Malmö. Minuterna innan Malmös första mål kunde nog alla se vad som var på gång och det var inga enstaka personer som gjorde fel, om nu inte alla tog ut sina "individuella misstag" på samma gång.

Sen fastnar jag på det här:
"Det är mycket bra stämning, givetsvis är vi griniga över att förlora en match som vi startat bra, men i grund och botten har vi en bra harmoni. "
Lite kluven, att det är en bra stämning i gruppen är ju superviktigt men att de är lite griniga bara efter en sån match gör mig orolig. De borde vara rasande allihop och förbannat övertygade att nått liknande aldrig, aldrig, aldrig får hända igen!! Är det inställningen i laget som är felet iaf?

Men men, det är en intervju man får inte haka upp sig för mycket på formuleringar kanske.
Det blir nog som förra säsongen, att alla i laget är "rasande allihop och förbannat övertygade att nått liknande aldrig, aldrig, aldrig får hända igen" direkt efter matchen i playoff som innebär att vi missat kvalserien.
Senast redigerad av minalman den 2013-12-13 06:23:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Känner mig helt lugn och harmonisk. Man blir det när man inte har en tillstymmelse till förväntningar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:Tvekar du om du ska gå på matchen? Kolla detta, det är VI som är Djurgårdens IF.

Det där klippet var så äckligt j-la bra, tack! Man har nära till tårarna när man ser t.ex. Ottossons inbrytning och skott i närmsta kryss, Wesslaus fotbollsräddning och Tellans klassiska jämfotahopp (ååhhh...).

Tifona var också helt underbara, t.ex. konfettigrejen i Globen, herreguuuud! Jag känner bara att: kan vi inte skita i att vi är ett mittenlag i HA och bara köra ändå? Få slut på säk-konflikten, skita i att vi spelar dåligt och ändå försöka visa spelarna vägen. Kan man sjunga ett lag upp i elitserien? :)

Det jobbiga är såklart att se vilka klasspelare vi haft genom åren. På Challes tid fanns det väl inte en enda dålig spelare i hela laget (så är känslan), och så sent som silveråret hade vi också ett otroligt starkt lag. För att hårddra det: vilka från dagens trupp hade platsat någonstans i historien utom just typ i år? Usch, tungt.

Hursomhelst, härligt med match ikväll igen. Nu jävlar kör vi. Vi är DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF-IOK (Internationella olympiska kommittén) 2-3
(0-0, 2-0, 0-3)

Fii faan asså, vah trävlig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Efter den totala härdsmältan senast, när vi dessutom kanske gör våra två bästa perioder på hela säsongen, skulle allt annat än en torsk efter en pissmatch vara mycket förvånande, säg 3-1 till IOK eller liknande.
Göran

Inlägg av Göran »

Vi kör i kväll med dom formationer som lyckades så bra dom sista 10 minuterna mot Malmö senast.
Plusse

Inlägg av Plusse »

Bobbo kallas tillbaka till örebro: http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/ ... lanad-back

Lade till en beskrivning. Berätta vad din länk handlar om nästa gång! :) //MOD.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Ser ut att bli promenad till Hovet idag då SL inte behagar att ha fungerande tågtrafik.
medu82

Inlägg av medu82 »

1962FenderStrat skrev:Ser ut att bli promenad till Hovet idag då SL inte behagar att ha fungerande tågtrafik.
Är väl inte direkt något SL kan göra något åt?
Brinner det så brinner det...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Haha, bara på Djurgårdens hockeyforum man kan se såna här negativa posts :lol:
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fasen, ingen Bobbo ikväll.. dessutom "blandade skavanker" som Zabel sade så fint igår. Spelar vi med halva J20 idag då tro?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

medu82 skrev:
1962FenderStrat skrev:Ser ut att bli promenad till Hovet idag då SL inte behagar att ha fungerande tågtrafik.
Är väl inte direkt något SL kan göra något åt?
Brinner det så brinner det...
Ska planka i en månad som hämnd, för någon kompensation för detta kommer man knappast få. Jag är inte bitter, nej nej...
Skriv svar