Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Zephyrox »

Jim Morrison skrev:
Som sagt. Jag har hela tiden försvarat Zabel och har velat kvar honom. Men ikväll visade han en ny sida som jag inte alls tyckte om. Ingen trampar på DIF sådär utan reprimander.
Frågan är om det är först nu han visat den sidan för oss, att den funnits där hela tiden för spelarna.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Göran »

Inget bra slut resultat blev det trots att Bobo Petersson gjorde ett framåt och
flera bakåt! Finns kanske en anledning att han har lånats ut från Örebro?
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Sparkas inte zabel hoppar han av efter förlusten på fredag

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av minalman »

Storstädning behövs i DIF från A till Z. (Abbe till Zabel)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 753
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av emilin »

Jaha!
Nu ska jag med korta ord försöka beskriva hur jag mår just nu.
Vi åkte ut ur elitserien, mina tankar då var att nu jävlar behöver vårt lag allt stöd de kan få.
Jag hade fram till dess bara varit en supporter som i min lilla stad enbart skrek o argumenterade för mitt lag.
När mitt lag behövde mitt stöd som mest, såg jag till att hela familjen blev medlemmar, sen tog jag kontakt med BRB o fick möjligheten att vara med o påverka.
Har även varit med o hjälpt Djurgårdshjälpen med olika saker.
Har tillsammans med andra skapat en sida där alla DIF älskare har möjligheten att få sköna bilder, till sin dator, telefon, mm.
Lyckas få en massa nya vänner via denna sida,Magnuz, Caeruleus_Sancti, Hajduk,Andy och inte minst Lucky Luke som är bland de skönaste individer som jag stött på.
Har fram till idag försökt att hålla mig lugn, för ett par veckor sen insåg jag att något var fel, tog kontakt med läkaren, slutade med att man fick tugga tabletter i ett år(citalopran) ska tydligen se till att man mår bättre.
Det börjar hjälpa har den senaste veckan mått jävligt bra.

Men dagens match fick mig att gå bärsärkagång här hemma, frugan jobbar natt, så jag kommer att få ett rent helvete att försöka förklara varför den extremt gamla ljuslyktan är smashad.
Satt under de första två o hyllade Djurgården, för satan va vi visade en skön sida, sa här hemma, att spelar vi på detta sätt mot shl lagen så kommer de få ett rent helvete.
Sen i tredje undrar man ju va fan det va som hände(orkar fan inte sätta mig in i va som är fel)
Vi får inte falla ihop på detta sätt, det är garanterat inte ok, börjar bli grymt svårt att stå rakryggad o stötta detta spel, med orden vänta du bara snart vänder det.

Får kanske inse att lyckan med dagens Djurgården är att jag har lärt känna en massa sköna individer som jag garanterat inte mött om vi hade spelat riktigt bra, o inte hamnat där vi är idag.
Men någon stans hoppas man ju att man med sina nya vänner, skulle kunna krama om varandra och glädjas åt en riktigt skön framgång.(SHL).
Men med dagens match så har mitt lag sett till att ha gett mig en riktigt jävla pungsmäll.
Bryt ihop o kom igen, ja tjena det har man försökt i snart 3 år.
Vill härmed tacka alla er nya vänner, vore det inte för er så vet ifan om man hade orkat med detta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av ciirree »

Jag hade velat ha Wikegård i den presskonferansen.

Dessutom tror jag att Nyman skulle försvarat Sam bättre än vad Zabel fjorde. 100%
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av ciirree »

gjorde*
Praetori
Inlägg: 13939
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Praetori »

Davva skrev: Man kan ju se det som nåt positivt att vi spelar bra i 45 minuter. Problemet är ju bara de där resterande 15 minutrarna då vi ger bort matcherna på...
Och det är ju just detta som är skillnaden mellan ett topplag och ett gäng losers. DIF spelar bra i två perioder, men när bonde bestämmer sig för att "nu får det vara nog" så vågar/kan inte våra damer ta fighten. Vi blir överkörda å det grövsta, om och om igen. Aj vad ont det gör, varje gång.
Det är som sagt en enda match. Vi torskar inte matcher på det sättet ofta. Vi har torskat poäng tidigare men ändå lyckats hålla ihop och bita ifrån eller jobba ikapp.
Det är sjukt irriterande och tragiskt att vi släpper in 4 mål på drygt 8min men det händer förr eller senare. Jag ser hellre att det händer NU än om två månader och att man tar läxan med sig in i omklädningsrummet och försöker göra något positivt av det. Vinnarmentaliteten kommer inte komma tillbaka om alla skall sitta och grina som småungar.
Davva skrev: Den resa som DIF gjort de senaste tre åren måste sakna motstycke i svensk idrottshistoria. Snacka om total kollaps på alla fronter; på isen, i båset, i ledningen, på läktaren. Det DIF man vuxit upp med och älskat i alla år är borta. Det som föreningen stått för och representerat existerar inte längre. Kvällens match representerar på ett bra sätt allt detta.
Tsss. Titta på IK Göta, och det finns fler klubbar än så tyvärr.
Klart som fan att klubben får identitetsproblem när vinnarskallen är väck från huvudet men kraven sitter kvar i klubbmärket. Det började på allvar redan innan finalserien mot HV 09/10. När vi tappade överlägen trots att det fanns en massa vilja på isen, men inte bland samtliga plus kassa nerver. Raset var oundvikligt efter det utan enorma åtgärder (och då snackar vi om behov att sparka både spelare och stab till att byta spelstil).

Folk förväntar sig att vi har nån form av magisk grund att stå på. Att skölden i sig självt skall kunna bära upp föreningen men det är dags för en reality check. Utan att fostra en ny generation med lojala och hungriga Djurgårdare så kommer det bara bli värre i slutändan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Zephyrox »

emilin skrev:Jaha!
........
Forumet har blivit terapi :)
Men jag förstår dig, man måste få ur sig alla tankar efter en sån här match..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av minalman »

Zephyrox skrev:
emilin skrev:Jaha!
........
Forumet har blivit terapi :)
Men jag förstår dig, man måste få ur sig alla tankar efter en sån här match..
Samma här. Skulle gått och lagt mig för länge sen, men sitter här på forumet och letar efter ett liv...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Magnutz »

emilin skrev:Jaha!
TXT.

Vill härmed tacka alla er nya vänner, vore det inte för er så vet ifan om man hade orkat med detta.
Alltid något!

Vi behöver alla något att ankra vid. En fast punkt. Något bra i allt det uselt rövdåliga. Jag tar p1 och p2 från idag. Det blir birdie-putten som gick i kopp på 12e och spoon, j3 för greenträff på par fem för mig ikväll.

P3? I ain't gonna talk about p3.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av minalman »

Jag hittade precis en busfärsk skumtomte som bokus.com skickat med i ett bokpaket jag just sprättade upp.
Det finns nog ett liv utanför den här hockeyskiten ändå!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Jag hittade precis en busfärsk skumtomte som bokus.com skickat med i ett bokpaket jag just sprättade upp.
Det finns nog ett liv utanför den här hockeyskiten ändå!
Nä, bedra dig inte. Det finns inget. Inget ljus vid tunnelns slut. Det finns bara DIF.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
emilin skrev:Jaha!
TXT.

Vill härmed tacka alla er nya vänner, vore det inte för er så vet ifan om man hade orkat med detta.
Alltid något!

Vi behöver alla något att ankra vid. En fast punkt. Något bra i allt det uselt rövdåliga. Jag tar p1 och p2 från idag. Det blir birdie-putten som gick i kopp på 12e och spoon, j3 för greenträff på par fem för mig ikväll.

P3? I ain't gonna talk about p3.
Jag jag insåg att bli så jävla arg så man svimmar inte är nån bra grej, så nu försöker jag ta fasta på sånt jag faktiskt kan påverka själv och annat positivt som händer. Så på fredag står jag på Hovet och hoppas att det här var en engångsföreteelse och att spelet från de två första perioderna (man spelar väl bara två i hockey?) ska komma igen då, men hålla hela vägen
Och skiter det sig på fredag också så får jag knarka lussebullar och se fram emot julen istället. Matchen på måndag i Västerås vete fan om jag ska se, definitivt inte live som jag hade tänkt (JK har inte heller lagt upp nån bokbar resa som de utlovat) utan går på det trevliga julbordet några ordnat samma kväll. Och kommer jag då hem från det trevliga julbordet och får höra att vi torskat med 15-2 fastän vi hade spelet, vann skottstatisitken med 90-14 och hade ledningen med 2-0 i 55 minuter så har jag i alla fall något trevligt att falla tillbaka på. Och vinner vi är det en bonus. Fixar inte mer frustration eller nyktra uppvakningar på köksgolvet.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Zephyrox »

Det känns bara så.... tomt nu..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar