minalman skrev:Jag hittade precis en busfärsk skumtomte som bokus.com skickat med i ett bokpaket jag just sprättade upp.
Det finns nog ett liv utanför den här hockeyskiten ändå!
Nä, bedra dig inte. Det finns inget. Inget ljus vid tunnelns slut. Det finns bara DIF.
Ljuset i tunneln är ett godståg som kommer rakt emot dig, med 13 vagnar, en för varje motståndarlag som kommer att köra över dig.
minalman skrev:Jag hittade precis en busfärsk skumtomte som bokus.com skickat med i ett bokpaket jag just sprättade upp.
Det finns nog ett liv utanför den här hockeyskiten ändå!
Nä, bedra dig inte. Det finns inget. Inget ljus vid tunnelns slut. Det finns bara DIF.
Ljuset i tunneln är ett godståg som kommer rakt emot dig, med 13 vagnar, en för varje motståndarlag som kommer att köra över dig.
Isabo skrev:Ljuset i tunneln är ett godståg som kommer rakt emot dig, med 13 vagnar, en för varje motståndarlag som kommer att köra över dig.
Vart är Ragge när man behöver honom?
Eller Kronwall. Då hade det blivit trainwreck av hela skiten och de där tretton vagnarna hade fått stå kvar som haverier i mörkret.
Ingen lär vara nöjd med sista 10 förutom ett par halvdanska krigsbytesbönder.
Lärdomar från detta är att vi inte får sluta anfalla och åka skridskor och det måste både Timmy och Zabel ta tag i så fort det börjar se grisigt ut.
Ser hellre att vi åker på en kontring än att 5 gubbar sitter i knät på keepern och ändå tappar puck. Tror fan att Adam tagit åtminstone två av puckarna om det varit fritt fram.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Isabo skrev:Ljuset i tunneln är ett godståg som kommer rakt emot dig, med 13 vagnar, en för varje motståndarlag som kommer att köra över dig.
Eller Kronwall. Då hade det blivit trainwreck av hela skiten och de där tretton vagnarna hade fått stå kvar som haverier i mörkret.
Ingen lär vara nöjd med sista 10 förutom ett par halvdanska krigsbytesbönder. Lärdomar från detta är att vi inte får sluta anfalla och åka skridskor och det måste både Timmy och Zabel ta tag i så fort det börjar se grisigt ut.
Ser hellre att vi åker på en kontring än att 5 gubbar sitter i knät på keepern och ändå tappar puck. Tror fan att Adam tagit åtminstone två av puckarna om det varit fritt fram.
Har inte detta varit lärdomen efter varenda förlust nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Det värsta är att man sitter här och skäms som en hund just nu. Så sitter ni här och skämtar. "DIF DIF tåget". Herrejävlagud.
Vi har alla våra sätt att skölja bort smärtan. Jag dricker starkvinsglögg och skämtar lite. Det ena ger tydligen det andra.
Är du måhända en "gårdare" eller en "Djyrgårdare"? DIF DIF tåget. Vad fan. Inte ikväll.
Jo, för helvete, ikväll! Tonight's the night! Alla andra kvällar har det varit lugnt. Nu brast det för mig. Jag smashade inte familjens gamla lykta. Jag svimmade inte på köksgolvet efter att ha freakat ut i Lou Ferrigno-ilska. Jag tog starkvinsglöggen och sen lite humor på det. Each to his or her own.
Forumet har blivit terapi
Men jag förstår dig, man måste få ur sig alla tankar efter en sån här match..
Ja vart fan ska man vända sig annars, tror inte att någon läkare är beredd att ta emot en, med argumenten" jag orkar inte mer, vi torskade igen"
Läkarens kommentar "sa du att du var Djurgårdare, ok ta en Alvedon, så ska du se att det löser sig om ett par år"
Skriv gärna av er, det är väl det man gör här och det är skönt. Jag gör det själv.
Men självmordstankar och självömkan för att DIF torskar? Kom igen nu för f-n. Ni har förmodligen VÄLDIGT bra liv om hockey är ert största problem.
Så ta nu nya tag, slut samman och sjung DIF till vinst i nästa match. Jag ser redan fram emot det. Det är Mats Lusth och såna idioter som ska svetsa oss samman! Och står inte Zabel upp för spelarna så kommer iaf jag att göra det. Och du.
Magnutz skrev:
Jo, för helvete, ikväll! Tonight's the night! Alla andra kvällar har det varit lugnt. Nu brast det för mig. Jag smashade inte familjens gamla lykta. Jag svimmade inte på köksgolvet efter att ha freakat ut i Lou Ferrigno-ilska. Jag tog starkvinsglöggen och sen lite humor på det. Each to his or her own.
Som sagt, väldigt skönt för dig. Men ha lite medlidande och ta "DIF DIF tåget" hela vägen till skämttråden är du snäll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ingen lär vara nöjd med sista 10 förutom ett par halvdanska krigsbytesbönder. Lärdomar från detta är att vi inte får sluta anfalla och åka skridskor och det måste både Timmy och Zabel ta tag i så fort det börjar se grisigt ut.
Har inte detta varit lärdomen efter varenda förlust nu?
Nja det har ju varit en hel del annat som fallerat. Typ stirra på puck och inte hålla klubban i isen. Malmö tog helt vansinniga chansningar på slutet varav ett par av dem gick hem. De hade en djävulsk utdelning också. Sport är grymt ibland för vi snurrade på exakt samma sätt i deras zon under delar av första och andra perioden utan att få samma utdelning. En studs här, en skridsko där och en puck som glider en centimeter förbi backens klubbspets.
Jag säger inte att Malmö var oförtjänta segern men det var fan inte ren uselhet från vår sida som gjorde att vi torskade. Malmö grisade och krigade och körde alla trick i boken medan vi spelade disciplinerat och fick dem att verkligen se ut som ett AS lag under två perioder. Tyvärr räckte det med 10min av dumma beslut, oflyt och tvivelaktigt målvaktsspel för att det skulle gå åt helvete.
Senast redigerad av Praetori den 2013-12-10 23:37:51, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
SkönaDjurgårn skrev:Skriv gärna av er, det är väl det man gör här och det är skönt. Jag gör det själv.
Men självmordstankar och självömkan för att DIF torskar? Kom igen nu för f-n. Ni har förmodligen VÄLDIGT bra liv om hockey är ert största problem.
Så ta nu nya tag, slut samman och sjung DIF till vinst i nästa match. Jag ser redan fram emot det. Det är Mats Lusth och såna idioter som ska svetsa oss samman! Och står inte Zabel upp för spelarna så kommer iaf jag att göra det. Och du.
Spelarna står ju inte upp för Zabel heller direkt.
Skulle båda stå upp för varann skulle laget bli starkt.