European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev:Klar det är kul med ET. Men kan inte påstå att jag skulle fälla tårar om vi inte är med. Så viktigt är det inte.
Inte just nu, det håller jag med om. Men det har ju potential att bli så mycket större och då vill vi inte stå utanför.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:
SirDIFalot skrev:Klar det är kul med ET. Men kan inte påstå att jag skulle fälla tårar om vi inte är med. Så viktigt är det inte.
Inte just nu, det håller jag med om. Men det har ju potential att bli så mycket större och då vill vi inte stå utanför.
Jag är inte så sugen på någon Europa-liga heller. Så förmodligen därför jag inte bryr mig så mycket.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Det skall bli ruskigt spännande att se vilka lag från KHL som kommer med.

Det känns spontant som att SKA S:t Petersburg är givna. Med dem lär Dynamo Moskva, CSKA Moskva och Ak Bars Kazan komma med. Dessa tre lag är baserade i Moskvas tidszon. Sen vore det ju kul med lag lite längre bort, typ Traktor Tjeljabinsk, Salavat Julajev och Metallurg Magnitogorsk, 4-5 timmar bort.
Användarvisningsbild
Högdalen

Re: Sv: European Trophy 2013

Inlägg av Högdalen »

pulverapa skrev:Det skall bli ruskigt spännande att se vilka lag från KHL som kommer med.

Det känns spontant som att SKA S:t Petersburg är givna. Med dem lär Dynamo Moskva, CSKA Moskva och Ak Bars Kazan komma med. Dessa tre lag är baserade i Moskvas tidszon. Sen vore det ju kul med lag lite längre bort, typ Traktor Tjeljabinsk, Salavat Julajev och Metallurg Magnitogorsk, 4-5 timmar bort.
Ryska lag är helt ointressant faktiskt. Är det ens nåt större intresse för KHL i europa? Allt känns så B. Visst, några klass spelare finns det och hockeyn är okej. Men känslan är plast. Och att se på lag som man inte ens kan läsa namnen på ryggen skrivet i kyrilliska ger inte direkt någon känsla för det.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Högdalen skrev:
pulverapa skrev:Det skall bli ruskigt spännande att se vilka lag från KHL som kommer med.

Ryska lag är helt ointressant faktiskt. Är det ens nåt större intresse för KHL i europa? Allt känns så B. Visst, några klass spelare finns det och hockeyn är okej. Men känslan är plast. Och att se på lag som man inte ens kan läsa namnen på ryggen skrivet i kyrilliska ger inte direkt någon känsla för det.
Ja, KHL är plast. Men vad fan är SHL, DEL, NLA etc? Lika mycket plast det. SKA S:t Petersburg skulle, handen på hjärtat, ha en rimlig chans att nå slutspel i NHL. Så bra är de.

Kyrilliska bokstäver avskaffades för flera säsonger sedan.
Användarvisningsbild
Högdalen

Re: Sv: Re: Sv: European Trophy 2013

Inlägg av Högdalen »

pulverapa skrev:
Högdalen skrev:

Ja, KHL är plast. Men vad fan är SHL, DEL, NLA etc? Lika mycket plast det. SKA S:t Petersburg skulle, handen på hjärtat, ha en rimlig chans att nå slutspel i NHL. Så bra är de.

Kyrilliska bokstäver avskaffades för flera säsonger sedan.
Jaså? Tämligen säker att jag såg nåt lag ha det förra eller kanske förrförra säsongen.
Vad jag menar är att det finns ingen känsla för khl. Klart det finns bra lag, helt klart. Känner detsamma för fotbollsligorna i europa nu. Bara ryska oljepengar och köpa lag och mata ut miljarder, blir bara tråkigt när det är legoknektar som bara är där för pengarna och knappt vill lira nåt. Där måste jag ändå framhålla svensk idrott. Här måste du bevisa att du kan, för du vill komma vidare ut och visa upp dig. Hemmablind? Kanske, men så är min bild just nu iaf.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Nån som har koll, ska inte alla lag som nådde slutspel i ET få en rejäl summa pengar? Sen ännu mer om man vinner? När får man detta, är det när turneringen är slut?

Kanske nån som vet exakt summa med? :)
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

ciirree skrev:Nån som har koll, ska inte alla lag som nådde slutspel i ET få en rejäl summa pengar? Sen ännu mer om man vinner? När får man detta, är det när turneringen är slut?

Kanske nån som vet exakt summa med? :)
"After the regulation round, the four division winners will receive €25 000 each, the four second-placed teams €20 000, and the third, fourth and fifth team of each division will receive €15 000, €10 000, and €5 000, respectively. Additionally, in the final of the Red Bulls Salute, the winning team receives €50 000, while the losing finalist gets €10 000."

Wikipedia.
Isabo

Inlägg av Isabo »

...och Aftonbladet sänder matcherna från slutspelet. Underbart...
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Isabo skrev:...och Aftonbladet sänder matcherna från slutspelet. Underbart...
Det är bra. Fler som väljer att åka ner för att kika istället ;)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kungen skrev:
Isabo skrev:...och Aftonbladet sänder matcherna från slutspelet. Underbart...
Det är bra. Fler som väljer att åka ner för att kika istället ;)
Men också dåligt för oss som inte har möjlighet att åka ner och kolla. :-)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Så förutsättningarna för att vi ska nå final är alltså att Luleå vinner mot JYP idag, och vi vinner imorgon mot Luleå.
Då hamnar alla tre på 3 p vardera. Sen måste vi dessutom se till att vinna med några måls marginal mot Luleå för att vi redan nu är -2. Hmm!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Så förutsättningarna för att vi ska nå final är alltså att Luleå vinner mot JYP idag, och vi vinner imorgon mot Luleå.
Då hamnar alla tre på 3 p vardera. Sen måste vi dessutom se till att vinna med några måls marginal mot Luleå för att vi redan nu är -2. Hmm!
"It aint over until the fat inbreed leksing sings" :wink:
ciirree

Inlägg av ciirree »

Axel_K skrev:
ciirree skrev:Så förutsättningarna för att vi ska nå final är alltså att Luleå vinner mot JYP idag, och vi vinner imorgon mot Luleå.
Indeed you're right ;)

EDIT: Det bästa som kan hända ikväll är alltså Luleå 1-0 JYP, då kommer både Luleå och JYP ha +1 och då är det 3 mål vinst imorgon som gäller!
Användarvisningsbild
Jepe

European Trophy 2013

Inlägg av Jepe »

ciirree skrev:
Axel_K skrev:
Indeed you're right ;)

EDIT: Det bästa som kan hända ikväll är alltså Luleå 1-0 JYP, då kommer både Luleå och JYP ha +1 och då är det 3 mål vinst imorgon som gäller!
Bästa är väl om Luleå vinner med 2-0 och vi vinner mot Luleå med 3-0 (alt 3 mål ex 4-1). Då har vi bättre målskillnad än båda lagen.

Edit: jag aw:ar så ta inte hänsyn till mina uträkningar. Men då har vi bättre målskillnad än Jyp och inbördes mot Luleå.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar