Tyckte att han verkade vilja att VF skulle vinna. Utvisningen innan 2-1 var tveksam och sen när vi väl kvitterat så får vi ett 3 mot 5-läge.*Knirre skrev:Näe, kan jag inte påstå att jag gör..Diffe89 skrev:Ångrar du det där efter torsdagens match?*Knirre skrev:Bästa domare - Pehr Claesson
Tycker faktiskt att han har varit riktigt bra samtliga gånger jag sett honom. Kanske undermedvetet eftersom att han har dömt många matcher som vi vunnit? Har inte koll på den statistiken..
Tycker väl inte att han gör en bra match direkt, men det känns som att det var en ganska svår match att döma. Tror inte att han gjorde det sämre än vad de flesta andra domare skulle ha gjort.
Och med "bra" så menar jag inte felfri.. känns väl knappast som att han gav varken oss eller Frölunda några uppenbara fördelar.
Bästa/Sämsta domare i Elitserien?
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
- Diffe89
- Kontakt:
Mm, det var puck-out, men det borde egentligen ha varit 4 mot 5 då, eftersom den första utvisningen var tveksam. Det största felet med Claesson i torsdags var dock inkonsekvensen, han tog för en grej först, men släppte sedan när någon annan gjorde likadant. Det här är de allra flesta svenska domares problem. Antingen får de vara stenhårda eller också släppa till mer.mforce skrev:Men 3-5 läget var ju på grund av en puck out, lite svårt att inte ta för den.
Jag tycker att han gjorde bra ifrån sig första två perioderna, sen tappar han nivån och i slutet kör han allmänhetens åkning i Globen.
-
- Kontakt:
Håller med dig helt och fullt!Gripen skrev:Minst dålig ! kan man vara det... ? ok då sätter jag Lathi som mest sämst och Vinnerborg som mera sämst och höjdhopparen som riktigt sämst, Nej alla får fan MEST sämst ! Jag tycker att den totala nivån gör att ingen är godkänd. Jag förespråkar också att spelare/ledare ska kunna säga vad de tycker om domaren utan att bli bötfällda / avstängda och att en dålig insats av domaren ska kunna bötfälla /stänga av domaren.
Tror att vi ska 2 domarsystem och med mindre dåliga domare
Det som gör Sören Persson "minst dålig" är att han sällan kompenserar sina missar.
2-domarsystem är väl bra tänkt - bara inte domare #2 är av ännu sämre kvalité...

Det är dock bara att konstatera att domarnivån är - just nu - riktigt pinsam!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
Tyvärr, det funkar inte
Min grundinställning är faktiskt att domarna gör sitt bästa. De går inte in för att gynna något lag, men de är inte mer än människor - de gör misstag. Men ändå. Jag har sett de flesta hemmamatcherna i år och jag tycker generellt att domarna varit usla. De är otroligt inkonsekventa och hänger helt enkelt inte med. Jag tycker att vi måste införa två-domarsystem, dagens system fungerar inte.
Lahti var så usel igår, han har ju bara koll på pucken och knappt de :O
Vet inte hur dom gör med domare i elitserigen men i Landskamper har ju domanra microfoner så dom kan prata med varandra, de kan ju aldrig dom ha gjort igår, de hände ju så mycket som var konstigt dömt, tex när Timrå spelaren låg på en Djurgårds spelare (Jimmie Ölvestad rätta mig om ja har fel) och linjemanen stog precis brevid och kollade på medans Lahti kankse tänkte på fåglar lr något, Ölvestad ville bara där ifrån och de fick han efter 1 min kankse och det var till Utvisnings båset!
Vet inte hur dom gör med domare i elitserigen men i Landskamper har ju domanra microfoner så dom kan prata med varandra, de kan ju aldrig dom ha gjort igår, de hände ju så mycket som var konstigt dömt, tex när Timrå spelaren låg på en Djurgårds spelare (Jimmie Ölvestad rätta mig om ja har fel) och linjemanen stog precis brevid och kollade på medans Lahti kankse tänkte på fåglar lr något, Ölvestad ville bara där ifrån och de fick han efter 1 min kankse och det var till Utvisnings båset!

-