DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Det är i princip aldrig de pratar om HA i korta Radiosporten kl. 8 på morgonen.
Men idag klämde de käckt in vårt ras mot Malmö mellan SHL- och NHL-resultaten.
De kommer att stå och skratta vid den sjukes säng till dess att vi är i division 2.
Tyvärr ser det ut så. Nyhetsvärde. Jag är ändå "glad" (på sätt och vis) för intresset finns ju för hur det går för oss. Om vi kommer till en tid då inte längre omnämns, då kommer jag att börja kallsvettas på allvar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
minalman skrev:Det är i princip aldrig de pratar om HA i korta Radiosporten kl. 8 på morgonen.
De kommer att stå och skratta vid den sjukes säng till dess att vi är i division 2.
Tyvärr ser det ut så. Nyhetsvärde. Jag är ändå "glad" (på sätt och vis) för intresset finns ju för hur det går för oss. Om vi kommer till en tid då inte längre omnämns, då kommer jag att börja kallsvettas på allvar.
Haha, DIF dammar av Svullos gamla motto.
-Om man inte kan vara bra på nånting så får man försöka vara bäst på att vara sämst.

Också ett sätt att synas
:?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på Cmore att både Djurgården och Aik ska få en varsin träningsanläggning av Stockholm respektive Solna. Varför finns inte detta i media? :o

Sedan sa han något om att en nyhet om utökning kommer att ske efter nyår.
Skulle de varit aktuellt så måste de ju ha kommit upp i media :o Menar han inte att han vill att både AIK och DIF ska få träningsanläggning för Stockholmshockeyns skull?
Har sovit på det, tänkt på det hela förmiddagen. Och jag är fan i mig helt säker på att han sa att vi ska få varsin träningsanläggning. Och sedan sa han om det nya systemet att det ska bli svårare att åka ur SHL, och att det antagligen ska komma ut officiellt efter nyår. Sedan klämde han ur sig order "Djurgården och Malmö kanske blir inbjudna" från ingenstans. Tror dom bett Media hålla tyst om det här.

Det finns ju något som ligger bakom att det är så tyst i media. Jag tror att vi kan få en trevlig försenad julklapp på posten.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Aah jag har sökt förgäves överallt men hittar ingenting.

Asså fan va sjukt, endå. Man tänker liksom att någon måste ju ha spekulerat i detta när dem hörde Wikegård.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Haha, DIF dammar av Svullos gamla motto.
-Om man inte kan vara bra på nånting så får man försöka vara bäst på att vara sämst.

Också ett sätt att synas
:?
Mje, inte så jag menade. Jag menar bara att när vi inte ens lockar skvaller-gamarna till vårt bord, då är vi officiellt avlidna. Så, bad press is press too.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på Cmore att både Djurgården och Aik ska få en varsin träningsanläggning av Stockholm respektive Solna. Varför finns inte detta i media? :o

Skulle de varit aktuellt så måste de ju ha kommit upp i media :o Menar han inte att han vill att både AIK och DIF ska få träningsanläggning för Stockholmshockeyns skull?
Har sovit på det, tänkt på det hela förmiddagen. Och jag är fan i mig helt säker på att han sa att vi ska få varsin träningsanläggning. Och sedan sa han om det nya systemet att det ska bli svårare att åka ur SHL, och att det antagligen ska komma ut officiellt efter nyår. Sedan klämde han ur sig order "Djurgården och Malmö kanske blir inbjudna" från ingenstans. Tror dom bett Media hålla tyst om det här.

Det finns ju något som ligger bakom att det är så tyst i media. Jag tror att vi kan få en trevlig försenad julklapp på posten.
Hoppas det där inte stämmer (om SHL menar jag och om vi skulle få någon gratisinbjudan).
Det kommer vi få äta upp tills dödagar om vi inte går upp igen på egna sportsliga meriter!

Dock borde serierna ändras så att lägsta plats i ES/SHL är lika med nedflyttning sen 1:a plats i HA är lika med uppflyttning, sen kan det vara kvalserie om en eller två andra platser beroende på antalet lag i högsta ligan. Just nu är det väl inte någon fördel direkt att vinna HA? Borde premieras om man varit bästa lag under en hel säsong. Lika i högsta ligan, där borde det även vara mer prispengar att komma 1:a.

Det om egna träningsanläggningar hoppas jag dock stämmer.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Seriesystemet utformning har diskuterats i många andra trådar (som aldrig kommer läsas av någon med inflytande, tyvärr) så jag hoppas att den diskussionen inte startar här också.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Henke_F skrev:
Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:Hoppas det där inte stämmer (om SHL menar jag och om vi skulle få någon gratisinbjudan).
Det kommer vi få äta upp tills dödagar om vi inte går upp igen på egna sportsliga meriter!

Dock borde serierna ändras så att lägsta plats i ES/SHL är lika med nedflyttning sen 1:a plats i HA är lika med uppflyttning, sen kan det vara kvalserie om en eller två andra platser beroende på antalet lag i högsta ligan. Just nu är det väl inte någon fördel direkt att vinna HA? Borde premieras om man varit bästa lag under en hel säsong. Lika i högsta ligan, där borde det även vara mer prispengar att komma 1:a.

Det om egna träningsanläggningar hoppas jag dock stämmer.
Äh, spela roll om dom hatar oss och hånar oss i all framtid egentligen, men jag betvivlar start att det någonsin kommer att hända.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:

Jag har hört samma, i förra veckan om att MIF och DIF skulle bli inbjudna.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hoppas att vi åker ur direkt om vi får en direktplats.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Direktplats hade vart hur nice som helst. Lika skönt som att gå före i kön.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Herregud vad pinsamt om vi skulle halka in i Elitserien på ett jippobananskal.
Det vore garanterat en händelse som skulle få mitt hockeyintresse att dö ut totalt.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Fyfan vad smutsigt det skulle kännas om vi fick en gratis plats till SHL bara för att vi är Djurgår'n. Fan är det för trams? Pissar på det förslaget.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Skulle jag sitta som ordförande/VD skulle jag dela ut en käftsmäll till den som ens har magen att fråga något dylikt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Hoppas att vi åker ur direkt om vi får en direktplats.
Hehe.
Det löser sig nog ska du se, om så blir fallet :wink:

Men visst, det skulle verkligen kännas helt off.
Alls som spytt galla över småstadslagens "kommunsponsring" lär väl (om det finns nån självinsikt hos dessa individer) inte gilla detta?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-12-11 18:54:00, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar